Housekeeping (1987)

geregisseerd door Bill Forsyth
met Christine Lahti, Sara Walker en Andrea Burchil

Wanneer hun moeder hen verlaat, worden twee jonge zusjes verplicht in te trekken bij hun tante Sylvie. Diens wereldbeeld en overtuiging zijn niet wat de meisjes gewoon zijn. En ook hun omgeving vindt de tante maar een rare.

avatar van Dopke
Hmz, allemaal veel te lief, te aardig en vooral te oubollig. Een coming of age verhaal in de jaren ’50 waar de twee zusjes zichzelf proberen te vinden, maar waarbij nagenoeg niets speciaals gebeurd. De grootste escalatie is een paar woordwisselingen en klappen tussen de twee zusjes en het meest spannende dat tot onrust lijdt in de community is een overnachting op een eiland. De tante zou als vreemd door moeten gaan, maar van haar gedrag kijkt vandaag de dag niemand op.

Normaal stoor ik me ook niet zozeer aan matig acteerwerk, maar ik vond het vaak erg onnatuurlijk overkomen. De film kabbelt aangenaam door, maar daarmee is voor mij alles gezegd.