On the Nose (2001)

Ierland / Canada

geregisseerd door David Caffrey
met Dan Aykroyd, Robbie Coltrane en Brenda Blethyn

Mr. Delaney houdt wel van een gokje, tot groot ongenoegen van zijn vrouw die er een hekel aan heeft om te zien hoe haar man hun geld verspeelt. Delaney is namelijk niet de meest gelukkige gokker, en verliest aan de lopende band. Op een dag rommelt hij samen met Dr. Barry Davis in de kelders van het museum waar hij werkt, en vindt een verschrompeld Aboriginal-hoofd in een fles. En tot ieders grote verbazing kan het hoofd de uitslagen van de paardenraces correct voorspellen...

avatar van bioscoopzaal
Ooit eens gezien op het Festival van de Fantastische Film in Brussel, met zo'n 500 schreeuwende horrorfilm-liefhebbers in het publiek. Niet het meest ideale publiek voor een eenvoudige komedie, maar ik kan me herinneren dat de film goed werd onthaald. Ik heb er zelf ook best om moeten lachen, ondanks het feit dat de film naar het einde toe een beetje melig werd.

2.5 sterren.