The Clock (1945)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Vincente Minnelli
met Judy Garland, Robert Walker en James Gleason

Korporaal Joe komt in New York aan. Hij heeft nog twee dagen verlof voor zijn eenheid inscheept naar het front. Hij kent niemand in die reusachtige stad, tot hij Alice Mayberry ontmoet. Zij brengen samen de dag en ook de nacht door, druk bezig met het overnemen van de melkronde van een gewonde melkventer. Ze worden verliefd en besluiten nog voor Joe vertrekt te trouwen. Nu begint de wedren tegen de klok om alle administratieve regelingen in orde te krijgen voor Joe terug naar zijn eenheid moet.

avatar van jay73
Na de eerste 5 a 10 minuten had ik weinig vertrouwen in een onderhoudende film, maar al snel trok de film wat bij. Met name de scene met de huwelijksvoltrekking was buitengewoon hilarisch.

Routinematig filmpje dat er op wonderbaarlijke wijze in slaagt in z'n negentig minuten speeltijd geen enkele interessante gebeurtenis te laten afspelen.

avatar van The One Ring
In de gids stond dat dit een komedie was. Er viel echter bijna niks te lachen. De film keek wel lekker weg, maar er gebeurde niks onverwachts of speciaals. Aardige film, misschien een aanrader voor de liefhebbers van ouderwetse romantiekfilms, maar van mij hoeft het niet. Het is wel de 300ste film die ik beoordeelt heb, maar als dat het meest boeiende is...
2,5 sterren

Vincente Minnelli zal gedacht hebben laat Judy maar eens verliefd worden op Robert Walker op het scherm, ik maak er een sympathiek, romantisch filmpje van.
En zo is geschied. "The Clock" is een typisch Amerikaans filmpje uit de veertiger jaren "love and marriage" in spoedverpakking inbegrepen, charmant, zonder pretentie maar niet onbenullig al was het maar omwille van het toch wel een beetje emotioneel en hoopvol slot.

Een simpel, aantrekkelijk, hartverwarmend, luchtig, sentimenteel en hectisch verhaal over een eenzame boerse soldaat en een jonge eigenzinnige vrouw, die halsoverkop stapelgek op elkaar werden en slechts een paar dagen de tijd hadden om in New York (tweede wereldoorlog) door te brengen. De productie werd vakkundig en met de nodige flair in elkaar gezet.