The Lone Ranger and the Lost City of Gold (1958)

Western

geregisseerd door Lesley Selander
met Clayton Moore, Jay Silverheels en Douglas Kennedy

Er worden drie indianen vermoord. Elk droeg een medaillon die samen met twee andere medaillons een kaart vormen naar de Verloren Stad van Goud. De Lone Ranger en Tonto onderzoeken de zaak en moeten alles op alles zetten om de Stad en de indianen te beschermen.

avatar van Brix
Niet zo sterk als de eerste film met Moore en Silverheels., maar zeker de moeite waard.
Bijzonderheid: de Lone Ranger schiet hierin een schurk neer, waarbij het er alle schijn van heeft dat die dan ook dood is.
Dat is opmerkelijk, omdat de LR nooit eerder een tegenstander dood schoot, aangezien dat tegen zijn principes indruist.