Der Clown (2005)

Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Sebastian Vigg
met Sven Martinek, Eva Habermann en Thomas Anzenhofer

Misdaadbestrijder Max Zander alias The Clown is terug van weggeweest. Als vier jaar na de moord op Max' vriendin Claudia de misdadiger Zorbek uit de gevangenis ontsnapt, haalt hij opnieuw zijn masker uit de kast om haar dood te wreken. Maar Zorbek laat zich niet zomaar zijn vrijheid ontnemen. Lukt het The Clown om het recht te laten zegevieren? Wapens worden getrokken, spectaculaire achtervolgingen in auto's, motoren en helikopters volgen, maar lukt het The Clown om Zorbeck op tijd te stoppen? Vervolg op de gelijknamige Duitse tv-serie.

avatar van Quentin
De actie is prima in orde maar regie en montage zijn hopeloos. Wat een verschrikkelijke editor heeft hier aan gewerkt. Verhaal en cast zijn net zo middelmatig als de tv-serie.

avatar van huVILEub
Saaie film, de acteurs zijn slecht en het is slecht gemonteerd. Karakters zijn slecht neergezet, maken de film saai. Duits maakt het er ook niet spanneder op.
Het enigste wat deze film red is de actie. Mooi gedaan. Als ze daar een mooi verhaal om maakte...

avatar van sinterklaas
Opzich een zeer ammusante Duitse actiefilm. Heb nooit wat van de serie gezien maar nadat ik deze film heb gezien zou ik wel weten hoe het er in de series aan toe gaat. Kwa actie zal een actiefan niet teleurgesteld zijn. Intense schietpartijen en wagonladingen aan overdreven explosies. Ook het acteerwerk komt goed door de verf. Vooral die oudere collega vond ik een van de beste en Der Clown zelf kon der ook wat van. Maar helaas had de film wel een gebrek aan montage en de bad-guys zijn dan weer niet zo goed in het acteerwerk. Maargoed...

Voor de rest wel een vermakelijke actiefilm uit Duitsland. Alleen de montage verprutst een hoop.