Back to School (1986)

2,23

geregisseerd door Alan Metter
met Rodney Dangerfield, Sally Kellerman en Keith Gorden

Een zakenman die steenrijk is geworden zonder ooit te studeren wil voorkomen dat zijn zoon nu stopt met studeren. Hij besluit ook te gaan studeren onder voorwaarde dat de zoon dan niet stopt. De zakenman heeft echter een hele andere kijk op studeren, hij koopt mensen om of huurt ze in. Één van de leraren vindt dit een schande en ziet het als zijn missie om te bewijzen dat de zakenman de stof niet beheerst en daarom niet mag slagen.

23 BERICHTEN 5 MENINGEN
Af en toe een beetje irritant, maar wel grappig. 3*

kvond et wel aardig, idd btje irritant(die pa dan) 2,5 ster

volgens mij zat robert downey jr hierin...

kappeuter (moderator)
Klik op de imdb link en je weet 't...

avatar van You_bastard
Ik hou niet van de humor van Rodney Dangerfield het is altijd hetzelfde de schoonmoedergrappen en zijn vaste punchline "I get no respect"

De clip van Sum 41 bij het nummer In too deep lijkt verdacht veel op (een van) de slotscenes van deze film. Wanneer de vader maar mee gaat doen met het schoonspringen

ja klopt!!! Vind het een hele gave clip. Is de muziek niet gejat van de Beastie boys.

avatar van petey

Als je goed kijkt zie je hem in het publiek zitten.

@ tom

het is inderdaad een parodie en ze hadden het ook zo bedoeld. Het is bijna op detail na nagemaakt

avatar van mikey
Met een ouwe dorpsgek die komisch moet zijn. 1

Dit is toch geweldig mensen?? Rodney Dangerfield 's beste film. Vooral Lou de chauffeur waarvan RD zegt:"Dit is Lou, hij is pas de 2e generatie van mensen die in zijn familie rechtop lopen. TOPfilm!

avatar van tommykonijn
Best wel een saaie Film eigenlijk, Ik had er veel meer van verwacht en zeker omdat hij 3* had in de Veronica Gids maar Goed, Aardig om 1 keer te kijken, Maar ik ben bang dat als je hem een 2e keer kijkt dat hij een Flop lijkt, Tenminste bij mij dan.

avatar van Arabyus
Was wel leuk.

avatar van moviemafketel
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze film heb ik echt scheel gekeken vroeger. Wat had die vader toch een schitterende filmkop voor zo' n rol haha met zijn coole chauffeurtje.
Dat die bij dat examen voordat er ook maar iets gevraagd werd zelf al antwoorden begon te schreeuwen prachtig. En die zwemwedstrijden haha, ja ik moest hier echt om lachen. Moet hem maar weer eens gaan herzien, misschien is mijn humor tegenwoordig wel anders.

avatar van riesma
Vanwege een paar zeer sterke one-liners krijgt hij van mij nog 2,5 ster. Voor de rest is het een flauwe eighties comedy met een flinterdun verhaallijntje.

"Who, Lou? Lou's an animal. Why, in his family he's only the second generation that's standing up straight"

Leuke comedy waarin Dangerfield goed op dreef is. Ook weer aardige visuele grappen, zoals het interieur van de studentenkamertjes na een verbouwing.
Aardige cameo van schrijver Kurt Vonnegut jr. als bijlesleraar Engels.
Zoals gebruikelijk is de romantische verhaallijn tenenkrommend en bovendien wordt dan duidelijk dat Rodney Dangerfield geen geweldig acteur is. Wel een prima komiek (" I can tell you that!").

Nog te doen.

Dangerfield houdt het luchtig, zoontje is wat irritant soms maar kan er mee door, Downey is vooral het resultaat van een ontplofte stylist. Ongelofelijk hoe die doorheen deze film paradeert.

Typische 80s comedy waarbij er eigenlijk maar weinig grappig zijn, het verhaal bijgestaan wordt door een hoop goodwill van de kijker en er vooral op een luchtig sfeertje geteerd wordt.

En dat lukt aardig, met een vlotte Dangerfield die doorheen de film racet. De 90 minuten zijn zo niet erg vervelend, maar als film stelt het verder niet al te veel voor. Zouden regisseurs veel werk hebben met een film als deze?

avatar van DDT
Dangerfield je bent ervoor of niet, ik ben ervoor,leuke grappige films altijd

avatar van Nicolage Rico
Heb deze film talloze keren gezien als kind. Was vergeten hoe hij heette - ik dacht er één of twee weken geleden nog aan - en zag hem vanavond na al die jaaaaren weer op televisie voorbij komen.

Jeugdsentiment. Die duikscène stond nog in mijn geheugen gegrift.

avatar van Marvinleeaday
Film die te hard probeert om grappig te zijn.

Deze film kijk je alleen vanwege de hyperactieve en gestoorde (op een leuke manier) Rodney Dangerfield. De typische jaren 80 film stelt opzicht niet zoveel voor maar de uitvoering was wel geinig (hoewel ook geregeld flauw en saai) en dat kwam natuurlijk vooral op conto van Rodney Dangerfield. Omdat de film niet lang duurt kijkt hij wel nog lekker weg. Wordt tegenwoordig nog wel eens uitgezonden door de TV zender MGM.

avatar van Mescaline
Rodney Dangerfield, je moet er maar van houden natuurlijk Ik persoonlijk zit daar een beetje tussen in, ik vind niet dat het een hele bijzondere acteur was maar ik vind hem tegelijkertijd ook niet vervelend.
Back to School is de derde film die ik nu met hem gezien heb, hier voor Caddyshack & Easy Money en er gaan er hoogstwaarschijnlijk nog wel wat meer volgen.
Dit soort filmpjes vind ik gewoon erg vermakelijk, flinterdun verhaaltje en niet de beste acteer prestaties maar toch is het in het geheel een vermakelijke film.
Leuk voor in de late avonden met vanzelfsprekend een biertje erbij..

Iets leuker dan Easy Money voor mij persoonlijk.

Dit vond ik vroeger als klein kind een fantastische film. Jammer genoeg heeft hij de tand des tijds niet goed overleefd en kan er nog maar een krappe voldoende vanaf.