Murderers among Us: The Simon Wiesenthal Story (1989)

Hongarije / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Brian Gibson
met Ben Kingsley, Craig T. Nelson en Renée Soutendijk

Zijn familie kwam om in de Tweede Wereldoorlog en nu wil Simon Wiesenthal alles inzetten om nazi-misdadigers, in navolging van de Neurenberger-processen, op te sporen en te laten vervolgen.

avatar van Drs. DAJA
Het verhaal van Simon Wiesenthal is heel erg interresant en Ben Kingsley is een geweldige acteur, maar de film lijkt net een uitgerekte versie van de RTL4 waargebeurde verhalen.

prachtige film, geen moment verveeld
deed mij wel wat, wat die man heeft mee moeten maken

Drs. DAJA schreef:

Toch nog wat positiefs over RTL 4

heel mooi film

avatar van Filmfan74
De lange speelduur van deze film is volledig terecht. Ik vond het zefs nog iets tekort, want ik vond dat de chronologie niet altijd duidelijk. Ook is het met name in het begin niet duidelijk wat de situatie van Simon's vrouw is en waar Simon allemaal mee bezig is voor hij in het kamp terecht komt. Dat heb ik maar op Wikipedia opgezocht.
Verder een erg aangrijpende film met een uitstekende Ben Kingsley die Simon Wiesenthal een onvergetelijk gezicht geeft. Indrukwekkend hoe ze het concept 'vergiffenis' als rode draad door het hele verhaal hebben geweven.

Prachtfilm!