I Love Trouble (1994)

Actie / Komedie

geregisseerd door Charles Shyer
met Nick Nolte, Julia Roberts en Saul Rubinek

Een beroemd verslaggever voor de Chicago Chronicle moet weer eens veldwerk verrichten en stuit op een mooie en ambitieuse collega van de concurrent: The Globe. Omdat ze nog maar een groentje is haalt hij een grap met haar uit, maar zij pakt hem dubbel en dwars terug. Ze blijven elkaar hakken totdat ze beide aan dezelfde zaak werken, een groeihormoon waarvan de bijverschijnselen verzwegen worden. Ze besluiten voor een keer samen te werken, hoewel ze beide toch proberen om de eerste te zijn om het verhaal te publiceren.

avatar van narva77
Zo slecht is ie ook weer niet hoor, iig niet slecht genoeg voor de flop100.

FisherKing
Geen Flop; Redelijk vermakelijk..maar weinig origineel.

avatar van Loesa
Ik als journalist vond het een verademing om te kijken naar de keiharde concurrentie in het begin. Dit vind je niet meer in krantenNederland helaas...

Roberts is altijd leuk en Nick ook wel eigenlijk...

heerlijke film, met een ijzersterke rol van Nolte,
en de chemie is duidelijk aanwezig tussen Nolte en Roberts.
de film is niet echt een komedie te noemen, meer een thriller/mystery, heeft een sterk verhaal, dat onderhoudend van begin tot eind is.
film is sterk geregiseerd door Charles Shyer (Father of the Bride) er is ook een kleine verwijzing naar die film in het vliegtuig.
ik heb de dvd aangeschaft van I Love Trouble, en ik ben onder de indruk van het ijzersterke 5.1 Dolby Digital geluid en een mooi beeld in anamorfic widescreen.
I Love Trouble krijgt van mij een welverdiende 4*

Ik heb geloof ik, deze film in vier stukken bekeken.

avatar van tess
Een heel leuke film! Ik ga hem zeker weer kijken als hij op TV komt vanavond. Een leuk verhaal en een altijd goede Roberts. Nick Nolte is ook leuk om naar te kijken, maar ik weet niet echt hoe goed/slecht hij normaal is dus daar geef ik verder maar geen oordeel over.

avatar van SuperSideSwipe
IK heb bestwel een afkeer van Julia Roerts, wellcht dat ik deze film daarom stom vond.

Het was gewoon een erg irritant duo zo samen. (en aan Nolte kan het niet liggen gezien die voor de rest altijd goed is).

avatar van Purmerend
Leuk dat toetsenbord met al die Julia Roberts gezichtjes en die scene bij het meertje dat ze in haar nakie staat achter Nick Nolte en de plaatselijke scouting ineens vanuit het bos opduikt.
Toch redelijk staandaad allemaal daarom 2*.

avatar van Edie
Wel aardig ja, soms wat overdreven allemaal.. Toch een voldoende, 3*... En Roberts blijft mooi

Heb me er zeer goed mee vermaakt en schrok me rot toen dat lijk uit de kast kwam vallen. Verder vond ik dat de Roberts en Nolte echt goed speelde en heb ik zeer gelachen om de scene aan het meertje met de plaatselijke scouting.

Merel_*
Ondanks dat ie een beetje voorspelbaar is, heb ik dit altijd al een leuke film gevonden

leuke film met een beetje actie, romantiek en humor. Van alles wat dus...
Ok..vooruit: 3,5 ***

Je moet al echt van problemen houden om jezelf te kunnen vinden in deze prent. Het is lang geleden dat ik deze film gezien heb, vergeef mij dus dat ik bepaalde aspecten van de film zomaar oversla. Ik hield van de bizarre situaties waar Roberts en Nolte in terechtkomen (een lift die hen dreigt te pletten, een serre waar de trap voor de helft van stukvalt, ...) , maar vaag herinner ik me wel dat ze niet hun beste acteerstaaltje naar boven haalden. Kortom: deze film mag overgeslagen worden door iedereen die niet van een groot probleem houdt. Maar I LOVE TROUBLE. U toch ook?

vanavond maar eens kijken

Doe dat, ikkelaura, en geniet er maar van Het is je gegund. Kom je nadien ook vertellen wat je van de film vond? Dat zou leuk zijn.

ik ga m ook maar is kijke, de tekst op de achterkant ziet er wel aardig uit

Ik hoor en lees zo veel goeds over deze film. Ik ben zo benieuwd. Maar ik kan 'm helaas nergens kopen en huren is blijkbaar ook al moeilijk.
Ik heb op YouTube de trailer gezien (in het Duits weliswaar, maar toch), dit moet een superfilm zijn. Als ik 'm gezien heb, zal ik hier zeker m'n stem uitbrengen.

Wie kan me een tip geven waar ik de DVD kan kopen of huren? Bedankt alvast!

avatar van ILDIB
Ben ik de enige die roberts geen schoonheid vind maar gewoon iemand met brede botten met een te grote mond?

avatar van tonnyhk
ILDIB schreef:

Nee absoluut niet,. Ik vond haar ook zeker niet knap en vind haar mond ook erg breed. Bovendien vind ik de films waarin zij speelt over het algemeen erg slap en flauw. Ze speelt nooit eens sterke karakterrollen zoals Nicole Kidman en Meryl Streep wel doen. Zij speelt meestal in die flauwe komedies met een mannelijke tegenstander waarmee ze meestel felle discussie heeft en later verlliefd op wordt. Echt van die standaardfilms.

Als je ook kijkt naar de beoordeling van haar films is er maar een van 33 die meer scoren dan een 3,5 en dat is Oceans Eleven. Dit vind ik samen met Notting Hill en Erin Brockovich ook haar beste (of minst slechte) films.
Daarentegenscoren er enorm veel films van haar terecht onder de 3.
Als je dit vergelijkt met Maryl Streep die heeft 8 topfilms (meer dan 3,5) en Nicole Kidman 6 meer dan 3,5.

avatar van Aapje81
Nolte en Roberts zijn leuk maar dat maakt nog geen goede film. Heel matig.

avatar van Kingsizerizla
best wel lage score ik vond de film best leuk om te kijken en heb me geen moment verveeld!

avatar van Decec
Ik vond heel leuke film en grappig..

avatar van Boenga
Prima film, degelijk verhaal, af en toe best grappig, en met een perfect gecaste NN en JR.
Conclusie: zowel hier als op de imdb heel erg ondergewaardeerd.

avatar van bob de niro
aardige film,niet meer en niet minder!3***