The Shining Hour (1938)

geregisseerd door Frank Borzage
met Joan Crawford, Margaret Sullavan en Robert Young

De nachtclubdanseres gaat binnenkort boven haar stand trouwen hoewel er nog steeds twijfels zijn. Zijn broer komt vragen of hij er wel goed aan doet iemand als haar te trouwen. Na het huwelijk groeit ze meer naar haar zwager toe.

avatar van stephan73
Nogal standaard Hollywood melodrama die tegen het einde pas echt interessant wordt. Goed geacteerd en met enkele mooie scenes!

avatar van matthijs_013
Margaret Sullavan realiseerde niet dat ze geen bijrolactrice is. Het is een 'Joan Crawford-film', waarin Sullavan (geheel onterecht) aan de zijkant staat. Elke scène waar ze in verschijnt, weet ze gemak alle aandacht te trekken. Maar het is zo vreemd die te houden, omdat haar personage niet (diep) uigewerkt is.
Naar mijn idee is het een ondergewaardeerde film. Het mag misschien een beetje het gehalte van een melodrama hebben, maar het talent van de cast weet dit om te draaien naar een mooie dramafilm. Het had een interessant en onvoorspelbaar verhaal, maar het script had vanuit het oogpunt van Judy geschreven moeten zijn. Olivia is simpelweg niet interessant. Voor Joan Crawford betekende deze film niet meer dan een paar keer rondparaderen in haar mooiste jurkjes en even doen alsof ze verliefd is. Judy's verhaal was zoveel interessanter. Als zij het hoofdpunt was van de film, weet ik zeker dat het een geprezen film zou zijn.

avatar van Dutchfan
Een nogal drakerige film, waarin danseres Joan Crawford na haar huwelijk met de schatrijke Melvyn Douglas bij hem en zijn familie intrekt.

Al gauw krijgt ze problemen met haar dominante schoonzus (Fay Bainter) en krijgt ze gevoelens voor de broer van Douglas (Robert Young) , dit laatste tot groot verdriet van Young's vrouw, Margaret Sullavan.

Het verhaal komt er ondanks de goede acteurs niet zo goed uit en is vrij langdradig.

Deze film had veel beter gekund, maar - waarschijnlijk door de Hays Code- blijft deze film hangen in een vrij onsamenhangend soap-drama.