The Toy (1982)

Alternatieve titel: 'n Knotsgek Kado

geregisseerd door Richard Donner
met Richard Pryor, Jackie Gleason en Ned Beatty

Jack (Richard Pryor) is zwart en vindt het niet makkelijk om een baan te vinden als journalist. Het enige wat hij kan krijgen bij het grote concern, is een positie als huishouder. Als hij een speelgoedwarenhuis schoonmaakt, dat ook onderdeel is van het concern, komt het zoontje van de directeur binnen en kiest hem als cadeau. Zijn vader had immers gezegd dat hij mocht kiezen uit alles in het warenhuis. Hij besluit zich toch in te laten pakken, omdat hij het geld hard nodig heeft.

Zag net stukje op tv.... boring en zeker niet grappig!

avatar van narva77
Vroeger vaak gezien...helaas.

avatar van John Doe
Toch heel aardig om een keer gezien te hebben.

avatar van tess
Jeugdsentiment. Niet kijken als je ouder bent, want dan zie je dat het eigenlijk heel fout is!

Vond deze film toch ontspannend. Oke hij is niet super grappig maar heeft zijn momenten.

Een 2 krijgt hij van mij

Inderdaad wederom meer een sentiment film.
Onlangs was ie nog op TV en de kneuterigheid straalt er vanaf.

Rychard Pryor is geforceerd grappig.

avatar van Baggerman
Het franse origineel is veel beter!

avatar van Purmerend
Grappige scene's:

- dat ie vol in de remmen gaat om een hondje te laat oversteken
- dat ze met z'n tweeen aan die grote tafel aan het trekken zijn
- Pryor zegt na de aanbieding in een envelop of ie mee wil doen met vrijen
- beweegbare schilderij met kleren aan/uit.

2,5* Maar je moet Pryor wel grappig vinden af en toe.

avatar van Biglia
oubollig; verschrikkelijk gedateerd.