• 8.260.900 stemmen

Geregisseerd door: James Seale

Met onder meer: Mark Dacascos, John Rhys-Davies en Mark Rolston

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Scorcher

De aarde ligt vrijwel aan diggelen na een fataal nucleair incident. Enkele overgebleven wetenschappers ontdekken dat de aardplateau's verschoven zijn. Hierdoor ontstaat er immense druk op het aardoppervlak met als risico een enorme eruptie waardoor de aarde in één grote vuurbal zal veranderen. Het is aan de wetenschappers om dit te voorkomen.

image

Faith Beckett

General Moore

avatar van Mister_Movie

Mister_Movie

Zéér slechte film. Je verwacht ergens toch iets 'groots', maar het is gewoon wat afgeleuter van de ene naar de andere, en bovendien erg slecht geacteerd.

De verhaallijn op de achterkant van de filmdoos is zelfs fout. De Aarde zou naar de zon toe bewegen, maar in de film zelf wordt een heel andere uitleg gegeven.

Gewoon laten liggen is mijn tip !

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Deze viel mij ook een beetje tegen. Er word niet echt een ander uitleg gegeven want ze hebben het wel over de aarde die naar de zon toe beweegt maar toch merk je daar niks van. Wel was het leuk om Mark Dacascos weer eens te zien. En natuurlijk Rutger Hauer als de president van Amerika. Alles is wel simpel gedaan, maar wat wil je met dit soort films. Ze kijken wel lekker weg.

Alles is ook simpel: als we effe twee bommetjes in LA laten ondploffen is de wereld gered. Bij de explosie worden er nog even wat geknipte scenes uit Terminator 2: Judgement Day gebruikt.

Wel een beetje een tegenvaller maar neemt niet weg dat de film lekker wegkijkt. Die dochter vond ik wel een lekker ding.

avatar van Defective

Defective

• 2088 stemmen

Deze film had beter rechtstreeks naar de rtl4 avondprogrammering verbannen kunnen worden. Wat een klucht!

De aanwezigheid van Rutger Hauer en Mark Dacascos hebben de film niet van de ondergang kunnen redden.

avatar van Leno

Leno

Goedkoop ogende b film waarvan er al zo veel zijn. Het onnozele verhaal is desondanks soms nog best amusant, ook al slaat het allemaal nergens op. De cast is nog best aardig, niet dat er verder goed geacteerd wordt. De vele fouten horen er blijkbaar ook bij.

Slecht maar stiekem toch best vermakelijk.

avatar van mdrongelen

mdrongelen

Ik zag wel veel foutjes, accu leeg maar nog wel kunnen toeteren in de auto. Handboeien van dochter zaten mega los.

Ventilatieschacht direct de grond in netals een put = weinig ventilatie. Zeer kleine paddestoelen bij ontploffing terwijl het 100x hiroshima moest voorstellen. De wereld redden met 7 man vond ik ook wat goedkoop. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Is het eigelijk allemaal net niet.

Hij duurde 1:23:45 , dat was dan wel weer grappig

avatar van KILLERBEE99

KILLERBEE99

Heb volgens mijn lang gelegen ooit een stukje van de film op tv gezien. Heb hem gister op DVD gekeken, aardig leuk filmpje.

Alleen de versie die ik heb is wel goedkoop op DVD gezet, af en toe viel de ondertiteling buiten beeld en een goedkoop menu waar je de nederlandse taal niet eens kunt kiezen, ging gelukkig wel met de afstandsbediening

avatar van eavymetal

eavymetal

Leuke actiefilm.

avatar van ella9084

ella9084

film vol ongeloofwaardigheden en 'fouten'

avatar van cor1946

cor1946

Wat een flop, zonde van Rutger maar deze film was zoooo slecht.