The Rat Race (1960)

Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Mulligan
met Tony Curtis, Debbie Reynolds en Jack Oakie

Het verhaal gaat over musicus Pete (Curtis) en Peggy (Reynolds) de danseres, die beiden naar New York zijn gekomen om het daar te gaan maken. Ze delen een appartement en raken vanzelfsprekend verliefd op elkaar.

Dick2008
Goede, ietwat ongewone rol van Reynolds, die (weer) de danseres speelt als ook van Curtis, die hier (weer) de jazzmuzikant speelt. Goede ook leuke film, die bij herkeken beter is, voor de variatie dan in het verleden. Wat het komedie-gehalte wordt vermeden dat het te komisch wordt en wat het drama-gehalte dan weer dat het te sentimenteel wordt. Het verhaal is verre van origineel en voorspelbaar als maar kan, maar vermakelijk, die twee te zien. Twee mensen die een appartement delen en moeten zien te overleven in New York. Ook nog een goede rol van Kay Medford. 4.0