The Safety of Objects (2001)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Rose Troche
met Glenn Close, Dermot Mulroney en Jessica Campbell

De film vertelt enkele met elkaar verbonden verhalen over de levens van vier families die te maken hebben met verveling, teleurstellingen en ongelukkige huwelijken. Eén van deze verhalen vertelt over een jongen die een seksuele relatie met een Barbie-pop heeft.

avatar van nightbreed
Prachtig drama met bijzonder goed acteerwerk.
Glenn Close en Patricia Clarkson zijn 2 namen die bij de meeste mensen waarschijnlijk geen belletje doen rinkelen maar de meesten zullen deze 2 acteerkanonnen wel herkennen (op het scherm).
De rest van de cast doet het trouwens ook bijzonder goed.
Dit is 1 van mijn lievelingsfilms, niet alleen om het hoge niveau van acteren maar ook om de bijzondere en tragische verhalen die met elkaar worden verbonden.
Dit is zo'n film waarvan je aan het einde pas snapt hoe het nou helemaal in elkaar zat.
De soundstrack is de beste soundtrack die ik ooit heb gehoord in een film, vooral de versie aan het einde van de film past gewoon perfect bij het moment en het gevoel op dat moment.
Het nummer zit geregeld nog in mijn hoofd waar ik het dan met genoegen 'afspeel'.
Een aanrader voor de liefhebber van bijzondere dramafilms.

Cijfer: 5

kappeuter (moderator)
Waar heb je deze film gezien? Is deze in Nederland op dvd verschenen?

avatar van nightbreed
Ja met Nederlandse ondertitels en alles.
Ik heb deze bij Mediamarkt weten te scoren (begin vorig jaar)
Eindelijk iemand die interesse heeft in deze vrij onbekende maar erg goede film

avatar van pardalis
Tja meningen kunnen verschillen, maar ik vond deze film maar niets. Gelukkig dat het einde toch iets aan mijn mening deed veranderen. Ik vond het chaotisch en geen duidelijke lijn naar wat komen zou. Was eens leuk om joshua jackson in een iets dikkere vorm te zien lol. Het enige lollige was de pratende Barbiepoppen.