• 8.262.336 stemmen

The Safety of Objects (2001)

Drama | 121 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Rose Troche

Met onder meer: Glenn Close, Dermot Mulroney en Jessica Campbell

Plot The Safety of Objects

"What do you hold on to when your world turns upside down?"

De film vertelt enkele met elkaar verbonden verhalen over de levens van vier families die te maken hebben met verveling, teleurstellingen en ongelukkige huwelijken. Eén van deze verhalen vertelt over een jongen die een seksuele relatie met een Barbie-pop heeft.

imageimageimageimage

avatar van nightbreed

nightbreed

Prachtig drama met bijzonder goed acteerwerk.

Glenn Close en Patricia Clarkson zijn 2 namen die bij de meeste mensen waarschijnlijk geen belletje doen rinkelen maar de meesten zullen deze 2 acteerkanonnen wel herkennen (op het scherm).

De rest van de cast doet het trouwens ook bijzonder goed.

Dit is 1 van mijn lievelingsfilms, niet alleen om het hoge niveau van acteren maar ook om de bijzondere en tragische verhalen die met elkaar worden verbonden.

Dit is zo'n film waarvan je aan het einde pas snapt hoe het nou helemaal in elkaar zat.

De soundstrack is de beste soundtrack die ik ooit heb gehoord in een film, vooral de versie aan het einde van de film past gewoon perfect bij het moment en het gevoel op dat moment.

Het nummer zit geregeld nog in mijn hoofd waar ik het dan met genoegen 'afspeel'.

Een aanrader voor de liefhebber van bijzondere dramafilms.

Cijfer: 5

kappeuter (crew films)

Waar heb je deze film gezien? Is deze in Nederland op dvd verschenen?

avatar van nightbreed

nightbreed

Ja met Nederlandse ondertitels en alles.

Ik heb deze bij Mediamarkt weten te scoren (begin vorig jaar)

Eindelijk iemand die interesse heeft in deze vrij onbekende maar erg goede film

avatar van pardalis

pardalis

Tja meningen kunnen verschillen, maar ik vond deze film maar niets. Gelukkig dat het einde toch iets aan mijn mening deed veranderen. Ik vond het chaotisch en geen duidelijke lijn naar wat komen zou. Was eens leuk om joshua jackson in een iets dikkere vorm te zien lol. Het enige lollige was de pratende Barbiepoppen.

avatar van james_cameron

james_cameron

Vage, vrij vervelende mozaïek van levens, te herleiden naar een traumatische gebeurtenis in het recente verleden van de hoofdpersonen. Ik ben doorgaans wel een liefhebber van films met een dergelijke puzzelstructuur, maar dit gaat echt nergens over. Feitelijk is geen van de plotlijntjes de moeite waard en de toch zeer degelijke cast kan weinig met de vreemde, oninteressante personages die ze moeten neerzetten. Uiteindelijk valt alles rammelend op zijn plek, met een onverschillig schouderophalen van deze kijker als resultaat.