Masumiyet (1997)

Turkije
Drama / Romantiek

geregisseerd door Zeki Demirkubuz
met Derya Alabora, Haluk Bilginer en Güven Kiraç

Na tien jaar gevangenschap, komt Yusuf weer vrij. Maar het liefst had hij nog eens tien jaar willen zitten. Hij kan namelijk nergens heen. Het enig overgebleven familielid is zijn doofstomme zus, wiens vriend hij tien jaar geleden heeft vermoord. Zij heeft hem nooit kunnen vergeven en daarom besluit Yusuf zijn intrek te nemen in een hotel. Daar ontmoet hij Ugur, een zangeres in een nachtclub, haar vriend Bekir en haar doofstomme dochter Çilem.

Valt toch wat tegen gelet op de hoge waardering bij IMDb. Wellicht moet je wat beter ingevoerd zijn in de Turkse plattelandscultuur om de film op zijn merites te kunnen waarderen. De karaktertekeningen zijn best aardig, maar verder gebeurt er eigenlijk niet zo veel en daardoor is het best een lange zit.

avatar van Nergenss
Deze film is eigenlijk het vervolg op Kader uit 2006. Je moet het Turkse sentiment begrijpen om deze film te kunnen volgen.