ad
  • 8.177.685 stemmen

A Raisin in the Sun (2008)

Drama | 131 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Kenny Leon

Met onder meer: Sanaa Lathan en Phylicia Rashād

Over A Raisin in the Sun

De zwarte familie Younger verhuist in de jaren '50 naar zuid Chicago. Ze krijgen de komende jaren te maken met armoede, racisme en familieconflicten in de moeilijke strijd van de individuele familieleden om iets van hun leven te maken.

imageimage

jordybeukeboom

P Diddy................................

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Hij kan beter acteren dan rappen.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20049 berichten
  • 2065 stemmen

Hij kan beter geen van beide doen.

Hoezo? in Monster's Ball was hij prima.

avatar van twentymil

twentymil

hele goede film.

Goede film met goede acteer prestaties maar haalt het niet bij de versie uit '61 , de versie uit '89 heb ik nog niet gezien maar met die cast is ook niets mis dus die zal ook wel aardig zijn.

Voor deze een dikke zeven dus 3.5*

En die Sanaa Lathan heeft betere rondigen gekregen na de laatste keer dat ik haar zag in Love & Basketball .

avatar van Keane1983

Keane1983

Wat ik erg goed vond aan de film is de non-verbale comunicatie tussen de spelers. Hoe je precies van hun gezichten kunt aflezen hoe ze zich voelen.

Wat ik jammer vind is dat de tekst die ze aan het oplezen waren me net deed lijken alsof ik naar een toneelstuk aan het kijken was.

Ik heb me overigens ook erg liggen te iriteren aan P diddy...niet als acteur maar als personage...damn wat een ondankbaar ding!!!

Ik heb de vorige versies niet gezien, dus kan niet oordelen als die beter zijn...

De film kabbeld gewoon rustig door en er gebeurd doorgaands weinig. Je moet het echt hebben van de dialogen en veel zelfde locaties.

Zo speelt een groot gedeelte van de film gewoon in een apartement af en zie je niet meer dan 3 personen per keer met elkaar praten of in een scene...vandaar dat ik zeg dat het me aan een toneelstuk doet denken.

Van mij krijgt de film 3* Ik vond hem niet super goed, maar om te zeggen dat ik me echt verveeld heb kan ik ook niet zeggen..

avatar van vwtune

vwtune

Ik heb de vorige versies niet gezien maar ik vond er echt niets aan.

De film speelt zicht 90% af in een woonkamer, opzich niets mis mee maar ik ergerde me toch aan de personages.

avatar van kanjertje

kanjertje

vrij saaie film

er gebeurt weinig of niks

avatar van ikkie01

ikkie01

Beetje het idee van een toneelstuk, wilde eerst afhaken maar heb toch afgekeken en vond het best een goede film. Veel dialogen

toch een 3 voor gegeven

avatar van badfans69

badfans69

• 1947 berichten

Weer zo'n Pal film (regio 2) zonder nl subs, jammer.

Viel een beetje tegen.

avatar van b00ts

b00ts

Duurde mij wat te lang. Zag net op IMDb dat het een tv film is, en dat is te zien. Het is allemaal niet slecht, wel de ene open deur na de andere, je kunt iedere keer aan zien komen wat er gaat gebeuren. Daarnaast een redelijk hoog eo gehalte.