Churchill: The Hollywood Years (2004)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Oorlog

geregisseerd door Peter Richardson
met Christian Slater, Ronni Ancona en Neve Campbell

Een groep Amerikaanse filmmakers trekt naar Engeland om een film te draaien over de beroemde Britse eerste minister Sir Winston Churchill. Omdat de acteur die Churchill moet spelen niet aantrekkelijk genoeg is, besluiten ze hem te vervangen door een jonge knapperd.

hardstikke leuke komedie. een anders kijkje op de 2e wereld oorlog.

Is bij vlagen grappig , maar zat toch wel naar het einde uit te kijken , was mooi dat hij dus niet zo lang duurde .

Vond ik ook .

avatar van pjutter
duurde gelukkig niet zo lang,
zaten genoeg grappige stukjes in

avatar van Flipman
Maar die acteur die ze vervangen, dat zie je helemaal niet!

Vooral het idee is leuk, waarme de makers (denk ik) hebben willen aantonen hoe los men in Hollywood omgaat met waargebeurde feiten en hoe dingen geromantiseerd worden. Maar ik lag niet echt in een deuk. Ik had te hoge verwachtingen, vrees ik.

Ik geef toch twee en 'n halve punt.

avatar van wwelover
Nogal een saaie film, ondanks dat hij ook helemaal niet lang duurt, maar de gebeurtenissen zijn vaak nogal stom. Toch zijn de grappen dan weer redelijk vaak geslaagd. Alleen niet zo van hoog niveau. Al is het wel erg grappig dat ze Hitler vaak aanspreken met Chaplin, toevallig heb ik dan voor deze film The Great Dictator gezien, 2 persiflages op Hitler, maar natuurlijk is die van Chaplin beter.
De cast is niet bijzonder, Slater doet het wel leuk maar de rest stelt toch weinig voor.

avatar van Uzza_Sparta
deze satirische film was gisteren avond weer te zien op BBC1
een tegenvaller al was het wel leuk om al die bekende gezichten voorbij zien komen van Britse comedy sinds de jaren 60 in cameo rollen!
Rick Mayall (Young Ones), Harry Enfield, het duo Vic Reeves en Bob Mortimer (Shooting Stars), Leslie Phillips (Carry On films van de jaren 60), Simon Drew (Blackadder), Mackenzie Crook (The Office), en ga zo maar door!!!

Dick2008
Oorlogskomedie, die toch heel anders gaat dan de plotbeschrijving hierboven en op de dvd staat.
Een parodie waarin Hitler Engeland wordt binnengehaald en vervolgens ook nog met goedkeuring van het Koninklijk Huis, The Buckingham Palace gaat bezetten. Ondertussen is een Amerikaanse soldaat met de naam Winston Churchill een actieheld die in zijn eentje wel even Europa zal bevrijden maar meer dan gebluf is het niet, bovendien wordt hij ondertussen verliefd op prinses Elisabeth en wordt hij ook nog gezien als tegenstander.

Flauw is het niet, maar echt leuk ook weer niet. Het ene moment is komisch maar vaak ook niet. Wel de koning met zijn overdreven zuinigheid, een rol van Harry Enfield is grappig. Alle rollen worden wel redelijk tot goed ingevuld in deze andere kijk op WO2. Maar waar ze nu precies naar toe willen is niet helemaal duidelijk, anders dat alles op de hak wordt genomen. Visueel wel mooi en grappig gemaakt, deze nietszeggende komedie, die speelt tijdens WO2 in Engeland. 4.0/3.0