Volle Maan (2002)

Nederland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Daan Schuurmans, Cas Jansen en Ellen ten Damme

De film vertelt het verhaal van zeven schoolverlaters die op een kruispunt in hun leven staan. Na het eindexamen gaan ze tijdens een zeiltocht op zoek naar een geheime Full Moon Party. Stuk voor stuk nemen ze belangrijke beslissingen, die hun leven zullen veranderen.

avatar van vivje
Deze film al een paar keer gezien, nu samen met vriend. Tis geen hoogstaande kwaliteit maar toch vind ik het elke keer wel weer leuk om te zien.
Het praten in een accent had van mij niet gehoeven, beetje nep.
(gezien op 31 augustus 2011)

avatar van Spetie
Een behoorlijk belabberde film van eigen bodem, in de stijl van Costa!, die niet geheel toevallig ook door Johan Nijenhuis geregisseerd is. Het is moeilijk te zeggen welke film beter is, of beter gezegd minder slecht, want ook Volle Maan is zeer matig.

Het acteerwerk is in ieder geval van een bedroevend laag niveau. Alleen Verbaan doet het nog enigszins redelijk, de rest is van de cast gewoon zwaar onvoldoende. Ook behoorlijk irritant is dat de acteurs op het ene moment een zwaar accent hebben en bij de volgende scène helemaal weer niet. Verder is het verhaal matig, de personages oppervlakkig en valt er om eerlijk te zijn maar heel weinig te genieten.

Typisch voorbeeld van hoe het duidelijk niet moet.

Nee, gewoon nee. Idee is nog wel aardig maar als het dan zo uitgewerkt word.

avatar van DeWolff
In tegenstelling tot vele anderen vond ik echt niet zo slecht, maar ook zeker niet goed. Het verhaal is een abc-tje, maar toch wel vermakelijk.

Wel hekelde ik me heel erg aan het slechte accent wat de acteurs proberen na te doen, doe het dan gewoon in ABN.

Ellen ten Damme vond ik het redelijk goed doen.

Na costa kregen we volle maan. Leuk om destijds gezien te hebben, maar het slechte acteerwerk is een feit.

Artful Dodger
Was zeer te spreken over de aftiteling van deze film.

avatar van Ste*
Vreselijk slecht, en niet eens op een vermakelijke manier. Ik schaam me dat ik dit destijds in de bioscoop op mijn 14e hartstikke leuk vond. Zie het nu voor het eerst weer terug, en mijn god, vreselijk. Saai verhaal, gemaakt drama, gemaakte spanning (die bootrace in het midden van de film, gaap), om nog maar niet te spreken van het accent waar die arme acteurs noodgedwongen mee moeten werken; wordt natuurlijk niks.

Ga er verder geen woorden aan vuilmaken, broddelwerk.

1*, al weet ik eigenlijk niet echt waar hij dat halve puntje nog aan verdient.

avatar van xxERWINxx
Het is best een leuke film, maar dat accent kan echt niet, ze kunnen niet eens goed twents praten! Ze hadden gewoon nederlands moeten praten, nu is het erg irritant te volgen, verder is het wel een leuke film, ook is sexy Lieke van lexmond te zien en Chantal jansen dat maakt een hoop goed.

avatar van Ebenezer Scrooge
Om in filmtermen te blijven: CUT!*

*spreek uit als iemand die heel slecht engels praat

avatar van Onweersvlieg
Heb deze film alleen voor Georgina gekeken. Die deed het leuk maar voor de rest is het natuurlijk gewoon bagger. 2*

avatar van Phantasm
Wat een waardeloze film, moet je leuk vinden, saai en vervelend.