Lightning in a Bottle (2004)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Aerosmith, B.B. King en Macy Gray

Documentaire over de blues. Op een nacht komen in de Radio City Music Hall in New York City wereldberoemde blues en blues-gerelateerde artiesten als Macy Gray, B.B. King, Buddy Guy, Steven Tyler, Chuck D., Vernon Reid en Angelique Kidjo bij elkaar om samen op te treden. Regisseur Fuqua interviewt deze beroemde personen en schetst een beeld van bluesmuziek door de jaren heen.

Hankieh
Dit lijkt me een geweldige film.
Maar volgens mij zal ik die niet snel ergens tegen komen gezien het aantal stemmen...

Meneer Bungel
@ Hankieh: Probeer het anders hier eens.

Prachtige concertfilm met veel bekende namen uit de Blueswereld.
Bijna 2 uur, maar prachtig van de eerste tot de laatste noot.
Het concert dateert van 2003, en het is dan ook niet verbazingwekkend dat vele van de artiesten die hier optreden en momenteel (2019) niet meer zijn.
Een uniek concert dus, voor de bluesliefhebbers en voor diegenen die de blues willen ontdekken.
Topper !!