• 8.668.081 stemmen

Met onder meer: Forest Whitaker en Rosario Dawson

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Light It Up

Na een schietincident op een verwaarloosde school raakt een politieagent gewond. Een groep scholieren gijzelt de agent om voor betere omstandigheden op de school te pleiten.

logo tmdbimage

Robert 'Rivers' Tremont

Principal Allan Armstrong

avatar van TheRisingSun

TheRisingSun

Ga deze vanavond eens eventjes bekijken denk ik. Van wat ik ervan gezien heb in voorstukjes ziet het er wel goed uit. En ook meteen kijken of Usher ook voor het acteren geboren is .

avatar van mikey

mikey

Weinig artistieke film over een ghettoschool waar de vlam in de pan slaat. Simpel en sentimenteel. Usher heeft moeite met acteren maar de film werd bijna nog gered door whitaker. 1.5

avatar van neo

neo

Klopt dat Whitaker natuurlijk weer goed is. Echter Usher komt met zijn rol toch nog zeer aardig weg. De score van Harry Gregson Williams is heerlijk en dikt het zo aan dat het medeleven iets teveel wordt. Dat maakt het soms haast vals sentiment meeslepend, maar voor de tijd dat de film duurt is het prima. 3 sterren

avatar van laurel

laurel

Ik weet dat er van dit soort films al behoorlijk veel zijn gemaakt, maar toch kijkt hij lekker weg.

En ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier vind ik Sara Gilbert altijd heerlijk om te zien acteren. 3,5 sterren van mij

avatar van Macmanus

Macmanus

Vervelende film over een stel pubertjes die het ene cliché na het andere uitkotsen.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Ik durf het bijna niet te zeggen maar zo slecht vond ik Usher nog niet.

avatar van TheRisingSun

TheRisingSun

Ik vond de film toch zeker niet tegenvallen. Zelfs naar het einde toe vond ik hem nog beter worden ook. Ook Usher was wat mij betreft zeer overtuigend. Zeker als je beseft dat het zijn eerste echte hoofdrol was. Ook het verhaal was toch wel aardig uitgewerkt. Nee,ik vond hem zeker niet slecht!

3 sterren

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

Ik heb slechts een klein deel gezien. En hij was lang niet zo slecht als ik dacht. Usher kwam niet geloofwaardig over, en wat hij moest doen was simpel. Maar toch wil ik de film een keer helemaal zien. Want het verhaal is wel bekend, maar toch...de groep bestaat wel uit cliché personages...

avatar van wwelover

wwelover

Echt een fantastische Film. Super

avatar van seanpuffy

seanpuffy

echt megabangelijke film

ook goe geacteerd door usher

een dikke 5

avatar van Lebarron

Lebarron

Light it Up is een maatschappijkritische film. De leerlingen van Lincoln High, een openbare school in Queens, New York hebben de balen van de gebrekkige omstandigheden die hun school teisteren. Te weinig lesboeken, ondeugdelijk lesmateriaal, ongemotiveerde leerkrachten en geen verwarming. Wanneer hun favoriete leerkracht Ken Knowles(Judd Nelson) ontslagen wordt omdat hij met zijn klas in een diner was gaan zitten die overvallen werd is de maat vol en gaan ze protesteren. Het protest loopt uit op een gijzelingsdrama. Light it Up was misschien nogal voorspelbaar maar best onderhoudend. Dit kwam met name door de cast. Whittaker, Nelson en Vanessa Williams waren goed. De 6 jongeren die de gijzeling uitvoeren waren nogal stereotype maar deden het zeker niet slecht. Sarah Gilbert is weer een white trash girl zoals we haar ook kennen uit Roseanne. Clifton Collins is lekker op dreef als ritselaar en Fredro Starr speelt weer eens een hoodlum. Usher, Robert Ri'chard en Rosario Dawson zijn minder maar dat ligt vooral aan hun eentonige personages. De soundtrack is ook lekker 90's met veel rapmuziek.