Da Lao Ai Mei Li (2004)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Stephen Fung
met Eason Chan, Daniel Wu en Karen Mok

De stervende triadenbaas Hung wil graag dat zijn zoon Georgie zijn imperium overneemt. Georgie heeft daar echter geen oren naar. Hij heeft wel andere zorgen. Georgie is namelijk verliefd op de knappe gangster Sam, die op zijn beurt een oogje heeft laten vallen op de sexy Julie. Hun escapades zorgen ervoor dat de ooit zo machtige triade van Hung bijna ten onder gaat.

redelijke film. jammer van de vele homo cliches.

avatar van J.T.O
Niet echt mijn film, hoewel sommmige momenten wel leuk zijn. Grotendeels komt het toch niet grappig over zoals het eigenlijk hoort, maar goed een 2.5/5 =]

avatar van aSMoDeuS
Verhaaltje wat hier staat klopt weer eens niet. Georgie is verliefd op een andere kerel. Sam neemt zijn plek in.

Beetje jammer dat ik te lui ben om alles te gaan corrigeren. Er vallen me de laatste tijd wel meer fouten op.

aSMoDeuS schreef:

Beetje jammer dat ik te lui ben om alles te gaan corrigeren.
Zeg dan niks of zo .

avatar van Frankeermachine
Openningsshot was sterk, maar na 10 sec valt de film in elkaar. De film is niet grappig, zit weinig actie in en zit vol met afgezaagde flashbacks die letterlijk om te janken zijn.

1,5 voor de moeite!

Een combinatie van misdaadfilm en komedie, met de nodige verwarringen en wendingen. Visueel ziet het er allemaal aantrekkelijk uit, maar het verhaal had meer tempo mogen hebben en de personages zijn behoorlijk stereotype (diepgang moet je dan ook niet verwachten). De humor is behalve slapstick-achtig (bij een misdaadfilm vind ik dat storend), oppervlakkig en gaat ook nog eens (hoe goedkoop) ten koste van het homo zijn. De cast speelt goed; de hoofdrolspelers heb ik eerder in Bishonen (1998) gezien.