The Secret Invasion (1964)

Oorlog / Avontuur

geregisseerd door Roger Corman
met Stewart Granger, Raf Vallone en Mickey Rooney

De nazi's nemen een Italiaanse generaal gevangen die over wilde lopen. De Geallieerden sturen op hun beurt een groep mislukkelingen op pad om de generaal te bevrijden.

Een waardeloze film, die van de hak op de tak springt. Geen moment is deze C-film vol met cliches geloofwaardig. De acteerprestaties zijn ronduit slecht net zoals de special effects. Na een uur dvd in de prullenbak gegooid.

De Blauwe Rijder schreef:

Volledig mee eens. Er zit geen verhaal in, slechte special effects, slechte beeldkwaliteit, enz. enz....

avatar van Quentin
Mooie poster, dat dan weer wel.

Vreselijk rommelig script, zeer matig acteerwerk en boordevol onlogische en ongeloofwaardige ontwikkelingen. Enige positieve aan de fil is dat de vaart er behoorlijkin zit en daardoor niet echt verveelt. krappe * 1/2

Bantavoer
Volgens mij hebben sommigen hierboven de film niet goed bekeken of snappen er niets van. Een goed verhaal met goed acteerwerk. De special effects waren misschien niet geweldig, maar wat wil je van een film uit 1964. Bloed wat meer op verf leek. Het is geen film waarvan je denkt: die ga ik eens vaker kijken. Maar om nou slecht te noemen, nee.

avatar van Brix
Ondanks een aantal zeer bekende acteurs in de cast is dit toch een van de slechtste oorlogsfilms die ik gezien heb.
Die acteurs laten dan ook niet bepaald hun betere kant zien.
De regisseur zit daar ook voor iets tussen, dat is duidelijk.

Het verhaal rammelt aan alle kanten en veel actiescènes zijn tenenkrommend slecht en dom.
Men heeft duidelijk The Guns of Navarone nog eens dunnetjes willen overdoen.
De setting heeft daar wel veel van weg, en de locaties zijn zo'n beetje het enige positieve aan de film.
Het is echter eerder een soort van A-Team film geworden, maar dan met veel bloedvergieten.

Er is zo goed als geen enkele Duitse soldaat te vinden in de film die er uitziet als een Duitser, m.u.v. de officieren.
Alle figuranten die Duitsers spelen hebben een overduidelijk Slavisch uiterlijk.

Voor aangepaste kleding was er blijkbaar geen budget, want iedereen die niet in uniform loopt draagt kleding uit de jaren zestig.

Twee sterretjes voor de locaties.