The Bachelor (1999)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Gary Sinyor
met Chris O'Donnell, Renée Zellweger en Peter Ustinov

Jimmie ontdekt dat hij niets van de erfenis van zijn grootvader zal krijgen als hij niet binnen 24 uur getrouwd is. Aangezien hij zijn huidige vriendin niet kan vinden, gaat hij één voor één zijn ex-vriendinnen af om een geschikte kandidaat te vinden.

Hoe kan het zijn dat ik gisteren naar een film heb zitten kijken waarin een kanjer van een actrice als Zellweger schittert, of eigenlijk moet ik zeggen zou moeten schitteren en deze film toch in zijn totaliteit niets meer is dan een gedrocht in elke zin van het woord. Echt wat een verschrikkelijke film is dit. Ik kijk tijdens komkommertijd dan nog liever naar een herhaling van "Help mijn man kan niet dansen". RTL Nederland dat jullie me dit durven voorschotelen ga je schamen, en diep ook. Ik heb de film helemaal uitgekeken, dus heb de nodige boter op mijn hoofd.

Redelijke film. Om een keer te kijken niet verkeerd.

avatar van RuudC
Lang geleden dat ik zulke rotzooi gezien heb! Het is een komedie in de meest ongrappige zin van het woord. Iedere lach was een pijnlijke. Volkomen over de top en daarbij volstrekt niet romantisch. Ik heb werkelijk niets positiefs te melden, want Robin kan ook zonder Batman geen potten breken. The Bachelor gaat van kwaad tot erger met een aaneenschakeling van louter pijnlijke scenes, met als ultiem dieptepunt de twintig minuten durend slot. Ik kon het gewoon letterlijk niet aanzien. Plot? afgrijselijk. Acteerwerk? afgrijselijk. Troep verdient maar een cijfer.

avatar van dvdcrusher
Leuke romantische komedie die boven de gemiddelde komedie uitstijgt. Jammer genoeg is dit pareltje nooit uitgekomen op bluray. De score op moviemeter is lachwekkend. 4 sterren