The Wedding Date (2005)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Clare Kilner
met Debra Messing, Dermot Mulroney en Holland Taylor

Kat Ellis keert terug naar het huis van haar ouders in Londen, voor de bruiloft van haar zus. Bang om haar ex-verloofde tegen te komen en geconfronteerd te worden met haar vrijgezelle bestaan, huurt ze een mannelijke escort in die zich moet voordoen als haar vriend.

avatar van titia
Doorsnee romkom, maar verder best vermakelijk.

wel storend: sommige beeldovergangen klopten niet, en de achtergronden leken door te draaien.

Verrassend leuk en zeer romantisch en nooit flauw ik heb me ruim anderhalf uur reuze vermaakt.

Voor de één,
Een super-leuke romantiek film, met heel veel giechel momenten met heeeele knappe en stoere acteurs, met een heel spannend verhaal ( eerst denk je van ...''oei zouden ze nog wat met elkaar krijgen ?''- en dan later...''ja hoor! ze zijn verliefd op elkaar !''- maar owee......''ze krijgen ruzie!!!... en je zit dan echt in spanning of het nog wel goed gaat komen tussen hun, maar gelukkig komt het dan op het einde toch nog helemaal goed tussen hun!!! en met hele leuke liedjes van heeeele goeie bands!

Voor de ander (waaronder ik dus),
Een hele saaie, zoetsappige , clichématige spons van een film zonder enige vorm van scherpzinnigheid en lef , met een kartonnen Mulroney die als een soort van hele hele foute all-american-playboy een hele hele vervelende james bond imitatie doet.
Dit alles wordt ondersteunt met een hele hele flauwe commerciele soundtrack (the corrs, marroon 5).
Ik weet ook wel dat in dit soort romantische komedie genre, orginaliteit een secundair begrip is , maar doe mij dan maar hitch, die zo af en toe nog echt wel grappig was.
(of nog liever eternal sunshine of the spotless mind of garden state of lost in translation of zoiets, maar dan zitten we alweer in een hele andere hoek, ofnie? )

avatar van zeus
Een doorsnee romantische komedie die toch leuke momenten had en het er niet "dik" bovenop ligt. Een 3,5*.

avatar van johanm3
Idd doorsnee romantische komdedie.

Vond deze film al met al toch best leuk om te zien.

Goeie date film?

avatar van ROOSKY
Matige romantische komedie is dit. Standaard verhaal dat nooit echt grappig werd. Verder is er een slechte chemie tussen beide hoofdrolspelers en het personage gespeeld door Dermot Mulroney komt enigszins onsympathiek over. En als vervolgens de muziek ook nog eens niet of nauwelijks bij de beelden past hou je bitter weinig over...

Syt
Inderdaad niet romantisch en ook niet grappig. Gebrek aan chemie tussen de hoordrolspelers komt de film ook niet ten goede. Eigenlijk een hele saaie film..

avatar van Clover
Ook helemaal met ROOSKY en Syt eens. Vreselijk was ie. Terwijl ik daar toch best van houd hoor, de romantische komedie... Maar dit was een domme film. Ik vond die Debra Messing niet fijn spelen. Zo'n typje moet je doen smelten of meeslepen (zoals Meg Ryan zou kunnen), maar nee, nee, nee. Het was echt een slechte film!
Ook wel eens lekker om dat gewoon hardop te zeggen. Gisteren in de bios waren mijn mams en zuslief namelijk heel enthousiast

In z'n genre een prima film. Wie verwacht ooit nog een verrassend verhaal te vinden in een romantische komedie heeft te weinig boeken gelezen en films gekeken. Ik was van tevoren bijzonder skeptisch en de film valt geheel buiten mijn voorkeur-parameters, maar ik heb me goed vermaakt. En dat, geloof het of niet, wil wat zeggen.

Erg leuke film, ik 'moest' hiermee naartoe van me vriendin. Ik dacht eerst dit wordt een vrouwen film maar ik vond hem toch wel erg leuk.

ja dit is een tip vooral als je vriendin sago is
als ze deze film gezien heeft is haar dag weer hele maal topie

dusss hele maal goed

Matige film, maar wel leuk om f zorgeloos naar te kijken!
Gelukkig niet in de bios gezien, dan had ik t zonde van mn geld gevonden...

Zeker leuke filmmuziek... Maar is f kijken of ik de cd ergens vandaan kan krijgen...

2.5 *

Ik vond de chemie juist "hoog" tussen hen twee. Genoten van deze film, ff lekker 1,5 uur romantisch filmpje kijken.

Ach ja... ik vond 'm ook wel leuk. Ik heb 'm wel in de bios gezien. Ik verwacht van zo'n soort film ook niet meer dan een doorsnee romantische film. Ik vraag me af wat jullie dan wel zoeken: special effects, ontploffing, spannende achtervolgingen??? Misschien zou je dan eens naar een ander genre film moeten zoeken.... Ik geef 'm 2,5 ster, omdat ik wel films in dit genre zoek die ik wat beter en romantischer vond dan deze. Voor mijn gevoel kon ik me minder goed inleven in deze film dan in andere films. Dus wat Clover zegt: dat Debra Messing minder fijn speelde kan ik me wel wat bij in beelden. Ik denk dat het er erg vanaf hangt in hoeverre je je in de twee hoofdrolspelers kunt verplaatsen (Clover: "zo'n type moet je doen smelten of meeslepen"). Maargoed: best leuk om te kijken!!!!

Vre-se-lijk.

Ik vond hem best leuk hoor.
Beetje standaard verhaal maar opzich niks mis mee...

Leuke film! Standaard verhaal + einde, maar heerlijk om naar te kijken.

leuke film,!begint wel een beetje saai,maar heeft wel een mooi einde!

Het einde is nogal voorspelbaar. Vind ik.
Weer zo'n dozijn film.
Krijgt van mij een 2,5

Wat een flauwe, voorspelbare "romantische komedie"!
Ook nog onlogisch, als de halfzus en de ex-vriend van de vrouwelijke hoofdpersoon vlak voor de huwelijksvoltrekking opbiechten, dat die ex-vriend de hele tijd met de aanstaande bruid heeft geneukt. Waarom die twee dan niet trouwen, dat wordt vervolgens helemaal niet verklaard. Kortom: een "zonde-van-je-tijd-film".
1 ster voor sommige mooie Engelse stukjes landschap.

Mee eens (en spoilers geplaatst, let er op svp).

Ach... om het vrouwtje te vriend te houden gaat zo´n komedie er nog wel in...

Wel een paar keer gelachen.......

Angrod_Pallanén schreef:
Goeie date film?

JE ZIT GEBAKKEN! DAT WORDT BESCHUIT ETEN!

ik vond het een matige film
zoals ook iemand al eerder schreef mis ik de chemie tussen de hoofdrolspelers.
de mannelijke hoofdrol vond ik slecht, echt slecht, die man straalt echt totaal niks bijzonders uit..

Ik vond hem wel heel leuk!!!
Het was Debra Messing ten voete uit!!!!

echt een zondag midag filmpje lekker lui op de bank
eff niet moeilijk nadenken gewoon
lief leuk

voor mij een 3

avatar van otherfool
Het is jammer dat Messing uitstraling en charme mist, en de chemie met pretty boy Mulroney nou niet bepaald van het scherm spat, want The Wedding Date is niet de slechtste RomCom die ik ooit gezien heb. De invalshoek is aardig, evenals de Engelse sfeer en de altijd grappige Davenport.

Zonde dus van de hoofdrolspelers die deze film feitelijk kraken: 2*.

wel leuk, niet super cool

Een film die weer wat bruusk overgaat naar een einde en -cliché cliché- goed afloopt. Maar het was de eerste film sinds jaren waarbij ik niet heb moeten geeuwen en toch een fijne tijd heb gehad. Messing is een aardig vrouwtje die af en toe een beetje gek wordt. Qua casting had ik persoonlijk een leukere vent genomen dan Mulroney, maar zijn lijf maakt al heel wat goed. Na een beetje wikken en wegen; 3.5*