Do Not Disturb (1999)

Nederland / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door Dick Maas
met William Hurt, Jennifer Tilly en Denis Leary

De Amerikaanse Walter Richmond gaat voor zaken naar Amsterdam, vergezeld van zijn vrouw en hun 10-jarige doofstomme dochter Melissa. Bij het hotel waar ze verblijven is Melissa getuige van een moord en de daders doen er alles aan om deze getuige te pakken te krijgen.

Wat is dit toch een leuke film.
Goede actie en zwaar vermakelijk.
En met een heerlijke Tilly en een grappige Commish.
Heerlijk als een film in Amsterdam speelt.

leuke film van dick maas .heb hem lang geleden eens gezien. jammer dat ie niet op dvd\bluray te krijgen is.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken voor de 3e keer!
Blijft nog steeds een spannende goede film!
De hele film gebeurd er wel wat, het drama speelt zich al snel af en daarna zien we alleen maar spannende achtervolgingen en andere leuke scenes.
Vooral het einde de auto achtervolging was spectaculair.
Ook veel bekende gezichten en ook zag ik stukjes terug komen van De Lift en Flodder.
Jammer dat hij nog steeds niet op dvd te krijgen is.

Nog steeds leuk en nog steeds belachelijk dat deze film niet te krijgen is.
Grootste bagger is overal verkrijgbaar, een topfilm als deze niet.

Ik heb nooit gesnapt waarom Dick Maas zo negatief behandeld word door de filmindustrie.
Goed, hij maakt geen diepzinnige films maar altijd nog veel beter dan die romkom onzin die massaal uitgebracht word op dvd en blu-ray.
Dick Maas krijgt slechte verknipte uitgaven en deze film is alleen via een Duitse versie te krijgen.
De duitse versie van de flodder trilogie is zelfs beter dan de bluray uitgave van DFW

avatar van Quentin
Vandaag de Schokkend Nieuws special over Dick Maas in de brievenbus, inclusief een interessant (lang) artikel over de moeizame totstandkoming van deze eerste Engelstalige film van Maas.

Verplicht leesvoer: hoe een 'kleine' film uit de hand loopt, The Missing Diaries op het laatste moment ontspoort, de hoofdrol eigenlijk voor Kurt Russell is maar uiteindelijk naar William Hurt gaat, hoe Michael Jackson onder juridische dwang uit het script verdwijnt én na 20 jaar wordt onthuld welke Oscar-nominated scenarist betrokken was bij het script.

avatar van Mr. Chiel
Dinsdag 26 januari voor het eerst in 13 jaar weer op tv. Rtl7, 22.35 uur.

Vast verknipt en in verkeerd formaat met slechte ondertiteling.
Het is Dick Maas, dus een beetje kwaliteit van rtl7 hoeven we niet te verwachten

avatar van BlueJudaskiss
bart007bond schreef:
Vast verknipt en in verkeerd formaat met slechte ondertiteling.

Nee daarom. Enorm benieuwd hiernaar maar RTL7 inderdaad een heel klein beetje kennende....

Ik ga wel kijken, alleen al om mijn ongenoegen later te mogen uiten tegenover rtl7

Zou mooi zijn als deze een nette release zou krijgen. Raar dat deze nooit in Nederland is uitgebracht, terwijl de meest domme films wel zijn verschenen.

avatar van Danielo.
leuke erg vermakelijke film. snap niet waarom deze hier zo laag beoordeeld is.

avatar van Tup&Joep
Ondernemend meisje voor een tienjarige. Verder een beetje over de top allemaal, soms knullige actie en opeens kunnen alle Nederlanders perfect Engels spreken. Heel knap! Maar wel vermakelijk en leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van bjerik76
wat een vreselijke slechte film.
Iedereen in Amsterdam spreekt Amerikaans ?
acteerprestaties zijn echt bagger, zelfs de nog beetje bekende Amerikaanse acteurs / actrices zetten een slechte rol neer. Van een kind kan je het nog wel verwachten, maar de volwassenen doen het hier ook net zo slecht als het kind.

Ook de scenes sloegen nergens op ( hoe ze verdwaald bijvoorbeeld en door het hele hotel ( KAN) komen en zo moeilijk is het ook niet de receptie / ingang toch te vinden?

avatar van Shadowed
Mwa.

Aardig gezien het van Nederlandse bodem afkomstig is, maar Do Not Disturb is een beetje het soort film die we typisch van Maas kunnen verwachten. Zwak plot en veel focus op thriller en actie. Al zijn de genres in dit geval over de film verdeeld, waarbij de thriller meer het eerste uur inneemt en de actie in het overige gedeelte zegeviert.

Ik verdenk Maas ervan een te groot ego te hebben waardoor een goede zelfreflectie niet mogelijk is. Zijn films zijn aardig voor een Nederlandse film enzovoort, maar nooit ver bovengemiddeld. Ik bedoel, ik heb nooit een cijfer hoger dan een 3,0* aan Maas z'n films gegeven. Het is allemaal aardig kijkvoer, maar totaal niet van het soort waarmee je in de toplijsten terecht zal komen. Of Maas daar naar streeft zal ik nooit weten, maar ik denk het niet.

Do Not Disturb is eigenlijk helemaal niet zo'n dramatische NL actie/thriller. De poster hier op MM geeft een hele slechte indruk hier, maar de film zelf valt nog mee. Aardig geschoten met wat oog voor detail, en zoals we van Maas gewend zijn komen er ook nog een hoop domme types voorbij. In dit geval dus ook.

Het maakt de film iets luchtiger, maar zit de spanning in de weg. Niet dat die al heel briljant was, maar het had dus veel beter kunnen zijn. het thrillergedeelte is nu wat flauw, met wat verstoppertje spelen door een hotel. Het ziet er aardig uit qua look, maar wil nooit spannend of intrigerend worden, waardoor het alle paden van een tamme thriller lijkt te betreden.

Verder ook nog een hoop problemen met de timing, sommige dialogen lijken er random tussen geplakt te worden of volgen elkaar te traag op waardoor er toch een ongemakkelijke nasmaak in de mond belandt. Nadat we wat hebben geklooid met spanning gaat het in de laatste 20 minuten wel goed los, en dat is eigenlijk de redding van de film.

Maas zorgt namelijk voor een hoop spektakel en zelfs explosies door de straten van Amsterdam. Het had wat strakker geschoten mogen worden, maar aangezien je niet vaak zulk spektakel in een Nederlandse film ziet is het stiekem best genieten. Het lijkt een soort beloning te zijn aan de kijkers die niet zijn afgehaakt tijdens het eerste uur, en ik vind het erg geslaagd.

Duurt verder ook niet te lang en het wordt vermakelijk genoeg gehouden, maar het acteerwerk en soms gebrekkige regie doen de film deels de nek om. Het heeft charme gezien het van Nederland afkomstig is, en heel dramatisch was dit eigenlijk niet. Leuk om eens gezien te hebben denk ik zo.