Do Not Disturb (1999)

Nederland / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door Dick Maas
met William Hurt, Jennifer Tilly en Denis Leary

De Amerikaanse Walter Richmond gaat voor zaken naar Amsterdam, vergezeld van zijn vrouw en hun 10-jarige doofstomme dochter Melissa. Bij het hotel waar ze verblijven is Melissa getuige van een moord en de daders doen er alles aan om deze getuige te pakken te krijgen.

kappeuter (moderator)
Ik heb de Nederlandse VHS hoes geplaatst. Die stond er eerst ook.

Ik kan de originele poster helaas niet in goede kwaliteit vinden. Iemand anders misschien wel?

avatar van De Mees
Mag de duitse poster, het is tenslotte een co productie.

kappeuter (moderator)
Nee dat mag niet; posterregels.

Wouter schreef:
Dit is niet de originele poster. Dat was deze:

Dat was één van de twee Nederlandse posters, de VHS-hoes die hier nu staat is destijds ook als poster gebruikt. Overigens vind ik ze beide strontlelijk, zoiets moet Maas toch echt uit handen geven.

avatar van sinterklaas
Dat was ook de Widescreen-versie meen ik mij te herrinneren.

@De Mees(op pagina 2): Was het maar zo dat hij op dvd was.

avatar van De Mees
Met 65.434 bezoekers, dus waarschijnlijk afgezien van een DVD release. De film is wel goed verkocht aan het buitenland en is daar ook op dvd verschenen.

avatar van sinterklaas
Vind het dan nog altijd wel knap dat ze de grootste shit waarvan de bioscoopzalen leeg waren wel op dvd zetten.

avatar van De Mees
Er zijn slechtere films op DVD gezet, voorbeeld De Zeemeerman, Nr. 1 in de flop 100.

Ja, daarom.

Als men er geld aan denkt te kunnen verdienen, komt het uit. Zo simpel is het.

avatar van erwku
do not

Slechtste NL film aller tijden. Bagger!

ik vond dit een goeie film. hij was wel spannend. ik vond dat meisje wel goed spelen. ik hoop dat ik die film op dvd vind.

avatar van Quentin
Heb voor de voledigheid, naast de spaanse dvd, de gewone VHS en de widescreen VHS, de Amerikaanse dvd ook besteld en deze zit vol met leuke extra's. Interviews met Maas en Tilly, een making of en een 'trivia game' met bonus footage. Beeld en geluid zijn bijzonder goed. Voor de, weinige, liefhebbers een aanrader!

De tram uit Do Not Disturb (op de cover) 10 jaar later:

Staat gewoon al die jaren hier in Hippolytushoef.

avatar van canciser
Het idee is op zich wel goed, maar de uitwerking is rampzalig. Te cliché, eenzijdig en niet overtuigend. 1 van de mindere Maas films. 2*

Aanrader! Als je wilt zien hoe het NIET moet. Hilarisch slecht geacteerd door de NL-acteurs in de film. William Hurt, Jennifer Tilly en Denis Leary zullen niet trots zijn op deze slechtste NL-film aller tijden. Al komt Zomerhitte aardig in de buurt.

Lager als een halve * kan helaas niet>

avatar van Quentin
Nooooo, they are not gonna put daddy in jail. This is Amsterdam ... there are no laws here!

avatar van xxERWINxx
Mooie film, ik snap de commentaren niet dat ie zo slecht is.
Hij lijkt wel een beetje op Amsterdamned, erg spannende film dit met goede actie momenten!

avatar van DjFrankie
Dit gemiddelde slaat nergens op. Geen topfilm maar boeit zeker, alleen al de achtervolgiongsscene is prima in beeld gebracht, mensen die hier een 0,5 voor geven hebben of nog nooit in de flop top 100 gekeken of zijn niet representatief te noemen.
Kijkt namelijk gemakkelijk weg en ook met een legio aanwezige nederlandse topacteurs die hier figureren.

avatar van xxERWINxx
Vandaag na 2 jaar weer eens herbekeken en hij blijft echt goed!

Van begin tot eind spannend, ook het eind is een spektakel, ook leuke beelden van Amsterdam zelf en veel bekende nederlanders zie je voorbij komen waaronder: Cynthia abma (gtst) , John jones, Victor low e.a

Het meisje speelt ook erg goed, doet me denken aan de film: Mercury rising met dat autistische jongentje

snap nog steeds niet dat men hier deze film zo slecht vond.

avatar van Earth
Nog eens bekeken en ik moet zeggen lekker vlot gemaakt. Echt niet zo slecht als het gemiddelde doet vermoeden.

avatar van arno74
Net herkeken. In de bioscoop vond ik deze destijds lekker spannend, met een goed verhaal, al vond ik het toen al verder niet zo'n goede film.

Maar nu moet er toch een half sterretje af. Het begin is zóóó slecht! Slecht geacteerd, superslechte dialogen, slechte scenes en domme reacties van de diverse spelers. Alleen het acteerwerk van het meisje is eigenlijk nog overtuigend.

Dan het beeld van Amsterdam dat hier wordt geschetst, kan het nog clichématiger en negatiever? Dat het geen reklame voor Amsterdam is zal ik niet meewaarderen, maar dat het zo onrealistisch is wel.

Verder is het idee wel goed en verloopt de film op spannende wijze, al blijft de kwaliteit van acteerwerk en dialogen erg laag, en komen er nog steeds enkele foute scenes in voor.

Zonde van de slechte regie, vooral van het eerste kwartier. Van deze film had ik graag een remake gezien.

Wat een drama!

Dit is echt gewoon een prima film hoor erg van genoten !

zwaar zonde dat deze film niet in Nederland te krijgen is met Nederlandse ondertiteling.
Heb de niet ondertitelde versie.
Ik kan hem goed volgen, maar andere mensen in mijn omgeving die het ENgels niet goed machtig zijn kunnen dat niet.
Best leuke film, hoewel Amsterdamned beter is.

en een heerlijke Jennifer Tilly
vond haar briljant in Child's play.

avatar van Quentin
Amerikaanse DVD is overigens de moeite waard, met making of, behind the scenes beelden, etc.
Amazon.com: Silent Witness: William Hurt, Jennifer Tilly, Denis Leary, Dick Maas: Movies & TV

avatar van chiel
Eindelijk, eindelijk dan gezien. Staat op Youtube, al is de kwaliteit niet zo best. Maar ik vond het best vermakelijk allemaal, weer typisch Dick Maas .

Indiana007
Naast Amsterdamned de beste van Maas.
Bijzonder jammer dat deze niet bij de bluraybox zit.
Dfw heeft de rechten van deze en down niet.

Trouwensl onbegrijpelijk dat deze nooit in Nederland verschenen is op dvd.

Wat is dit toch een leuke film.
Goede actie en zwaar vermakelijk.
En met een heerlijke Tilly en een grappige Commish.
Heerlijk als een film in Amsterdam speelt.

leuke film van dick maas .heb hem lang geleden eens gezien. jammer dat ie niet op dvd\bluray te krijgen is.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken voor de 3e keer!
Blijft nog steeds een spannende goede film!
De hele film gebeurd er wel wat, het drama speelt zich al snel af en daarna zien we alleen maar spannende achtervolgingen en andere leuke scenes.
Vooral het einde de auto achtervolging was spectaculair.
Ook veel bekende gezichten en ook zag ik stukjes terug komen van De Lift en Flodder.
Jammer dat hij nog steeds niet op dvd te krijgen is.