The Wedding Date (2005)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Clare Kilner
met Debra Messing, Dermot Mulroney en Holland Taylor

Kat Ellis keert terug naar het huis van haar ouders in Londen, voor de bruiloft van haar zus. Bang om haar ex-verloofde tegen te komen en geconfronteerd te worden met haar vrijgezelle bestaan, huurt ze een mannelijke escort in die zich moet voordoen als haar vriend.

avatar van sunshine760510
Ik vond het een hele leuke romantische feel good movie....

Echt een superrrrrrrrrrrrrrrr film, heb hem al 1001 x gezien..! Ik kan er niet vanaf blijven..! Dus >> allemaal kijken dan komt alles goed..
Veel kijkplezier!

avatar van soom
The Wedding Date rammelt aan alle kanten.... Debra Messing is niet in staat om een hoofdrol tot het eind toe te dragen, en ook Dermot Mulroney lijkt er niet echt zin in te hebben. Daarbij word het thema van de film ontzettend slecht uitgewerkt... Het komt niet geloofwaardig over en is ontzettend uitgemolken.

Grappig eind, maar zeker niet verrassend.
2*, en dan ben ik nog redelijk mild...

avatar van maxcomthrilla
Ik wist van tevoren dat ik geen originaliteit kon verwachten, ik ging voor de humor en dan vooral voor de grappige scènes waarbij een vrouw haar ex d.m.v. een nieuwe vriend zou laten wanhopen. Dit kon weleens een leuke humorfilm zijn. Helaas pakte het iets anders uit: niet optimaal gebruik gemaakt van scènes om de ex een hak te zetten, de samenwerking tussen Kat en de mannelijke escort vertoonde scheurtjes en dan weer niet, dat wilde ik dus niet zien! Dat lijkt mij meer wat voor een soap. Een paar grappige scènes waarbij Kat `s familieleden de escort proberen in te palmen zijn nog wel leuk, maar de rol van de ex is eigenlijk overbodig en dat is toch niet de bedoeling van de regisseur geweest schat ik zo.

Normaal hecht ik geen waarde aan slechte acteerprestaties, ik let vooral op heel goed neergezette personages. Maar die Debra Messing acteerde echt als een blok brandhout, ze had geen charisma, niks vrolijks over zich, helemaal niks...Dat wat extra `s toevoegde aan deze film. Oh ja, ik heb me toch nog wel vermaakt. Maar de minpuntjes zijn er te legio om tot een voldoende te komen. 2,5*

Ik vind dit echt een heel mooie, goeie film! Debra Messing is top!

avatar van Norma
Ik zie de laatste tijd steeds minder echt leuke romantische comedies. Ook deze is niets beter. Ik mis gewoon iets sprankelends, iets wat voor het feel-good gehalte zorgt. Die Debra doet dat al helemaal niet, het was met een Julia Roberts of een Kate Hudson allicht wat leuker geweest.

avatar van SzJoowNiejCah
Erg aardige film. Mokkel speelt Debra toch weer

Zalig engels, en eerlijk toegegeven: De onverwachte draai aan de film als het 'ge-konijn' van zusje- en exlief aan het licht komt had ik totaal niet verwacht.

Mulroney vond ik in eerste instantie ook wat misplaatst, maar je gaat stiekem toch wel een beetje van 'm houden. Rol is achteraf gezien toch wel geknipt voor hem geweest. Niet voor herhaling vatbaar, maar wel aardige film. 3,5*

Een hele leuke film! Echt lekker romantisch, en lekker voor een avondje op de bank voor de haard Vind dit een van de betere romantische komedies...

Zeker leuk om tenminste 1x gezien te hebben!

avatar van Tun-89
Ik vond het wel een Leuke vermakelijk film.
Het is zeker geen uitstekende super grappige komedie,
maar voldoet er wel aan om 'm te kijken voor een avondje
op de bank.
ik had helemaal niet verwacht dat het boven water zou komen dat zus met de ex was vreemdgegeaan, dat verraste me wel.
Verder zaten wel wat Leuke stukjes in.
Feel-good movie.

dikke 5:Y

ik heb hem zelf ook op dvd
echt een goede film!!

Je geeft wel makkelijke veel 5en weg

Ik heb het waarschijnlijk al eerder gezegd, maar ik ga het ook blijven zeggen. Ik kan geen genoeg krijgen van die heerlijke simpele romantische komedies. Natuurlijk verwacht ik geen topfilm met originele vondsten, maar ik neem gewoon genoegen met een heerlijke wegkijker waarbij je zo nu en dan een grote glimlach op je gezicht laat zien. Dat noem ik prima vermaak, en dat is The Wedding Date. Dit ondanks de kleurloze prestaties van Dermot Mulroney.

avatar van prometida
Hmm lekker filmpje om languit voor de buis erbij te gaan liggen.
Nee maar echt, leuk sfeertje en alles loopt, zoals altijd bij deze soort films, goed af. Het is geen film die ik nog een keer zal kijken, één keer is genoeg. De acteerprestaties waren ook helemaal niet verkeerd. Al met al; Goed filmpje!

Doom schreef:

Ik ga volledig akkoord

hinie
soom schreef:

Grappig eind, maar zeker niet verrassend.
2*, en dan ben ik nog redelijk mild...
Helemaal mee eens!
Heb heel wat betere in dit genre gezien.

Vandernagel
Debra Messing deed het goed in de serie maar blijkbaar is een film waarbij zij solo de hoofdrol speelt teveel gevraagd. Er is totaal geen chemie aanwezig tussen haar en Dermot Mulroney in deze onrealistische uitgemolken koe. Ook het feit dat het zich in Engeland afspeelt en de personen daar al "eeuwenlang" wonen, maar dat ze op een miraculeuze wijze een amerikaans accent hebben, heeft de film niet geholpen. Nooit meer zien is mijn conclusie.

2,0 sterren

avatar van Lady_Movie
ik vond het een leuke film.
gewoon een feel good movie.

meer niet
3.0

goed acteerwerk... [meestal]

avatar van HarmJanStegenga
Niet veel soeps dit! De chemie tussen de hoofdrolspelers is ver weg en het verhaaltje is flinterdun. Veel betere in dit genre gezien. De film is niet superslecht en ben niet in slaap gevallen ondertussen, maar hij was behoorlijk onder de maat!

flauw verhaal , matige film

avatar van Yis
Yis
Gewoon een leuke romantische komedie. Op sommige momenten beetje dom misschien.. maar over t algemeen leuk geacteerd en een leuk verhaal.

avatar van Ajax&Litmanen1
Weinig origineel, heel dun verhaaltje maar hij beviel me op zich wel. Een leuke romantische komedie met af en toe geinige humor. Verwacht niet teveel, dan vermaakt de film je wel.

Heerlijke film...waarbij je niet hoeft na te denken, daarbij is Dermot ook nog eens een heerlijke kerel om naar te kijken.

DaZtorm
Asjeblieft zeg.... Ik hou van films, ik kijk er graag naar maar wat is dit?

Oke ik moet toegeven hij begon leuk, maar het einde sloeg echt compleet nergens op. Er is duidelijk in scene's gedacht en niet in een compleet verhaal lijn. Niet geheel toevallig dat het ene grapje waar ik om moest lachen totaal niks met de verhaallijn te maken had.

Ik zie een komedie (en oke ook romantische film) maar dan verwacht ik ook een komedie. De verhaallijn heb ik al 1000x gezien ik 999 andere films. Voor dit soort films moet er een aparte genre worden gemaakt namelijk: ''aub doe me een plezier''.

Ik zat constant te denken aan een 2* maar dat alles zo aan het einde wordt weg gegeven is teleurstellend.

Ter vergelijking:
- Je staat de gehele wedstrijd met 1 - 0 voor maar verliest door een doelpunt in de 89e minuut en een doelpunt in de 95e minuut.
- Op school haal je een 4 en heb hard geleerd terwijl de ander een 8 haal en er niks voor gedaan heeft
- Je maak het uit met je vriendin omdat ze niet op een camping wil staan, het is uit en wie kom je tegen op een camping?......... je vriendin (ex).

Nee, aan het einde is het toch hoofd schuddend en zeggen: Jammer van de afgelopen 1,5 uur..

voor de moeite 1*

avatar van Friday the 13 th
De film was niet bijster origineel, maar wist me toch te entertainen.

De makers slagen er toch altijd in om je met een goed gevoel achter te laten en geven je een preek recht in je face waarover je kunt nadenken. Niet slecht als een tussendoortje.

avatar van fappie
leuke komedie;) mulroney is net zo THE MAN (H).. Debra Messing is ook grappig;) hij duurt alleen een beetje kort...

avatar van Lavigne
Dit is zeker zo'n film dat zij dan uiteindelijk verliefd wordt op die mannelijke escort?
Zo voorspelbaar, maar misschien ga ik hem wél kijken.

avatar van Niqk
aardige romantisch filmpje, mooie man.

avatar van stormfox
Gisteren gezien met mijn vrienden en terwijl ik geen hoge verwachtingen had heeft de film mij wel vermaakt.
Happy feel good chick film

avatar van missl
Vermakelijk, je weet precies hoe het gaat en hoe het zal gaan. Een romantische meidenfilm, niets meer en niets minder. haar nicht is grappig.

Maaryee
Met veel plezier naar deze film gekeken gisteravond. Zaten verassende wendingen in de film, waardoor ik tijdens het kijken de film steeds leuker aan het worden vond!