Il Giustiziere Sfida la Città (1975)

Alternatieve titels: Syndicate Sadists | Rambo's Revenge | Final Payment

Italië
Actie / Misdaad

geregisseerd door Umberto Lenzi
met Tomas Milian, Joseph Cotten en Maria Fiore

Rambo wreekt, als lid van een Milanees beveiligingsbedrijf, de moord op een collega, tevens zijn beste vriend. Alle aanwijzingen leiden naar de familie van een blinde don, die zich ook bezig houdt met kidnapping en uit is op een bendeoorlog.

Op dvd, maar nergens zo dat ik hem wil hebben.

Tomas Milian las het boek Fist Blood en deze film was het gevolg.

avatar van Chuck Taylor
Fist Blood? Een soort van erotische sadomasochistische Rambo die zijn tegenstanders 'fist' tot ze het niet meer hebben?

Voila.

avatar van stephan73
Voor de liefhebber... Deze komt in Engels-vriendelijke versie uit in Duitsland. Totaal ongeknipt!

avatar van Quentin
Er is al een DVD met Engelse dub te krijgen van Media Blasters, krijgt deze ondertitels bij de originele geluidsband?

Quentin schreef:

Die Mediablasters DVD is 3 minuten geknipt!
Waarschijnlijk alleen Engels gesproken versie, naast de Duitse versie!

Wat is er uitgeknipt?

Wouter schreef:
Wat is er uitgeknipt?

Schijnt drie minuten aan dialoog te missen, maar wat precies weet ik niet!

Ramon K
Amusant, voornamelijk door het spel van Milian. Verder heb ik weinig First Blood of Red Harvest elementen kunnen bespeuren (al kan ik alleen afgaan op films die op die boeken gebaseerd zijn). Gemiddeld.

Harco
Sprak Cotten Italiaans, of werd zijn stem gedubt door een Italiaan?

avatar van Lakte
Nog voor First Blood had je Rambo met het uiterlijk van Serpico! Fantastische film met lekker veel actie en een goed onderhouden verhaal! Erg gaaf al die Italiaanse film, ook zeer benieuwd naar Rabid Dogs.

Tomas Milian is erg cool!

avatar van Basto
Film mist tempo en daarom voelt de anderhalf uur die de film duurt best lang aan. Rommelig gangster/kidnap drama.

Kleine 3