The Fourth Angel (2001)

Verenigd Koninkrijk / Canada
Thriller / Drama

geregisseerd door John Irvin
met Jeremy Irons, Forest Whitaker en Jason Priestley

Wanneer tijdens een vliegreis naar India het vliegtuig gekaapt wordt door terroristen, is journalist Jack niet in staat zijn vrouw en kind te beschermen tegen de moordlust van de kapers. Als een verbitterde weduwnaar keert hij terug naar Londen met zijn zoontje die de aanslag wel overleefde. Hij probeert zijn leven weer op orde te krijgen, maar dan hoort hij dat de moordenaars van zijn vrouw en dochter gewoon vrij rondlopen. Met journalistiek speurwerk weet hij de daders één voor één op te sporen.

wat een B film.
gewoon niet leuk meer.

MaTtIeBoY
Ik vond het geen B film maar ik viel haast in slaap.De beginscene was spectaculair maar daarna krijg je slap geouwehoer. * ster

avatar van Stephan
Teveel dingen zaten fout. Cast beloofde veel goeds. Maar de regie was abominabel.
Ongeloofwaardig en vergezocht plot. Slechts enkele aardige scènes. Zucht.

inderdaad een b-film, maar ach, op zich wel vermakelijk.

Hmm alleen maar negatieve reacties..

geen topper, maar ook geen mega B film. Gewoon leuk vermaak voor een middagje. Verder niks mis mee.
Is die kerel Irons niet dezelfde als in Die Hard 3? Issie toch de bad guy?

Film begint goed...verdere uitwerking was niet bijster sterk. Al bij al een film die je kan uitkijken en die je achteraf geen gevoel van tijdverspilling geeft.

Ook een absoluut ondergewaardeerde film. Ligt goedkoop in de schappen, maar is best een mooie film. Hij schiet lekker op en is dus niet langdradig. Boeiend van het begin tot het einde. Kopen of huren dus!

Middelmatige actiethriller.
Maar ook geen dramatisch slechte.
Vergezocht is het allemaal wel een beetje.
Priesley is niet echt een sterke acteur.
Jeremy Irons tilt het niveau gelukkig wel meer op,
Een wegkijker voor de druilerige zondagmiddag.

niet echt erg spannend maar toch ook echt niet slecht.
aardig acteerwerk

avatar van pjutter
inderdaad echt een B-film,
heel dom verhaal, van iemand die van een rustig leventje opeens een seriemoordenaar wordt en iedereen simpel vermoord,
ook het begin was erg onrealistisch allemaal.
viel telkens bijna in slaap

avatar van Ziggy666
heb hem net gezien, ik vond het best een goede film. goed om te zien dat hij wraak ging nemen en toch nog als good-guy eruit komt. zou denk ik hetzelfde gedaan hebben...... 4*

waarom is dit nu een B-film?
een aardige film 3,5*

avatar van sinterklaas
MaTtIeBoY schreef:

Dat valt wel mee hoor, er zitten daar tussen in nog wel een paatr leuke actiescene's

Ik vond het zelf ook een zeer vermakelijke film, er blijft gewoon vaart in komen. Deze film was een beetje een kruising van een detective en een actiefilm.
Jeremy Irons zet een goede rol neer met Forrest 'Ghost Dog' Whittaker en er zitten zoals gezegt wel goede actiescene's tussen en leuke momenten.

Deze film is best wel geslaagt. Het is toch echt geen B-film.

vond alleen de eindscene leuk.
wat een flutfilm.
boek is stukken beter.

*0.5

avatar van pink_roosje
aardige film anders kan ik niet zeggen 3*

avatar van Phantasm
Leuke film, iedereen die de film mooi vond ben ik het wel mee eens.

Slechte film met een warrig verhaal met nogal veel toevalligheden. Thema was op zicht wel leuk 'wraakfilm' maar er zat gewoon weinig spanning in, er zat trouwens bar weinig in de film. Zelfs met een goede cast is er nog niet veel aan. Wat ik wel grappig vond is dat bij het begin het vliegtuig bijna boven Limasol vliegt en je ziet duidelijk grasvelden door het raam bij de piloot. Kortom die scene is op de grond opgenomen. Beeldkwaliteit van de film vond ik niet voldoende voor een vrij nieuwe film maar het geluid op dvd was wel voldoende (DTS Track). Maar alles bij elkaar kom ik toch echt niet verder dan 2*.

avatar van Ace Hanlon
jaspertje3 schreef:

Is die kerel Irons niet dezelfde als in Die Hard 3? Issie toch de bad guy?

Inderdaad, maar hij is gewoon acteur, hoor!
Hij kan en mag zowel good als bad guy rollen spelen, zoals de meste acteurs!

Dat je het met zo'n cast nog kan verprutsen. Wat een rommeltje...

Tamelijk mislukte film die een uitgebluste indruk geeft. Had hier iemand wel zin in? Het vlees biedt vlees noch vis. De actie is niet spannend of spectaculair en het drama boeit niet. Met name de climax is afgeraffeld en ronduit slecht.

avatar van nacbreda076
Ik had er wel wat lekkere actie verwacht na de achterkant gelezen te hebben maar het viel echt zwaar tegen. Het verhaal is VEEL te langdradig en saai om te zien. Het verhaal was matig en vooral voorspelbaar, behalve dat die CIA-agent achter de vliegtuig kaping zat. Maarja dat was dan ook het enige. Het acteerwerk was opzich nog wel oke maar daar is dan ook alles meegezegt...

En om even op :
Ace Hanlon schreef:

Inderdaad, maar hij is gewoon acteur, hoor!
Hij kan en mag zowel good als bad guy rollen spelen, zoals de meste acteurs!

te reageren...

NEE JOH, MEEN JE DAT NOU?? WIST IK NIET

avatar van 606
Toch nog een aardige wraak film, begin is akelig en einde een happy end.
Acteur was in mijn ogen niet verkeert.
Ook whitaker was goed in zijn rol.

3,5 ster

Een relatief onbekende, doch niet onaardige en spannende film deze 'The Fourth Angel'.
Goed verhaal, prima vertolkingen, zeker van Jeremy Irons en Forest Whitaker, en een kleine rol voor Charlotte Rampling.
Een misschien wat voorspelbaar verhaal, maar toch boeiend genoeg voor anderhalf uur suspense.

orbit
Zo slecht is deze nou ook weer niet, al is hij een beetje warrig. Uiteindelijk is de lijn geheel duidelijk te volgen en Irons altijd een genot om naar te kijken.