• 8.222.763 stemmen

Geregisseerd door: Zeki Demirkubuz

Met onder meer: Serdar Orçin, Zeynep Tokuş en Engin Günaydın

Oorspronkelijke taal: Turks

Over Yazgi

Musa, een douane-ambtenaar, vindt zijn leven leeg en nietszeggend. Hij onderneemt ook niets om zijn leven te veranderen, omdat hij meent dat het niets uitmaakt. Zelfs de dood van zijn moeder doet hem weinig. Ondanks zijn liefde voor haar, maakt haar dood hem zelfs blij. Hij trouwt, op haar advies, met een vrouw van wie hij niet houdt. Maar hij wil zelf nu eenmaal geen beslissingen nemen over zijn eigen leven.

imageimage

avatar van Bitbyter

Bitbyter

Prachtige film,waarin ongefundeerde totale desinteresse in omgeving en mensen tot uitwerking komt.. Rauw en realistisch geschoten. mensen die liever een 'feel good movie' willen zien moeten deze laten liggen.

avatar van Roel_

Roel_

• 1974 stemmen

Afgrijselijke film... De helft van de tijd werd opgevuld met "heb je honger?", "wil je iets te drinken?" enz. Nog maar niet te spreken over ongeloofwaardige plotontwikkelingen. Hoe kan zo'n film zo hoog aangeschreven staan?

avatar van beavis

beavis

• 12054 stemmen

kom er zojuist achter dat deze film gebasseert is op L'etranger van Camus

moet op de lijst!

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Kan me er helemaal niets van herinneren. Zag 'm ooit in een Turks filmoverzicht in Haags Filmhuis (zoals nu Turkish Beat in EYE), dat weet ik nog wel, deze was er ook toen: Hiçbiryerde (2002)