Across the Pacific (1942)

Oorlog / Mystery

geregisseerd door John Huston
met Humphrey Bogart, Mary Astor en Sydney Greenstreet

Hij wordt oneervol ontslagen uit het leger en ook bij het Canadese leger willen ze hem niet, al hebben ze genoeg mensen tegen Tsjang Kaj Shek nodig. Tijdens de oversteek gebeuren er echter vreemde dingen.

neo (crew)
wat een goeie film! erg goed acteerwerk en wat een mysterieus verhaal.erg spannend en meeslepend.4.5 sterren

neo (crew)
ben ik nou echt de enigste die deze film heeft gezien?

FisherKing
Nou wil ik niet zeggen: De enige die het zich herinnert dat wel.

avatar van Richard1189
Mooie film, gemaakt tijdens de Tweede Wereldoorlog na de aanval op Pearl Harbor. Het verhaal begint net voor de aanval en verwerkt de Amerikaanse phobie voor Japan en de vijfde colonne. Goede sfeer; laat dat maar over aan de in rook verborgen Bogart en Greenstreet in een montage van Don Siegel (van Dirty Harry)

Bart Simpson
Deze film komt vandaag op tv, deze ga ik zeker kijken!

Mooiste bogie shot ooit. Verder 'gewoon' een goede fim.

avatar van IcU
IcU
Lekkere wegkijk film. De regenjas en hoed zijn wederom aanwezig, dus hier en daar een stiekem 'Casablanca' gevoel.

avatar van royals
Ondergewaardeerd. Komt inderdaad in de buurt van Casablanca. Spannende jungle scene aan het einde.