ad
  • 8.111.260 stemmen

Happily N'Ever After (2006)

Animatie / Familie | 87 minuten

Genre: Animatie / Familie

Alternatieve titel: Assepoester en de Keukenprins

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Yvette Kaplan

Met onder meer: Sarah Michelle Gellar, Sigourney Weaver en Freddie Prinze Jr.

Releasedatum: 5 januari 2007

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Happily N'Ever After

"Fairy Tale Endings Aren't What They Used To Be."

Cinderella (kortweg Ella) droomt van haar sprookjesprins. Haar beste vriend is Rick, een keukenhulpje in het koninklijk paleis. Ella bezoekt hem daar en hoort van een groot bal dat gehouden gaat worden, waar ook de prins zal zijn. Rick voelt stiekem wat meer voor Ella dan zij weet en zijn keukenhulpjes vermoeden dat hij erg jaloers is op de prins. Dan blijkt dat de grote plaatselijke tovenaar zijn krachten aan twee assistenten heeft overgedragen en deze twee zorgen ervoor dat er veel geluk in het verschiet ligt voor Ella en Rick.

imageimageimageimageimageimage

Prinz Humperdink (stem)

Frieda (stem)

avatar van Dick2008

Dick2008

Nou dit was toch wel weer een fikse tegenvaller. Ik dacht dat deze leuker was en ook mooier getekend dan die tweede film. Maar dat valt dus flink tegen.

Hij begint eigenlijk al matig, wordt dan iets beter, o.a. met die stiefmoeder, maar zodra ze met die wolven beginnen, wordt het gauw minder. Het animatie-werk is iets beter, nou ja...vaak ook erg matig, ook minder kleurig. Zelfs het verhaal is minder. Eigenlijk stond alles me wel tegen, terwijl het met die tweede film juist weer net andersom was. Ik vind dat ze hier teveel de draak steken met alles. 3.0

avatar van Jules Vismale

Jules Vismale

In dit verhaal moesten zowel Assepoester, Rik, de keukenprins en Munk en Mambo, twee helpers van een tovenaar de strijd aanbinden met de boze stiefmoeder Frida die met een toverstaf heel het sprookjesland had verstoord door de slechteriken hierin te laten winnen.

De prins in dat land was op zich wel stoer en knap maar helaas nog dommer en onnozeler dan een rund en Assepoester scheen als bondgenoot ook nog haar eigen petemoei, de goede fee, te hebben. Deze fee bleek echter aan een ernstige vorm van dementie te leiden daar zij vaak totaal vergat dat haar petekind eigenlijk Ella heette of haar steeds verwarde met Sneeuwwitje, Roodkapje en Pinokkio!

Deze keer was Assepoester niet zozeer een zielig meisje maar een echte tomboy!

avatar van Boenga

Boenga

• 2011 berichten

Jules Vismale schreef:

nog dommer en onnozeler dan een rund

Graag een beetje respect voor dieren.

avatar van Jules Vismale

Jules Vismale

@Boenga, ik wou op zich nog niet eens de runderen beledigen maar in veel (Disney)sprookjes hebben de prinsen vaak nog niet eens een opvallende rol daar ze wel een knap uiterlijk bezitten maar zelden een heldenrol spelen. Ik vond trouwens die onhandige prins heel erg sterk lijken op een "superheld" uit de Powerpuff Girls, Major Man genaamd, die zogenaamd allerlei heldendaden in Townsville verrichte. De drie supermeisjes vertrouwden die kerel toen niet en zij stuurden een soort Godzilla-achtig monster op hem af om hiermee Major Man te ontmaskeren als een bedrieger!

Overigens lijkt Assepoester in deze tekenfilm veel meer op een tomboy dan op een dienstmeisje of een echte prinses.