Happily N'Ever After (2006)

Alternatieve titel: Assepoester en de Keukenprins

Verenigde Staten / Duitsland
Animatie / Familie

geregisseerd door Paul J. Bolger en Yvette Kaplan
met de stemmen van Sarah Michelle Gellar, Sigourney Weaver en Freddie Prinze Jr.

Cinderella (kortweg Ella) droomt van haar sprookjesprins. Haar beste vriend is Rick, een keukenhulpje in het koninklijk paleis. Ella bezoekt hem daar en hoort van een groot bal dat gehouden gaat worden, waar ook de prins zal zijn. Rick voelt stiekem wat meer voor Ella dan zij weet en zijn keukenhulpjes vermoeden dat hij erg jaloers is op de prins. Dan blijkt dat de grote plaatselijke tovenaar zijn krachten aan twee assistenten heeft overgedragen en deze twee zorgen ervoor dat er veel geluk in het verschiet ligt voor Ella en Rick.

avatar van stan
nou de teaser zag er helemaal niet leuk uit ik hoop maar dat het veel beter word

je moet 1 van de 2 kiezen en dat wachten en dan opent ie m met winamp als het goed is (voor de teaser)

BlueSword
het zag er niet echt grappig uit, wel leuk dat sarah michelle gellar en sigourney weaver de stemmen ook doen.
moet freddie prinz jr altijd met samen met smg in 1 film zijn?

Blijkbaar kan het happy koppel gewoon niet zonder elkaar. Ookal heb ik diep respect dat ze het vol houden in Hollywood. Kan niet fout gaan. Sarah staat wel boven aan met de meeste films in 2007 zeg...

Edit: Teaser gezien, lijkt me een leuke film!
"What about making Rapunzel go bold?"
"No! Forget It!"
"Could we just give her split ends?"

Animatie is niet storend, maar als je het zo ziet vraag je je echt af waarom ze het niet zonder de pc konden doen, zou het er nog beter uit zien ook.

Leuke variant op de aloude sprookjes, waarvan er, naast Assepoester, meerdere aan bod komen. Een grappig verhaal met leuke personages en ook de animatie is wel best eigenlijk.

avatar van koosspoorloos
Een trailer vind je hier:

Ik kan alleen zeggen zeer de moeite waard

avatar van balosa
beetje flauw maar toch leuker dan ik in eerste instantie had verwacht

Erg leuke tekenfilm erg leuk voor de kids maar ook voor volwassenen .. leuk verhaal . alleen jammer dat ie zo kort deed.

3.0

Lijkt me wel een aardige film De trailer is best wel aardig ^^ De humor is wel mijn humor zeg maar

"I crossed deserts and mountains and battled lots"
"To bring her a shoe ^o)"
"Well, yes, cuz it's in the book" xD

avatar van tukkerstein
Vooral imdb is erg positief Staat nu al in de Bottom top 100

En in Nederland een gigaflop.

avatar van zjandannybob
Heb deze film laatst met mijn zusje gekeken, maar had er toch meer van verwacht, afentoe wat grappige stukjes er in maar dat was het dan ook. Het verhaal was wat aan de slappe kant.

maar toch voor een keertje te kijken 3*, omdat ik de 7 dwergen wel ruig vond.

avatar van zozo1000
2,5 ster
Niet slecht maar dat is het dan ook.

avatar van GGG
GGG
Waardeloze film slappe film! Zonde van mijn tijd om er naar te kijken. Simsalagrim op tv is nog beter als deze slappe hap! Krijgt een 0,5!

Eem
2 sterren
omdat de humor af en toe het verhaal nog kon redden.

avatar van Hectometerpaal
Een bar en bar slechte film die waarschijnlijk alleen kijkers trok vanwege de media/reclame....

Ik kan me niet voorstellen dat deze film ook maar iemand boven de 12/13 jaar kan boeien.

Voorspelbare "grappen", slap verhaal, saaie personages.

Over 13 in een dozijn gesproken.

film viel erg tegen!

avatar van lordsnoopy
Leuk filmpje om eens te zien, echter niet zeer orgineel door de voorspelbaarheid...

avatar van RodneyS
Beetje flauw..niks bijzonders.

avatar van acrazylady
leuk en grappig

avatar van horrorfreak23
voor de 2 wezentjes. Die zorgden voor de humor in het verhaal.
Alleen de humor vond ik goed de rest was flut.
*2,5

toch even gegegniffeld met de 7 extreem rechtse dwergen, maar verder een redelijk zoutloze bedoening.

het was op zich leuk dat de prinses deze keer eens behoorlijk atypisch was gemodelleerd, geen langharige cliché blondine. maar de animatie zag er in zijn geheel redelijk amateuristisch uit. vooral de loopbewegingen waren erg houterig.

avatar van soom
She's a friend..

Ok.. Dat was wel een beetje waar ik me aan ergerde, al is dit natuurlijk een kinderfilm en ben ik dat allang ontgroeid.. Maar vrienden zijn met een jongen, het kan gewoon, zonder romantische gevoelens of verliefd zijn op de betreffende jongen. In films kan dat dan niet, blijkbaar, maar dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Want het bestaat toch echt wel, gewone vriendschap tussen jongens en meisjes. Ik ben de eerste die dat in elk geval heeft meegemaakt (denk ik )
Wel een leuk tussendoortje, wel wegdromend, maar ik ken betere sprookjesachtige films.

avatar van Leviwosc
Volgens mij hebben alleen homo's echt platonische vriendschappen met vrouwen.

Enfin, de film... ja, inderdaad een kinderfilm, wat verwacht je dan?

Deze opmerking naar enkelen die hier aangeven teleur te zijn gesteld dat het hier om een kinderfilm gaat.

Maar ook al gaat het hier om sprookjes en zijn kinderen duidelijk de doelgroep, heb ik toch nog best lol gehad van deze film. De klassieke sprookjes in een modern jasje gestoken. De zeven dwergen die meer weg hebben van een militaire eenheid dan van 7 oude baasjes. Drie vliegende heksen op zeer geavanceerde bezems met straalaandrijving.

Maar laten we de tedere en liefelijke Ella, beter bekend als Assepoester, niet vergeten. Nu is zij geen zoete jankerige bakvis, maar une femme fatale met ballen! Girl power!

Natuurlijk zien we in sprookjes altijd een heldhaftige knappe prins die het meisje uit haar benarde situatie redt en met haar trouwt. Hier loopt dat net wat anders, de prins is een onhandige kluns met een ernstig gebrek aan zelfkennis. De prins loopt meer iedereen in de weg en daarom is Rick de aangewezen persoon om Ella te helpen, hij is dan wel geen prins prins, hij is wel een keukenprins, daarnaast is hij een stuk handiger dan het figuur dat het eigenlijk had moeten doen.

Ella en Rick worden bijgestaan door diverse sprookjesfiguren en zoals alle sprookjes loopt ook dit verhaal goed af. Maar ja, het is wel een sprookje anders dan de meeste sprookjes. Die goede afloop zou wellicht iets anders kunnen uitpakken dan we in eerste instantie verwachtten. Behalve wanneer je wat ouder bent en lid bent van moviemeter, dan zie je het einde al mijlenver aankomen!

Sowieso leuk om eens te hebben gekeken, maar op dvd hoef ik hem niet.

3 sterren.

avatar van drlina
Ik vond hem niet zo goed. Er waren wel momenten bij die echt grappig waren, maar het verhaal was gewoon niet goed.

avatar van Boenga
Te kinderachtig voor volwassenen, en vaak te volwassen humor voor 7 à 8-jarige kinderen.
Dus: alleen geschikt voor 10 tot 12-jarigen...?

De vorm geving deed me aan Madagascar (2005) denken; de kwaliteit van het verhaal en de humor ook, en bijgevolg krijgt hij evenveel punten van mij:

Ik heb deze film net gekeken en ik vond hem leuk. Weer eens wat anders dan de sprookjes zoals we ze kennen, waar ik overigens dol op ben...en dan zie ik al die reacties hier en die verbazen me wel een beetje. Hoe dan ook, van mij 3* want helemaal super was hij niet maar ook niet minder waard!

Ik had het gevoel dat ik deze film al eens gezien had. Ik vond het een vrij slechte film. Niet zo een interessant verhaal. Hij was ook niet echt grappig.

Dick2008
5:55 uur (RTL4) wat een eigenaardig tijdstip voor zo'n film, die in de eerste plaats voor kinderen is bedoeld, maar de versie was Engelstalig met Nederlandse ondertitels. (ook niet voor de eerste keer dat ik dit constateer). Een pluspunt was wel, dat hij in zijn geheel uitgezonden werd zonder tussendoor reclame.

Toch niet zo slecht als de film aan het begin zou doen vermoeden. De 2e film is eigenlijk leuker, maar ook niet zo bijzonder. Wel is die veel mooier getekend dan deze. Het uitgangspunt is niet zo veel anders als deze film en dat is dat sprookjes door elkaar worden gegooid en dan ook nog verplaatst naar deze tijd.

Mambo en Monk zijn hier weer grappig. De nogal domme prins lijkt op Mr. Incredible. De valse stiefmoeder is hier nog een stuk valser. Rimpelsteeltje is verder grappig en die ene wolf is leuk getekend. De stemmen waren verder goed.

Na een matig begin, wordt de film wel leuker, alleen zodra de zeven dwergen in het verhaal komen, die trouwens ook lelijk zijn getekend, gaat de film wel achteruit, maar wordt daarna toch weer wat beter.
Het leukste zijn de dialogen en daar kan ik wel de humor van inzien, net zoals dat er nogal de draak wordt gestoken met allerlei zaken uit andere sprookjes. Verder is het nogal wisselend, sommige gedeelten zijn wel erg grappig, zoals Elle die door de toverfee diverse kleding aangemeten krijgt en de prins die zijn paard mag dragen, met Rick is al vanaf het begin voorspelbaar maar het is leuk dat ze dat de hele film gaan uitstellen maar andere gedeelten zijn weer minder. 4.0/3.0

avatar van Decec
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/
muziek (Dolby Digital)...

Dick2008 schreef:

Nou ik heb me er toch weer prima mee vermaakt. En waarschijnlijk alweer leuker dan de vorige keer. Heb hem nu van dvd bekeken.

De animatie is niet overal even mooi dat is wel zo, maar storend vind ik dat niet. En de gezichten daartegen zijn juist wel erg mooi gedaan, waardoor de gelaatsuitdrukking en de intonatie zeer goed tot uiting komen. De boze stiefmoeder die nog een stuk kwaadaardiger is, Assepoester die per sé met de prins wil trouwen en Rick niet ziet staan....... Het blijft toch wel grappig. Wel is het jammer dat hij wat aan de lange kant is. En dat het op gegeven moment een soort van actie- en oorlogsfilm moet worden, vind ik ook niet zo leuk. Dat zwakt daarna gelukkig weer af. Wat ook lastig is, is dat ik vaak op de grappige details let en dat zijn er nogal wat, terwijl het verhaal ondertussen verder gaat. Maar goed, dat laatste is des te beter voor een volgende keer.
Verhoogd naar. 5.0

Dick2008
Nou dit was toch wel weer een fikse tegenvaller. Ik dacht dat deze leuker was en ook mooier getekend dan die tweede film. Maar dat valt dus flink tegen.
Hij begint eigenlijk al matig, wordt dan iets beter, o.a. met die stiefmoeder, maar zodra ze met die wolven beginnen, wordt het gauw minder. Het animatie-werk is iets beter, nou ja...vaak ook erg matig, ook minder kleurig. Zelfs het verhaal is minder. Eigenlijk stond alles me wel tegen, terwijl het met die tweede film juist weer net andersom was. Ik vind dat ze hier teveel de draak steken met alles. 3.0