Homer and Eddie (1989)

Drama / Roadmovie

geregisseerd door Andrey Konchalovskiy
met James Belushi, Whoopi Goldberg en Karen Black

Homer, een zwakbegaafde en naïeve man, gaat naar Oregon omdat zijn vader met kanker in het ziekenhuis ligt. Alle middelen om er te komen worden hem echter ontnomen. Dan ontmoet hij Eddie, een zwarte zwerfster met tijdelijke woedeaanvallen en een auto. Ze gaan samen op weg.

FisherKing
Heb het een half uur geprobeerd! En toen maar een goede video opgezet (The Godfather geloof ik) !

Wat een bagger film! Je verwacht dat er nog iets speciaals gebeurd op het eind, maar dat gebeurd uiteraard niet! Aan het eind heb je het gevoel alsof je verschikkelijk opgelicht bent. (Wat misschien klopt?)

avatar van Flipman
Ik weet het niet, af en toe doet Homer wel iets teveel denken aan Forrest Gump, maar ik kan deze film gewoon simpelweg niet stom vinden. Ik heb me wel vermaakt, een leuk sfeertje, liep inderdaad wel een beetje raar af. 3,5.

avatar van Purmerend
Eddie (Woopie Goldberg) is toch geen vrouwennaam? Redelijk tot slecht, was weinig leuks aan te beleven. 1,5*

avatar van Edie
Ach, soms wel leuk, ik had me ook net als Flipman best vermaakt. Niet super verder, en zeker geen aanschaf op DVD waard.

2.5 sterren. (omdat ik Goldberg gewoonweg niet zo fantastisch vind..)

Flipman schreef:

ik zag idd ook een klein linkje met forrest gump.
Verder vond ik em totaal niet leuk. Ik trek whoopie goldberg vrij slecht en daar komt bij dat er weinig in de film gebeurt en je aan het einde nog iets verwacht dat maar niet komt

kiriyama
bagger!!!!!!!!!!!!

veron35
James Belushi ging steeds uit zijn rol. Dat verpest voornamelijk de film. Het komische gedeeldte kwam ook niet echt goed over.

avatar van jumpstylemovie
veron35 schreef:

L_q
Purmerend schreef:

Ze heet in de film ook Edwina, maar noemt haarzelf Eddie.

avatar van tommykonijn
In de veronica gids stond dit aangegeven als een filmkomedie, nou daar merkte ik anders erg weinig van, 1 of 2 keer een glimlachje getrokken en dat was de enige humor die ik in de film kon ontdekken, het einde is naar mijn mening een beetje afgeraffeld. James Belushi zie ik normaal wel graag spelen maar toch liet hij me hier iets anders zien, en Whoopie Goldberg heb ik nooit echt super grappig gevonden dus daar verwachte ik al van dat ik geen geweldige prestatie zou krijgen te zien, ondanks dat keek de film wel aardig weg, maar 1 keer om te zien vind ik genoeg.

avatar van Mescaline
Het is ook idd geen comedie.. het is een luchtig road-drama..
Zelf vond ik de film best vermakelijk! het acteren is misschien niet van een erg hoog niveau.. toch blijft het verhaaltje wel boeien..
Het einde vond ik opzich ook niet slecht.. en de samenloop van omstandigheden waren ook niet saai of slecht..
3 sterren! omdat deze film gewoon lekker vermakelijk was.. en ik me geen moment verveelde