The Last Remake of Beau Geste (1977)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Marty Feldman
met Marty Feldman, Michael York en Ann-Margret

Als Sir Hector Ceste op zijn sterfbed komt te liggen, begint de strijd onder erfgenamen om de onbetaalbare Blue Water saffier. Beau, 1 van de geadopteerde tweeling, vlucht weg met de saffier op zak.

Geestig.

FisherKing
Geestig.

Ja, Feldman met die ogen..

avatar van Flipman
Ik ving hier het laatste stuk van op, ook met James Earl-Jones, ik heb me ziek gelachen!

Wil ik graag herzien, maar helaas niet op dvd.

avatar van dionj
Ja, was ooit eens op tv, geweldig leuke film. Erg jammer dat deze niet op dvd is.

Ik twijfel een beetje met mijn waardering. Aan de ene kant is deze film best leuk en zitten er genoeg leuke grappen in, zowel experimenteel als parodiërend. Soms zijn ze echter wel erg makkelijk of zelfs gewoon flauw. Maar goed, ik heb er toch met plezier naar gekeken, dus een 3,5* vind ik het voor nu wel waard.

Herzien. Flauwekul, maar ach...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vermakelijke avonturen-komedie die net iets te veel flauwe grappen kent naast een aantal zeer goede. Hierdoor is de film niet goed maar wel bovengemiddeld.

avatar van badfans69
Jammer, teveel kansloze humor

Aardige film over een man die zijn broer achterna reist die zich heeft aangesloten bij het Franse vreemdelingenlegioen. Zoals de titel al doet vermoeden is dit een remake van Beau Geste (en meteen de laatste). Het tempo en de grappendichtheid ligt hoog. Soms flauw, maar vaak ook leuk verzonnen. 3.0 sterren voor dit regiedebuut van acteur Marty Feldman.