A Guy Thing (2003)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Chris Koch
met Jason Lee, Julia Stiles en Selma Blair

Paul Morse wordt de ochtend na zijn vrijgezellenfeest wakker in bed naast Becky. Hij gaat er van uit dat hij zijn verloofde Karen heeft bedrogen. Vol schuldgevoelens doen hij er alles aan om het voorval te verbergen in de week voor de bruiloft.

avatar van aburex
Aardige romantische komedie die in het begin erg leuk is maar naar het einde toe erg voorspelbaar wordt (voor wie zich daar niet aan stoort is deze film wel aan te raden.
Ik geef 4* voor de mooie Julia Stiles die een goede rol neerzet

Het is een hartstikke leuke komedie die een beetje klucht-achtige trekjes heeft. Hij is qua humor goed te vergelijken met Meet te Parents en doet daar wat mij betreft ook niet voor onder. Ik vond het een gezellige film!

avatar van riann3
De film gaat van hilarisch tot flauw en voorspelbaar. Het is jammer dat er niet steeds een bepaald niveau opgehouden kan worden. Toch is 'A guy thing' het kijken meer dan waard. Vrij uniek aan deze film is dat hij gefilmd is vanuit het standpunt van de man, in tegenstelling tot de meeste romantische komedies.

Selma Blair en Julia Stiles doen het prima als hoofdrolspelers, waarbij Stiles net iets meer indruk maakt. Het is goed dat Karen (Selma Blair) niet afgeschilderd wordt als onaardig mens, waar Paul (Jason Lee) maar beter niet mee kan trouwen. De kijker voelt natuurlijk al van mijlenver aankomen met wie ze dan eindigt, maar dat maakt in dit genre allemaal niets uit. Verder is het een leuke vondst dat Becky (Julia Stiles) continu van baan verandert. Ze weet zich goed staande te houden naast de energieke Lee, die zijn rol als charmante en sympathieke man prima weet te volbrengen.

'A guy thing' is zeker 'a guy thing'. Een komedie met een snufje romantiek, die door zowel mannen als vrouwen gewaardeerd zal worden.

avatar van Kr!kke
Geen hoogvlieger, maar zeker niet slecht. Het verhaal is wel leuk gevonden, en sommige stukken waren wel komisch.

riann3 schreef:

Zelfde mening

Het enige echte grootte pluspuntje aan deze film is de aantrekkelijke Julia Stiles.

Als je van dit genre houd is het misschien een mooie aanvulling maar zeker geen hoogvlieger, 2,5 voor de actrice.

Tegenvallende komedie met amper een handvol geslaagde grappige momenten. Film duurt veel te lang. Het dunne verhaaltje is breed uitgesponnen en de grappen zijn over het algemeen heel erg flauw.
Julia Stiles doet haar best, maar kan in haar eentje de film ook niet redden. Selma Blair heb ik wel eens beter zien acteren.

avatar van Gish
Een record aantal slechte en flauwe grappen, zo erg dat het misschien weer leuk wordt.
Telraam op schoot. Jason Lee is een matig acteur en volkomen ongeschikt voor deze rol.
Maar hij had de rol gewoon kunnen weigeren toen het script op zijn schoot viel. Alleen Stiles blijft prachtig om te zien. Verder pijnlijk allemaal.

Tegenvallende film over een man die n a zijn vrijgezellenfeestje in bed beland met een andere vrouw. Een romcom waarbij het rom-gedeelte het onderspit delft. Het komische gedeelte is aan de flauwe kant en vooral voorspelbare kant. Op zich wel een leuke cast, maar ook zij weten deze film niet te redden.

Dick2008
De film is leuker dan ik dacht. Ik ben niet zo weg van Julia Stiles. En Lochlyn Munro als Ray de ex van Stiles valt ook wat uit de toon. (Speelt in Camouflage (2001) een betere rol).
Dus ja het is toch vooral vanwege Lee en Blair dat de film nog behoorlijk goed genietbaar is. Blair is zeker wel knap, al is haar rol net als van Stiles toch redelijk bescheiden. Jason Lee neemt eigenlijk het grootste deel voor zijn rekening. En dat doet hij goed.
Geforceerde, vaak flauwe en nogal voorspelbare romcom. En ik kon eigenlijk de eerste keer er moeilijk doorheen komen.
In het eerste gedeelte zit de meeste hilariteit maar de rest van de film is ook best amusant, ook al is het nogal standaard en inhoudelijk ben je in een half uur wel klaar.
De film was geen succes maar het is ook allemaal flinterdun en doorzichtig. Een beetje onzin, die bedriegerij, maar goed ik heb me er, vooral dankzij het spel van Lee, als ook het vlotte tempo en het luchtige karakter van de film, toch tegen verwachting in goed mee vermaakt. 4.0

avatar van Moviestar1979
Dit is een typisch grensgevalletje.

Over het algemeen ben ik wel een liefhebber van dit soort komedies, maar zo nu en dan kwam de humor niet echt sterk uit de hoek. Er zitten een paar aardige scènes in, en de cast was voor mij voldoende om de film helemaal uit te zitten. Julia Stiles en Larry Miller waren eerder al samen te zien in 10 Things I Hate about You (1999). Verder verschenen Julia Stiles en Selma Blair samen in Down to You (2000).

Een typische Feel Good-movie met een voorspelbaar verhaal, redelijke humor en een aardige cast.

3,0 *