Der Clown (2005)

Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Sebastian Vigg
met Sven Martinek, Eva Habermann en Thomas Anzenhofer

Misdaadbestrijder Max Zander alias The Clown is terug van weggeweest. Als vier jaar na de moord op Max' vriendin Claudia de misdadiger Zorbek uit de gevangenis ontsnapt, haalt hij opnieuw zijn masker uit de kast om haar dood te wreken. Maar Zorbek laat zich niet zomaar zijn vrijheid ontnemen. Lukt het The Clown om het recht te laten zegevieren? Wapens worden getrokken, spectaculaire achtervolgingen in auto's, motoren en helikopters volgen, maar lukt het The Clown om Zorbeck op tijd te stoppen? Vervolg op de gelijknamige Duitse tv-serie.

Vond deze serie altijd wel leuk, hopen dat dit ook wat word.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Grappig. Deze lijkt precies op de film Der Clown uit 1996 van Hermann Joha, die net als deze film ook op 18 januari te huur is ...

Zelfde acteurs, zelfde verhaal, zelfde poster. Alleen een andere regisseur ...

creeper 3
Deze film moet Ramon echt gezien hebben..het is een topper net zoals ''Heavy''..

Grt Creeper

Ik vond de serie al niks en deze film nog minder...

ik ga deze film morgenavond kijken en als ik zo de de berichtjes lees heeft niemand deze film nog gezien, en toch is er NU al 13 keer gestemd.
vreemd!!!
il laat uiteraad weten wat ik er van vond.

avatar van Quentin
Je gaat toch niet bij iedere film die je gezien hebt een bericht plaatsen

Doe ik wel hoor. Zoals al eerder gezegd irriteer ik me eraan als weinig mensen een (nieuwe) film hebben gezien, en niemand de moeite neemt om te zeggen hoe hij was.

De Serie vond ik altijd wel vermakelijk, ben benieuwd...

Aanrader van mijn man om hem toch te kijken... En heb er geen spijt van was leuk.....

xx Patries

De serie was beter... Dit is een beetje overdreven duitse aktie. Al met al wel een film om te kijken en lekker op de bank liggen met een potje bier

avatar van Gehenna
Duitse over the top actiefilm die vermaakt maar net dat beetje mist waardoor hij écht vet genoemd mag worden. 2.5*

Deze film viel wel mee, ik heb er mij goed mee vermaakt.
Vooral de uitspraken van "Dobbs" waren wel grappig.
(Ik heb wel de duits gesproken versie gezien, er was ook een engelstalige versie)

3.0 sterren voor mij

djelle
Duidelijk beter dan de vorige Clown-film.

De serie nooit gezien, en herinner me slechts weinig meer uit die slappe versie uit '96 dus echt helemaal mee met het verhaal was ik niet. Veel maakte het uiteindelijk niet uit, want man wat was ie spectaculair. Er zat zichtbaar tonnen meer budget achter, en ik heb zo geen indrukwekkende ontploffingen en carflips meer gezien sinds de actiepretjes van Richard Pepin uit de jaren '90. De bewering op de DVD hoes dat de film zich zou kunnen meten met grootse hollywoodproducties is zeker en vast geen leugen.

Genieten geblazen dus, alleen jammer dat het voornamelijk op de verkeerde momenten wordt toegepast. Ter illustratie: Het is veel plezieriger om de held te zien wegscheuren met een torenhoge onploffing achter zich, dan een stelletje 'bad guys' te zien schitteren die net een hoopje politiewagens in de lucht deden vliegen.

De regisseur leverde voor de rest nog puik werk af, deed veel leuke dingen met de camera. Niet altijd even geslaagd, maar het zorgde toch alweer voor een extra touch. Ik blijf het ook een leuk concept vinden (heb sowieso iets met wraakfilms en moordende clowns) alleen had ik het opnieuw liever wat sfeervoller uitgewerkt gezien. Al bij al een heel stuk beter dan zijn voorganger, maar nog iets teveel schoonheidsfoutjes en gebrek aan afwerking om echt fantastisch te zijn. Niettemin is deze "Der Clown" al een heel behoorlijk brokje vermaak. Bassie zou jaloers zijn.

avatar van xangadix
Veel geschreeuw en weinig wol. Net leuk genoeg voor 3 sterren.

Ik houd wel van 'Der Clown'-serie, helaas vond ik deze film iets minder goed dan de serie, maar toch heb ik erg genoten! Dat komt waarschijnlijk omdat ik gewoon fan ben van deze serie! Daarom geef ik hem toch een 3, en niet hoger!

avatar van Vincent!
Serie nooit gezien, maar wat een draak van een film. Verschrikkelijk voorspelbaar en wat een cliché verhaal. De personages waren verschrikkelijk oppervlakkig en saai, een paar leuke beelden waarom ik niet de minimale score geef, dus 1*

avatar van Quentin
De actie is prima in orde maar regie en montage zijn hopeloos. Wat een verschrikkelijke editor heeft hier aan gewerkt. Verhaal en cast zijn net zo middelmatig als de tv-serie.

avatar van huVILEub
Saaie film, de acteurs zijn slecht en het is slecht gemonteerd. Karakters zijn slecht neergezet, maken de film saai. Duits maakt het er ook niet spanneder op.
Het enigste wat deze film red is de actie. Mooi gedaan. Als ze daar een mooi verhaal om maakte...

avatar van sinterklaas
Opzich een zeer ammusante Duitse actiefilm. Heb nooit wat van de serie gezien maar nadat ik deze film heb gezien zou ik wel weten hoe het er in de series aan toe gaat. Kwa actie zal een actiefan niet teleurgesteld zijn. Intense schietpartijen en wagonladingen aan overdreven explosies. Ook het acteerwerk komt goed door de verf. Vooral die oudere collega vond ik een van de beste en Der Clown zelf kon der ook wat van. Maar helaas had de film wel een gebrek aan montage en de bad-guys zijn dan weer niet zo goed in het acteerwerk. Maargoed...

Voor de rest wel een vermakelijke actiefilm uit Duitsland. Alleen de montage verprutst een hoop.

avatar van AjaxRulezzz
Ik vond dat er wel mooie actie in zat, maar de acteurs waren nou niet zo goed. Daarnaast is Duits ook inderdaad irritant.

dominion
de actie was wel heel mooi alleen was het taaltje irritant maar de clown is wel een leuke personage

De omschrijving bij deze film klopt van geen kant! Dat is waar de eerste film van Der Clown over gaat en dit is het vervolg op de serie. Er is intussen dus heel wat gebeurd en als je fan bent van deze films/serie dan weet je dat wel. Ik vindt hem dus echt wel goed.
In deze film draait het dus om het feit dat 4 jaar geleden, in 2005 want de film speelt zich af in 2008 of 2009 bij een actie Claudia, de vriendin van Max, doodgeschoten is door de overvaller (Zorbeck) die ze toen wilden tegen houden. Die vluchtte een winkelcentrum in en verstopte daar een envelop. Max is hem achterna gegaan en heeft dat dus gezien maar kon hem toen niet te pakken krijgen. Max werkt nu dus al 4 jaar dubbele diensten als bewaker in het winkelcentrum om op die manier de moordenaar van Claudia uit eindelijk te pakken te krijgen. En na 4 jaar duikt die dus op en krijgt hij ook de kans om eindelijk wraak te nemen op Zorbeck. Kortom dus gewoon veel actie!