• 8.614.046 stemmen

The Secret Invasion (1964)

Oorlog / Avontuur | 95 minuten

Genre: Oorlog / Avontuur

Geregisseerd door: Roger Corman

Met onder meer: Stewart Granger, Raf Vallone en Mickey Rooney

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Secret Invasion

"The Daring Plan; The Staggering Odds!"

In 1943 nemen de nazi's een Italiaanse generaal gevangen die over wilde lopen. De geallieerden sturen op hun beurt een groep mislukkelingen op pad om de generaal te bevrijden. Het betreft een groep geharde criminelen die gratie krijgen op voorwaarde dat ze deze gevaarlijke missie aanvaarden.

imageimageimage

John Durrell

German Fortress Commandant

avatar van De Blauwe Rijder

De Blauwe Rijder

Een waardeloze film, die van de hak op de tak springt. Geen moment is deze C-film vol met cliches geloofwaardig. De acteerprestaties zijn ronduit slecht net zoals de special effects. Na een uur dvd in de prullenbak gegooid.

avatar van Jeroen123

Jeroen123

De Blauwe Rijder schreef:

Volledig mee eens. Er zit geen verhaal in, slechte special effects, slechte beeldkwaliteit, enz. enz....

avatar van Quentin

Quentin

Mooie poster, dat dan weer wel.

avatar van wavanbuuren

wavanbuuren

Vreselijk rommelig script, zeer matig acteerwerk en boordevol onlogische en ongeloofwaardige ontwikkelingen. Enige positieve aan de film is dat de vaart er behoorlijkin zit en daardoor niet echt verveelt. krappe * 1/2

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Volgens mij hebben sommigen hierboven de film niet goed bekeken of snappen er niets van. Een goed verhaal met goed acteerwerk. De special effects waren misschien niet geweldig, maar wat wil je van een film uit 1964. Bloed wat meer op verf leek. Het is geen film waarvan je denkt: die ga ik eens vaker kijken. Maar om nou slecht te noemen, nee.

• 19000 berichten

Ondanks een aantal zeer bekende acteurs in de cast is dit toch een van de slechtste oorlogsfilms die ik gezien heb.

Die acteurs laten dan ook niet bepaald hun betere kant zien.

De regisseur zit daar ook voor iets tussen, dat is duidelijk.

Het verhaal rammelt aan alle kanten en veel actiescènes zijn tenenkrommend slecht en dom.

Men heeft duidelijk The Guns of Navarone nog eens dunnetjes willen overdoen.

De setting heeft daar wel veel van weg, en de locaties zijn zo'n beetje het enige positieve aan de film.

Het is echter eerder een soort van A-Team film geworden, maar dan met veel bloedvergieten.

Er is zo goed als geen enkele Duitse soldaat te vinden in de film die er uitziet als een Duitser, m.u.v. de officieren.

Alle figuranten die Duitsers spelen hebben een overduidelijk Slavisch uiterlijk.

Voor aangepaste kleding was er blijkbaar geen budget, want iedereen die niet in uniform loopt draagt kleding uit de jaren zestig.

Twee sterretjes voor de locaties.

avatar van Ramon K

Ramon K

Vet filmpje!?

Uh.......?

Lebarron

The Secret Invasion is een film die verscheen in navolging van Guns of Navarone. Het gaat ook over een commandogroepje dat een gevaarlijke missie moet ondernemen maar dit keer gaat het om een zooitje criminelen die gratie krijgen bij succes en daarmee is het dus de voorloper van The Dirty Dozen.

The Secret Invasion is geen topper zoals Guns of Navarone eerder was of The Dirty Dozen 3 jaar later zou worden maar desondanks is hij best vermakelijk. Het verhaal had beter uitgewerkt moeten worden maar de personages zijn op zich wel interessant. Vooral de kille killer Durell (Henry Silva) is een cool personage. De casting had beter gekund. Granger en Silva zijn okay. Zanger Edd 'Kookie' Byrnes lijkt vooral gecast vanwege zijn populariteit destijds.Raf Vallone is saai en Rooney deed me meer aan Bassie denken dan een IRA-terrorist. Verder zitten er veel schoonheidsfoutjes en oneffenheden in zoals het '60's kapsel van Byrnes.

The Secret Invasion is geen Guns of Navarone of The Dirty Dozen maar heeft wel genoeg om de kijker te boeien. Geen top maar ook geen flop gewoon middenmoot.

Brix schreef:

Men heeft duidelijk The Guns of Navarone nog eens dunnetjes willen overdoen.

Op zich heb je gelijk maar wat was er mis met The A-team? Was toch vermakelijke tv? De locaties zijn inderdaad prachtig gekozen! Vooral Dubrovnik!

[quote]Lebarron schreef:

Ieder zijn smaak, maar ik vond het een vreselijke serie.

Plus een verspilling van kisten vol munitie, ze schoten onophoudelijk, maar geraakt werd er zelden iemand

[quote]Brix schreef:

Ook daar heb je helemaal gelijk in maar voor mij is het jeugdsentiment net als de Spencer/ Hillfilms.

Lebarron

Dat begrijp ik dan weer wel