Devil's Canyon (1953)

Western

geregisseerd door Alfred L. Werker
met Virginia Mayo, Stephen McNally en Dale Robertson

Billy Reynolds (Dale Robertson) is een voormalig wetsdienaar, die in de gevangenis belandt na een dubbele moord. Daar treft hij de licht ontvlambare Jessie Gorman (Stephen McNally), broer van zijn slachtoffers, en diens vriendin Abby (Virginia Mayo). Zij voelt wel wat voor beide heren.

avatar van stephan73
Erg interessante western, die zich geheel afspeelt in een gevangenis.
Hij verschilt qua opbouw en uitwerking niet van de andere prison-break films uit dezelfde periode!

avatar van Dogie_Hogan
stephan73 schreef:
Erg interessante western, die zich geheel afspeelt in een gevangenis.
Wat is het effect van 3D in deze Western?

avatar van mr rumson
Deze western begint nog wel vrij goed .
Met een mooie gunfight in een sfeervol westernstadje.
Daarna plaatst het verhaal zich naar een gevangenis waar op zich niks mis mee is .
Maar tegelijkertijd dat het verhaal daar zich gaat afspelen zo komen ook de ongeloofwaardigheden tevoorschijn.
Zoals Abby (Virginia Mayo) die in een gevangenis word gezet waar 500 mannen inzitten.
Dit zou nog iets of wat geloofwaardiger overkomen als er naast het mannenblok ook nog iets was van een vrouwenblok .
Maar nu word Abby opgesloten in een of ander magazijn .
Mayo's rol stelt zo wie zo al niet zoveel voor of het moet zijn om aandacht te trekken met haar diep uitgesneden decolleté .
Dan is haar dat meer dan gelukt.
Het verhaal had volgens mij dan ook goed zonder Mayo en de bijhorende romantiek gekund.
Er zit komt nog wel wat spanning in zoals een kantine gevecht en een ontsnapping.
Ook het gevangenis sfeertje is nog wel best om te doen waarbij Jay C. Flippen als Captain Jack Wells alles uit de kast haalt om het Dale Robertson (Billy Reynold ) zo moeilijk mogelijk te maken .
Het einde waarbij Robertson met een gatling gun de opstand weet tegen te houden viel mij tegen.

Liever een ander einde gezien waarbij een groep wist te ontsnappen en dan probeerde te vluchten naar Mexico bv.
Voor mij een western die niet slecht is maar naar mijn idee had men hier veel meer mee gekund.

avatar van Brix
mr rumson schreef:

Dan is haar dat meer dan gelukt.

Dan heeft die 3D toch nog enig nut gehad