Clara et Moi (2004)

Frankrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Arnaud Viard
met Julien Boisselier, Julie Gayet en Michel Aumont

Antoine heeft wat elke vrijgezelle jongeman zich kan wensen: een veelbelovende carrière, loyale vrienden en een eigen appartement. Echter, hij is nogal eenzaam, totdat hij Clara ontmoet, een mooie, spannende vrouw op wie hij meteen verliefd wordt. Hij is in de Zevende Hemel, totdat hij hoort dat Clara aan het HIV-virus lijdt.

heel liefelijk maar best interesante film. dat ze gingen zingen was wel vreemd! het eind was ook een beetje een raar open eind. gelukkig duurde de film niet zo heel lang, dat kan af en toe een plus zijn.
heb de film goed kunnen kijken en was best tevreden toen ik hem uitzetten dus 3*

Verrassende scènes die aan de andere kant soms ook zeer herkenbaar zijn, in een poëtische film met een lach en een traan in het klein en een charmante Julie Gayet.

Mooie ontroerende film met een sensuele hoofdrolspeelster... 4*

avatar van Asmahan
Deze film is duidelijk niet aan mij besteed. Ik kwam geen moment in het verhaal, vond het ronduit storend dat ze opeens gingen zingen. Er werd vaker een nummer ingezet dat het voor mij alleen maar erger maakte. De problematiek is niet mis, maar ik kon niet meevoelen met de personages. Het werden geen echte mensen voor me.

avatar van soom
Ik vind het wel een mooie film, met een mooie thematiek. Desondanks mist er een heleboel aan deze film. De sprankeling zit er duidelijk niet in, wat wel zou moeten. Ook is er geen echte chemistry tussen het tweetal, en ik vind het einde wel een beetje frustratie opwekken.
Er word mijns inziens niet echt iets uitgelegd, het heeft dus geen afgerond einde.

Nu hoeft dat natuurlijk ook niet echt, maar ik zou wel graag hebben gezien, dat er iets meer was dan dit einde...

avatar van Mug
Mug
Mooi, klein Frans drama varierend van luchtig tot depressief. De ontmoeting en de eerste date van Antoine en Clara behoren met gemak tot het neusje van de zalm w.b. romantische films.

Het daarop volgende tweede helft, drama-pur-sang, wordt te veel ondersteund door stille scenes terwijl allerlei Franse liedjes uit de grabbelton worden getoverd. Leuk, maar ook erg makkelijk. Het einde vond ik prachtig daarentegen.

Kleine film die wel door meer mensen gezien mag worden. Een grote 3,5*. De ode aan Les Parapluies de Cherbourg mocht er wezen, maar de scene viel natuurlijk in het niet als we gaan vergelijken met die film.

avatar van Leland Palmer
Leuk filmpje voor tussendoor. Meer ook niet. Het is maar een korte film en het lijkt dat door de korte speelduur gewoon niet alles getoond kan worden wat de kijker wil. Er lijken veel dingen te missen. De acteerprestaties zijn redelijk tot goed te noemen en toch doen de hoofdrolspelers mij niets. Je leeft niet echt met ze mee......Geen superfilm, maar ik heb er geen spijt van dat ik hem heb gezien.

avatar van ralfsjam
mooie film die iets te veel gespitst was op Antoine, ik had ook wat meer willen weten van Clara. daarom was de film in mij ogen te kort. van mij had hij 100/ 120 minuten mogen duren als het verhaal van Clara meer was uitgediept. wel was de film zoet en iets te romantisch, maar wel op een goede manier. een 3.5.

alleen jammer van dat liedje.... schrok wel even. gelukkig maar 1-malig! pffffff...

avatar van 93.9
Die gast die de hoofdrol speelt is zo aalglad dat het lijkt of ie zo uit een reclame van scheermesjes is gekomen.
Liedje was al een voorteken dat dit een behoorlijk matige film zou gaan worden.

Clichefilm met raar liedje.

op zich was het een best aardige film. Alleen het HIV-verhaal is mijns inziens niet goed uitgelicht.
hoe kwam Clara er ineens bij om zich te laten testen op HIV? die ziekenhuis-scene kwam echt uit de lucht vallen, ook wordt er niks gezegd over hoe ze besmet is geraakt...
Als je een film wilt maken over HIV/AIDS zijn dat wel belangrijke aspecten lijkt me...

michael1992
sten schreef:

Volgens mij wilden ze zien of ze een soa of iets dergelijks hadden zodat ze als ze er geen van beiden één hadden van dan af zonder condoom naar bed konden gaan.

Ik meen mij een film te herinneren waar dit ook het geval was.
Vandaar deze interpretatie.

Deze geloof ik:

avatar van blurp194
Aardig simpel filmpje met een wat narrig verhaal. En een stukje musical tussendoor. Wat daar dan de bedoeling mee geweest is? Achteraf past het helemaal niet... of is het om de luchtigheid van het begin van het verhaal te benadrukken?

Julie Gayet is een van mijn favoriete actrices in de franse filmwereld. En niet alleen omdat het een mooie meid is, ze speelt ook echt goed. Vind ik dan toch.

Het verhaal laat inderdaad, zoals in veel posts te lezen is, nogal wat gaten open. Maar daar heb ik geen probleem mee, de boodschap die de film geven wil is echt heel duidelijk.