Firepower (1994)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Richard Pepin
met Chad McQueen, Gary Daniels en Alisha Das

In het centrum van L.A. ligt Hellzone, de buurt waar de politie wordt geweigerd en misdaad is gerechtvaardigd. Een oase van gokken, prostitutie, drugs en geweld. Als de meest gevreesde bendeleider van de stad, The Swordsman, de leiding overneemt in Hellzone, riskeren twee ambitieuze politieagenten het om binnen te dringen in Hellzone. Eenmaal binnen, ontdekken zij het meest ondenkbare... The Death Ring, een gewelddadige arena waar het bloed vloeit omwille van het geld....

avatar van Bandit
Belabberd en zeer ongeloofwaardig.

Wat een slechte film, slecht geacteerd.

Twee punten voor de moeite

Gister bij bart smit gekocht voor 2 euries samen met een paar anderen

Vond hem zelf wel goed, In het begin. Heb me er zeer mee vermaakt. Aleen vond ik het wel jammer dat de hoofdrolspeler word ondhooft

en dat verdient al een punt minder

toch 2,0

avatar van YuLaw16
Haha, ik heb hem ook voor 2 euro gekocht. Ik vond hem persoonlijk zeer vermakelijk. Onbegrijpelijk alleen dat ze Chad McQueen als hoofdrolspeler hebben uitgekozen. Deze gast is dik, kan niet acteren en al helemaal niet vechten. Gary Daniels is daarentegen wel heelcool. Als Van Damme er niet was, werd hij dat wel. Maargoed, dit is de typische amerikaanse actie film uit die tijd. Het einde is iets wat schokkend, maar verder kan je deze film wel dromen. 2.5

Inderdaad

gewoon een film als je 's avonds niks te doen hebt.

avatar van bartsch
Het is een hele erge zaterdag middag b-film. The ultimate warrior is ook maar een zak aardappelen zeg.

avatar van bartsch
Ik heb net Escape from New York gekeken en ik kwam toch wel wat bekende dingen tegen...

welke dan?

tuureluur
bartsch schreef:

okee on-topic aardige film en dat kooivechten blijft grappig maar niet orgineel 3,0 omdat het wel lekkere actie is

avatar van Lennert
En Chad McQueen is getraind door Chuck Norris? Voor iemand die een grotere rol heeft dan gevechtsspecialist Gary Daniels waren zijn skills toch verbazingwekkend beneden peil, helemaal vanaf het moment dat Daniels zelf helaas aan zijn einde moest komen viel op dat hij niet de skills heeft om een overtuigende actieheld te zijn.

Maar goed, in de tijd tussen deze onfortuinlijke gebeurtenis is er genoeg te genieten van enkele leuke martial arts scenes, hilarische personages (The Sword Fighter bijvoorbeeld) en een paar gave achtervolgingen. De futuristische set doet erg aan Escape From New York denken, maar komt nergens als een letterlijke kopie over, terwijl ook het script met zijn regelloze zone in een grote stad aan enkele andere films doet denken. Firepower is in dit opzicht dan misschien niet bijster origineel, maar wel erg leuk op een foute manier.

Maar toch kan ik het niet genoeg benadrukken: Daniels is de ware held van de film. Souplesse, looks en een badass attitude maken hem in werkelijk ieder opzicht een betere actieheld dan de weinig imposante McQueen.

avatar van 606
Erg leuke film met een sausje van sciencefiction erin.
Acteerwerk was ook goed te doen.
Actie / vecht scenes waren prima.

3,5 ster

avatar van eavymetal
606 schreef:
Erg leuke film met een sausje van sciencefiction erin.
Acteerwerk was ook goed te doen.
Actie / vecht scenes waren prima.

3,5 ster

Ik vond er anders niet veel aan.

Gezien de kwaliteit, van beelden en ook het acteren is het duidelijk een B-film.
Maar het verhaal beviel me wel en kon me wel boeien.
Dus genietbare film dit.

dit is nu echt eens een goed martial arts film.
Gary Daniels is de echte held van de film.
geweldige vechtsporter!!!
3 sterren