• 11.217 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jason Lee, Julia Stiles en Selma Blair

Gesproken taal: Engels

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot A Guy Thing

"He finally found the perfect girl(s)."

Paul Morse wordt de ochtend na zijn vrijgezellenfeest wakker in bed naast Becky. Hij gaat er van uit dat hij zijn verloofde Karen heeft bedrogen. Vol schuldgevoelens doen hij er alles aan om het voorval te verbergen in de week voor de bruiloft.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van aburex

aburex

Aardige romantische komedie die in het begin erg leuk is maar naar het einde toe erg voorspelbaar wordt (voor wie zich daar niet aan stoort is deze film wel aan te raden.

Ik geef 4* voor de mooie Julia Stiles die een goede rol neerzet

avatar van Roel27

Roel27

Het is een hartstikke leuke komedie die een beetje klucht-achtige trekjes heeft. Hij is qua humor goed te vergelijken met Meet te Parents en doet daar wat mij betreft ook niet voor onder. Ik vond het een gezellige film!

avatar van riann3

riann3

De film gaat van hilarisch tot flauw en voorspelbaar. Het is jammer dat er niet steeds een bepaald niveau opgehouden kan worden. Toch is 'A guy thing' het kijken meer dan waard. Vrij uniek aan deze film is dat hij gefilmd is vanuit het standpunt van de man, in tegenstelling tot de meeste romantische komedies.

Selma Blair en Julia Stiles doen het prima als hoofdrolspelers, waarbij Stiles net iets meer indruk maakt. Het is goed dat Karen (Selma Blair) niet afgeschilderd wordt als onaardig mens, waar Paul (Jason Lee) maar beter niet mee kan trouwen. De kijker voelt natuurlijk al van mijlenver aankomen met wie ze dan eindigt, maar dat maakt in dit genre allemaal niets uit. Verder is het een leuke vondst dat Becky (Julia Stiles) continu van baan verandert. Ze weet zich goed staande te houden naast de energieke Lee, die zijn rol als charmante en sympathieke man prima weet te volbrengen.

'A guy thing' is zeker 'a guy thing'. Een komedie met een snufje romantiek, die door zowel mannen als vrouwen gewaardeerd zal worden.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Geen hoogvlieger, maar zeker niet slecht. Het verhaal is wel leuk gevonden, en sommige stukken waren wel komisch.

avatar van Slam_Duck

Slam_Duck

riann3 schreef:

Zelfde mening

Het enige echte grootte pluspuntje aan deze film is de aantrekkelijke Julia Stiles.

Als je van dit genre houd is het misschien een mooie aanvulling maar zeker geen hoogvlieger, 2,5 voor de actrice.

BBarbie

Tegenvallende komedie met amper een handvol geslaagde grappige momenten. Film duurt veel te lang. Het dunne verhaaltje is breed uitgesponnen en de grappen zijn over het algemeen heel erg flauw.

Julia Stiles doet haar best, maar kan in haar eentje de film ook niet redden. Selma Blair heb ik wel eens beter zien acteren.

avatar van Gish

Gish

Een record aantal slechte en flauwe grappen, zo erg dat het misschien weer leuk wordt.

Telraam op schoot. Jason Lee is een matig acteur en volkomen ongeschikt voor deze rol.

Maar hij had de rol gewoon kunnen weigeren toen het script op zijn schoot viel. Alleen Stiles blijft prachtig om te zien. Verder pijnlijk allemaal.

scorsese

Tegenvallende film over een man die n a zijn vrijgezellenfeestje in bed beland met een andere vrouw. Een romcom waarbij het rom-gedeelte het onderspit delft. Het komische gedeelte is aan de flauwe kant en vooral voorspelbare kant. Op zich wel een leuke cast, maar ook zij weten deze film niet te redden.

avatar van Dk2008

Dk2008

De film is leuker dan ik dacht. Ik ben niet zo weg van Julia Stiles. En Lochlyn Munro als Ray de ex van Stiles valt ook wat uit de toon. (Speelt in Camouflage (2001) een betere rol).

Dus ja het is toch vooral vanwege Lee en Blair dat de film nog behoorlijk goed genietbaar is. Blair is zeker wel knap, al is haar rol net als van Stiles toch redelijk bescheiden. Jason Lee neemt eigenlijk het grootste deel voor zijn rekening. En dat doet hij goed.

Geforceerde, vaak flauwe en nogal voorspelbare romcom. En ik kon eigenlijk de eerste keer er moeilijk doorheen komen.

In het eerste gedeelte zit de meeste hilariteit maar de rest van de film is ook best amusant, ook al is het nogal standaard en inhoudelijk ben je in een half uur wel klaar.

De film was geen succes maar het is ook allemaal flinterdun en doorzichtig. Een beetje onzin, die bedriegerij, maar goed ik heb me er, vooral dankzij het spel van Lee, als ook het vlotte tempo en het luchtige karakter van de film, toch tegen verwachting in goed mee vermaakt. 4.0

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Dit is een typisch grensgevalletje.

Over het algemeen ben ik wel een liefhebber van dit soort komedies, maar zo nu en dan kwam de humor niet echt sterk uit de hoek. Er zitten een paar aardige scènes in, en de cast was voor mij voldoende om de film helemaal uit te zitten. Julia Stiles en Larry Miller waren eerder al samen te zien in 10 Things I Hate about You (1999). Verder verschenen Julia Stiles en Selma Blair samen in Down to You (2000).

Een typische Feel Good-movie met een voorspelbaar verhaal, redelijke humor en een aardige cast.

3,0 *

avatar van stratmans

stratmans

mix goeie grappen en slappe grappen, gemiddeld prettige film

avatar van Dk2008

Dk2008

De dvd heeft veel extra's die allemaal ook Nederlandse ondertitels hebben, alleen erg interessant vind ik het niet. Wel te vernemen dat Selma Blair eigenlijk de rol van Becky wilde spelen maar die rol had Julia Stiles al gekregen. Dit had voor mij beslist beter uitgepakt.

In 2012 schreef ik bij The Sweetest Thing (Film, 2002) dat ik graag een romantische komedie wilde zien waarin Selma Blair meespeelt en toen kwam ik in bij deze film uit. Van haar heb ik dan ook diverse films gezien. (Tegenwoordig is ze blond, ze lijdt sinds 2018 aan MS). Julia Stiles trok/trekt me niet dus van die heb ik niet veel films gezien. Van Jason Lee heb ik ook meerdere films gezien en hij doet het in deze film ook best goed. Combinatie Lee met Blair is ok en Lee met Stiles is eveneens goed.

Het is een rommelige romantische komedie die veel te groots is aangepakt. De zoveelste flop van MGM, maar het is net al bij die oude musicals, had het gewoon wat simpeler gehouden. Erg veel personages worden er bij de film gehaald zodat het steeds lastiger wordt wie nog wie is. Ook met banale toestanden zoals schaamluis en diarree dat is toch niet echt nodig. Met al die smoesje doet film vaak aan John Lanting klucht denken. Vrouw wordt opgezadeld met smoesjes, loopt weg, deur gaat dicht, andere deur gaat open, andere vrouw krijgt ook met smoesjes te maken. Alleen op het toneel werkt dit toch wat beter.

Paul en Karen zijn verloofd en staan op het punt te trouwen. Paul houdt een vrijgezellenavond. Daar treden ook tiki-meisjes op. Eén daarvan is Becky. De volgende ochtend wordt Paul wakker met naast zich Becky. Zij moet snel het huis verlaten want Karen is in aantocht. Becky is iemand van duizend en één baantjes. Zo treft Paul haar aan als tolwachter maar daarna weer in een platenzaak. Zij blijkt ook de nicht van Karen. Vervolgens krijgt hij ook te maken met de ex van Becky. Paul, toch al een stoethaspel, raakt door al die smoesjes die hij steeds verzint steeds meer de kluts kwijt.

Bij aanvang dacht ik, ik weet niet of dit het hem gaat worden. Maar zodra Paul (Lee) van Karen (Blair) hoort dat Becky (Stiles) haar nicht is wordt de film een heel stuk leuker. Met veel grapjes, smoesjes, toevalligheden en rare toestanden. Zodra Paul met Becky foto's gaat zoeken bij haar ex wordt film weer minder en weet je ook (als het al niet eerder is) hoe het gaat aflopen. In de kerk wordt het weer wat beter. De rol van Lochlyn Munro as Ray (ex van Becky) valt uit de toon. Hoogtepunt van de film is de dansles. Al is de aan drank verslaafde tante ook wel grappig. Maar vaak is het meer een klucht dan een romantische komedie, die zo is mijn ervaring vaak wat minder komisch zijn. Maar ja ik wil niet (meer) te kritisch kijken naar films dus kan daarom stellen dat ik me grotendeels (weer) met de film vermaakt hebt. 4.0

avatar van stratmans

stratmans

Vanaf het begin al heel voorspelbaar, maar dit is niet zo erg, film is er plezant en heel grappig geacteerd