Major League II (1994)

geregisseerd door David S. Ward
met Charlie Sheen, Tom Berenger en Corbin Bensen

Nadat de Cleveland Indians het jaar ervoor de ALCS verloren had, zijn ze nu vastberaden om in de World Series te komen. Maar er komen wat problemen bij kijken.

Mik
Is dit die film waarin Sheen de pitcher is met zo'n vaag kapsel?

avatar van petey
met de mohawk, yep.

Mik
Ok dan. Dank je...

Duidelijker minder dan het geslaagde eerste deel. Op alle fronten is het een standaard komedie waarvan we er al duizenden hebben.

Deel I heb ik overgeslagen; dat had ik ook met deze moeten doen. Ik vind gemiddelde komedies soms best te pruimen maar dit was wel erg ongrappig...

avatar van erik1677
Deel 1 was super, maar deel 2 wel bijna net zo goed.
Heerlijke feelgood comedie.
Lekker sfeertje.
Ja van zulke films word ik wel vrolijk.

Ondanks de vrijwel dezelfde cast (helaas ontbreekt Wesley Snipes) kon deze film niet tippen aan het leuke eerste deel. Zowel de humor en het verhaal zijn minder en hetzelfde geldt ook voor de uitvoering. Dankzij de cast en dan met name vooral Charlie Sheen is deze film nog enigszins te bekijken maar een teleurstellend gevoel blijft toch achter want men heeft er gewoon een dertien in een dozijn vervolg van gemaakt. Alison Doody was overigens een fraaie verschijning in deze film en misschien wel het enige echte lichtpuntje.