Comment Je Me Suis Disputé... (Ma Vie Sexuelle) (1996)

Alternatieve titel: My Sex Life... or How I Got Into an Argument

Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Arnaud Desplechin
met Mathieu Amalric, Emmanuelle Devos en Emmanuel Salinger

De film gaat over Paul die met tegenzin werkt als wetenschappelijk-assistent bij een in een treurige Parijse buitenwijk gelegen universiteit. Paul is een twijfelaar. Hij weet niet hoe hij zijn studie moet afronden, hoe hij van zijn baantje moet afkomen, hoe hij zijn proefschrift moet gaan schrijven en vooral niet hoe hij met vrouwen moet omgaan. Halfslachtig maakt hij het uit met zijn vaste vriendin Esther en heeft wat losvaste avontuurtjes die eerder hem sturen dan dat hij ze stuurt. En dan zijn er nog zijn vrienden, zoals boezemvriend Nathan.

Gigantische berg geneuzel van en over een filosofie professor, die zichzelf ontzettend slim vindt, maar overhoop ligt met zichzelf, het leven en vooral met de vrouwen in z'n omgeving. Dat zijn er nogal wat en ze zijn allemaal gek op hem. Maar hij kan en wil niet kiezen met wie hij zijn leven wil delen. En dan moet hij ook nog een proefschrift schrijven wat niet lukt en is er nog een collega professor waarmee hij ruzie heeft terwijl hij niet meer weet waarover.
En het lult maar verder, non stop, oeverloos. En dan is er ook nog een voice over die er nog een schepje bovenop doet en van alles uitlegt. En dat 2 uur en 50 minuten achter elkaar. Als je het Frans niet zo goed beheerst en van Engelse ondertitels afhankelijk bent is dat een lange en vermoeiende zit. Het zijn dit soort films die de populariteit van de Franse film in het buitenland lange tijd in zo'n kwaad daglicht hebben gesteld.
Het enige pluspunt van deze film is dat er een paar ontzettend mooie meiden in rond lopen waar je ook nog iets meer van te zien krijgt dan op een doordeweekse donderdag. Maar je moet er wel erg veel geduld voor hebben.

raju234
It was great movie. Actors work was excellent and watchable.
0x80004005 outlook Is very useful.