La Guerra di Troia (1961)

Alternatieve titels: The Trojan Horse | The Trojan War | The Wooden Horse of Troy

Italië / Frankrijk
Avontuur / Drama

geregisseerd door Giorgio Ferroni
met Steve Reeves, John Drew Barrymore en Juliette Mayniel

Steve Reeves speelt Aeneas die ten strijde trekt tegen Paris om zijn zwangere vrouw te bevrijden. Samen met enkele andere strijders verstopt hij zich in een houten paard om zo binnen de muren van Troje te geraken en zo het tienjarige beleg van deze stad te beeindigen.

avatar van SuperSideSwipe
Raar dat er een zwart wit afbeelding als poster staat. Deze film is toch echt in het kleur. (ontmoedig je mensen alleen maar mee om te kijken).

Mooie film die goed het verhaal verteld van de Trojaanse oorlog. Kan de jongere generatie (niet dat ik zo oud ben maar ach..) ook eens zien waar dat woord Trojaans paard vandaan komt die nu hun pc's bedrijgt

En deze film is zeker het kijken waard. Niet eens zo een onbekende film, dus wel verassend dat ik de eerste ben.

Reeves is toch een zeer goed acteur voor ditsoort rollen. Beetje de Swarzenegger van de Vroege jaren, (alleen met wat meer acteertalent )

Mooie film, moet alleen even nakijken of die 105 minuten die hier staan kloppen, wat voor gevoel duurt hij in ieder geval langer.

SuperSideSwipe schreef:

kunnen ze ook troy kijken, bij wijze van..

In Troy klopt het verhaal rond dat Paard alleen voor geen meter .

(weet niet of dat hier wel het geval is overigens).

Het is geen kwestie van kloppen of niet kloppen. Hoe waarheidsgetrouw zou Homeros' Odyssee dan geweest zijn?

Tja, kloppend aan het oorspronkelijke verhaal bedoel ik natuurlijk.

avatar van Brix
Prachtige poster!
Is deze film op dvd uitgebracht???
Ik herinner mij hem wel van de keren dat ik 'm in de bioscoop heb gezien, maar dat is inmiddels zo'n 45 jaar geleden...
Aeneas was toch zelf ook een Trojaan, net als Paris?
Hij vluchtte met de overgebleven Trojanen, tenminste dat staat zo in de boeken die ik gelezen heb, en ook de vervolgfilm volgt dat verhaal.
Dus ik vraag mij af hoe het met de inhoudsbeschrijving van deze film zit?
Ik zou hem graag weer eens zien.

Het vervolg hierop, 'Aeneas', ook met Steve Reeves, is wel op dvd te koop.

avatar van Brix
Inhoudsbeschrijving hierboven klopt niet.
Aeneas is een Trojaan en het zijn juist de tegenstanders (de Grieken) die zich in het houten paard verstopten.

Dick2008
Brix schreef:
Inhoudsbeschrijving hierboven klopt niet.

Zulke dingen kun je dan gewoon doorgeven. Rechtsboven op de zwarte balk staat corrigeren, dat vul je in en dan ontvang je bericht terug van de crew.