Kotch (1971)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jack Lemmon
met Walter Matthau, Deborah Winters en Felicia Farr

Joseph Kotch past graag op zijn kleinzoon, maar zijn zoon en schoondochter zijn van mening dat ze hem een plezier doen door een babysitter te nemen. Vooral zijn schoondochter vindt hem een last en stopt hem in een bejaardentehuis.

FisherKing
Leuke film met origineel thema; man die uit bejaardenhuis ontsnapt. Goede rol van Matthau.

avatar van brucecampbell
Walter Matthau is hier uitstekend gecast en geregisseerd door zijn vriend Jack Lemmon in een genietbaar verhaaltje over een oudere man die niet met zichzelf laat sollen. De film kent zijn hoogtes en laagtes, maar het is toch vooral door het entousiasme van Matthau dat ik met plezier gekeken heb.
Spijtig dat het bij deze film gebleven is voor Lemmon als regisseur, want hij had zeker talent.