Light It Up (1999)

geregisseerd door Craig Bolotin
met Usher Raymond, Forest Whitaker en Rosario Dawson

Na een schietincident op een verwaarloosde school raakt een politieagent gewond. Een groep scholieren gijzelt de agent om voor betere omstandigheden op de school te pleiten.

avatar van TheRisingSun
Ga deze vanavond eens eventjes bekijken denk ik. Van wat ik ervan gezien heb in voorstukjes ziet het er wel goed uit. En ook meteen kijken of Usher ook voor het acteren geboren is .

avatar van mikey
Weinig artistieke film over een ghettoschool waar de vlam in de pan slaat. Simpel en sentimenteel. Usher heeft moeite met acteren maar de film werd bijna nog gered door whitaker. 1.5

neo (crew)
Klopt dat Whitaker natuurlijk weer goed is. Echter Usher komt met zijn rol toch nog zeer aardig weg. De score van Harry Gregson Williams is heerlijk en dikt het zo aan dat het medeleven iets teveel wordt. Dat maakt het soms haast vals sentiment meeslepend, maar voor de tijd dat de film duurt is het prima. 3 sterren

avatar van laurel
Ik weet dat er van dit soort films al behoorlijk veel zijn gemaakt, maar toch kijkt hij lekker weg.
En ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier vind ik Sara Gilbert altijd heerlijk om te zien acteren. 3,5 sterren van mij

avatar van Macmanus
Vervelende film over een stel pubertjes die het ene cliché na het andere uitkotsen.

avatar van Naomi Watts
Ik durf het bijna niet te zeggen maar zo slecht vond ik Usher nog niet.

avatar van TheRisingSun
Ik vond de film toch zeker niet tegenvallen. Zelfs naar het einde toe vond ik hem nog beter worden ook. Ook Usher was wat mij betreft zeer overtuigend. Zeker als je beseft dat het zijn eerste echte hoofdrol was. Ook het verhaal was toch wel aardig uitgewerkt. Nee,ik vond hem zeker niet slecht!

3 sterren

Ik heb slechts een klein deel gezien. En hij was lang niet zo slecht als ik dacht. Usher kwam niet geloofwaardig over, en wat hij moest doen was simpel. Maar toch wil ik de film een keer helemaal zien. Want het verhaal is wel bekend, maar toch...de groep bestaat wel uit cliché personages...

avatar van wwelover
Echt een fantastische Film. Super

avatar van seanpuffy
echt megabangelijke film

ook goe geacteerd door usher

een dikke 5