The Lone Ranger (1956)

Western

geregisseerd door Stuart Heisler
met Clayton Moore, Jay Silverheels en Lyle Bettger

Een groep bandieten van zes Texas Rangers is een bende Mexicaanse bandieten op het spoor. Wanneer de Rangers in de val worden gelokt, krijgen ze èèn voor èèn de kogel. Eèn van hen overleeft de bloedige aanslag. Hij wordt..The Lone Ranger! Samen met zijn kameraad Tonto vecht hij voor gerechtigheid in het Wilde Westen.

Een werkelijk prachtige poster voor deze toch redelijk bekende western held.

Veel mooiere poster kreeg ik helaas niet scherp genoeg. Balen. Als iemand het wel beter kan, be my guest!http://www.learnaboutmoviepost...

avatar van Brix
Clayton Moore als The Lone Ranger en Jay Silverheels als zijn trouwe metgezel Tonto:overgetelijke western legends.Bigger than life.
Hun paarden Silver en Scout zijn al bijna even beroemd
Dit kan opnieuw en opnieuw bekijken, en dat doe ik dan ook...
De 221 afleveringen van de gelijknamige TV serie uit de jaren vijftig komen ook regelmatig in mijn dvd speler (of videorecorder)terecht.
Er zijn andere acteurs geweest in deze rollen, maar geen enkele bij benadering zo goed als Moore en Silverheels.
Ben benieuwd of de nieuwe versie met Johnny Depp als Tonto door gaat.

avatar van madmax1
Heb hem net in mijn hand en neem hem mee na beneden straks nog eens bekijken.
De eerste film van de Ranger en in mijn vroegere tijden een sensatie , bij deze film ontstaat het verhaal van de Lone Ranger en is daardoor authentiek en als je deze niet heb gezien
is het bij de volgende delen merkbaar een gemis, en net als Brix het zegt volgen vele delen die deze niet doet vergeten.