Death Tunnel (2005)

1,49

Horror

geregisseerd door Philip Adrian Booth
met Steffany Huckaby, Annie Burgstede en Kristin Novak

In het ziekenhuis van Waverly Hills in Louisville, Kentucky heerst een virus. Door dit virus sterven duizenden mensen en ze worden via ondergrondse tunnels naar het sanatorium gebracht. Vijf meisjes van de universiteit moeten tijdens een ontgroening vijf uren doorbrengen in het sanatorium met vijf verdiepingen en de ondergrondse tunnels tussen de geesten die er ronddwalen.

147 BERICHTEN 9 MENINGEN
avatar van DjFrankie
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vanavond gekeken, was geen bijster goeie film, maar zeker gee nnummer 26 in de flop 100. Heb wel slechtere gezien (neem killers bv

Zaten hier meer schrikmomenten in een meer slacht scenes.
Wel opmerkelijk toen dat ene meisje door die andere gestoken werd, het glas uit haar keel stak, terwjl het in de hand ook nog heel was?
Maar geen spijt gehad dat ik deze heb gekeken.

Vond dit echt een enorm slechte film. Had hem oorspronkelijk gehuurd om met een vriendin te zien, maar hebben op het laatste moment toch nog voor Ghost Ship gekozen, wat ook geen hoogvlieger was maar vergeleken met Death Tunnel valt alles nog wel mee. De acteurs proberen precies de film opzettelijk te sabotteren en zichzelf intussen noch zo erg mogelijk belachelijk te maken. Leek aan hun gedrag te zien alsof het een stel debielen was met een boel motorische problemen. Waarschijnlijk heeft de regisseur zijn eigen film niet bekeken wanneer hij af was, anders hadden we zijn doodsbericht al wel ontvangen. Dit was echt een enorme teleurstelling waarvan ze alle exemplaren uit de rekken moesten halen en ritueel verbranden.

avatar van doodah

Precies wel een geroemd regisseur, die Philip Adrian Booth.

avatar van 1311811
Zeer slecht geacteerd, maar desondanks verder wel te pruimen!

avatar van riann3
Soms vraag je je toch af hoe mensen het voor elkaar krijgen om iets grondig te verknallen. Het is de gebroeders Booth, de makers en bedenkers, gelukt en dat is jammer wat betreft “Death tunnel”, want de achtergrond van het verhaal is best interessant.

Het verpleeghuis “Woodhaven” heeft tot 1980 bestaan en in die tijd zijn er ook zeer veel mensen overleden. Om niet dagelijks lijkwagens af en aan te voeren en zo de patiënten schrik aan te jagen, werd er besloten de lijken af te voeren via een tunnel die onder de heuvel lag waarop het sanatorium gebouwd is. Sinds 1980 heeft het pand geen functie meer en staat het leeg en wordt het één van de engste plekken op aarde genoemd, omdat het er nogal behoorlijk schijnt te spoken.
Op zich natuurlijk een fantastische basis voor een horrorverhaal. Een kolossaal, eng gebouw met een bijzonder macabere geschiedenis, daar kan je wel wat mee. Helaas slaan de broertjes Booth op alle fronten de plank volledig mis.

De acteerprestaties van de even rondborstige als leeghoofdige dames zijn tenenkrommend slecht en de montage laat al helemaal te wensen over. Dit wordt ook nog eens constant begeleid door duistere geluidseffecten. Dit kan het normaal gesproken goed doen in een horrorfilm, maar niet anderhalf uur lang. Op deze manier werkt het echt op je zenuwen.
Er zit ook totaal geen opbouw in het al zeer magere verhaal. Van begin tot eind is er geen enkele logische lijn te ontdekken. De scènes springen van hot naar her, er is geen touw aan vast te knopen en je vraagt je toch echt af wat de makers hebben gedacht toen ze de film eenmaal in de montagekamer zagen. Iedereen met een beetje inzicht had onmiddellijk kunnen zien dat er helemaal niets van klopte. Daarom ga ik er verder geen woorden aan vuil maken, deze film is gewoon dramatisch slecht.

avatar van Akh.

Hmm zo slecht vond ik um ook nog niet =0!

avatar van Vascago
Fucking hell. Ik heb de film over iets van 7 uur uitgespreid. Ben blij dat ik tussendoor naar de stad ben geweest want ik werd hier helemaal ziek van. Zo ontieglijk slecht. Ontzettend irritant camerawerk en de montage sloeg al helemaal nergens op. Kreeg er koppijn van en bier drinken hielp niet. Het acteerwerk sloeg helemaal als een tang op een varken en dat was niet alleen de schuld van de tsja, euh zogenaamde acteurs, maar ook van de regisseur. Die heeft er een paar dialogen voor dat volk bijverzonnen waar ze zich in 99% van de pornofilms voor zouden schamen.

avatar van Halcyon

Zo is dat. Zelden zo'n gruwelijk slechte film gezien. Dat er mensen zijn die dit prul vijf sterren geven, dat is met de beste wil van de wereld niet te begrijpen.

avatar van erik1677
hehehehe ja een horrorporno, zonder sex

avatar van sander.h
Prutswerk.
Gebaseerd op enkele visuele zaken lijken de makers best op de hoogte hoe een sfeervol horrorwerkje neer te zetten, maar alle (ongetwijfeld) goede bedoelingen worden op een gruwelijke wijze verkracht door het bijzonder matige acteerwerk (vooral de mannelijke "acteurs" zijn belachelijk), en de erbarmelijke montage. De hele tijd wazige flitsen en korte herhalingen die nergens op slaan. Daarnaast is de tijdslijn door elkaar gehusseld, waarschijnlijk om interessant te doen, want het zal niet om de logica geweest zijn.

De setting is het enige leuke, jammer dat daar dus helemaal geen ruk mee gedaan wordt.

avatar van Mr. Green
Allejezus! Wat een enorme hoop bout bij elkaar!!

Het achtergrond verhaal is perfect om een goede degelijke horror/thriller op te bouwen maar wordt werkelijk van ALLE kanten verkloot.

Hoewel je ieders mening moet respecteren, zie ik hier personen die een 3.5 afgeven. Voor wat, de poster? Ik snap het niet.

Ik kan me herinneren dat mijn zus deze had gezien en hem zo grappig vond omdat hij zo slecht was en het nergens op sloeg
Ga deze binnekort eens bekijken om te zien of hij echt zo slecht is

NightSpirit
Waardeloze film. Belachelijk geacteerd, om nog maar niks over de special effects te zeggen. Zonde van het budget en je tijd!

Bagger

avatar van eavymetal
Anderhalve ster kon er met moeite van af.

avatar van DragQueen
Het gegeven verhaal is nog best interessant, maar de uitwerking rammelt aan alle kanten. Schrikmomenten komen niet uit de verf, en het acteerwerk laat sterk te wensen over. 1 Ster.

avatar van Edie
Slecht.. Volgens IMDb heeft de film nog 1,5miljoen gekost, wellicht puur aan catering dan.. Met veel skippen uitgekeken.

avatar van Jimske
Dit is met stip de allerslechtste film die ik in mijn leven gezien heb. Het is de titel film niet waard! Wazige flitsen, totaal onlogische reacties, spanning = beneden nul, er wordt niet geacteerd gewoon gereageerd gelijk een stelletje achterlijken. Dit is gewoon een wanproduct op alle gebieden, en je moet hem gezien hebben om het te geloven (al raad ik dat niet aan ).

avatar van Keane1983
In het echte slechte comentaar kan ik me echt niet vinden. Om nou te zeggen dat het een erg goede film is, dat is ook niet waar. Maar deze film heeft toch echt wel een aantal leuke schrik momenten, matige acteerprestaties (maar zeg nou zelf...in hoeveel horrorfilms wordt er van oscar niveau geacteerd??) en een aardig maar uitgemolken verhaaltje met een schitterende setting.
Achja, ik heb me er goed mee geamuseerd.

avatar van DjFrankie
Keane1983 schreef:
Achja, ik heb me er goed mee geamuseerd.

Klopt Keane ben het helemaal met je eens.

avatar van soom
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Alles aan deze film schreeuwt: slecht, slecht, slecht, ik ben een c-film. Slechter dan een a of zelfs maar een b-film.

Slecht acteerwerk, slecht gefilmd, slechte schrikeffecten.

Pulp is natuurlijk een te groot woord voor dit, dit is zo wanstaltig slecht dat het voorbij pulp gaat. Het helpt hier een beetje, dat er net een beetje beter acteerwerk te voorschijn komt, maar dat is slechts ergens aan het einde. Death Tunnel klinkt ook niet echt bekend natuurlijk. En ja, ik spit regelmatig kranten en tijdschriften door om te kijken of er nog interessante dingen te zien zijn, bekijk trailers, zie af en toe reclamespotjes, spit het Internet ook af en toe af, dus het zegt wel iets naar mijn mening, dat ik hier nog nooit van gehoord had.

Slecht dus, maar er komt wel een héél kleine voldoende uit. Vanwege toch wel een paar memorabele momenten;

- Ashley die een korte monoloog krijgt, en daarna dood gaat...
- Het einde met hoe heten die 2 ook alweer?

Ach ja, slecht dus, zoals ik al zei, ik ben al vergeten hoe die hoofdrolspelers heten. Snel vergeten en nooit meer aan terugdenken, maar wel een kleine voldoende.

avatar van Boeikens
Inderdaad geen aanrader!

De poging was er wel maar ondanks het ideale gegeven om een spannende spookfilm te maken is het hiet totaal verkeerd uitgewerkt.

Op enkele mindere schrikmomenten en een flauwe spanningsboog na is het allemaal vrij droevig om te zien. Acteren, camerawerk, montage, dialogen, handelingen etc... kortom een film om eerder te vergeten.

moet je de documantaire eens kijken.
doodeng

avatar van tattoobob
De docu is heeeel intressant maar ook freaky...inderdaad dat is een aanrader!!

avatar van jeroentjuhhhhh
Poging gedaan om hem te herzien. Pijnlijke warboel dat nergens de potentie van de setting benut. Gaat vooral faliekant de mist in qua narratief, waarbij het continue opbreken van de scenes alle (schaarse) spanning volledig wegzuigt. Wat een extreem lelijk stijlverschil in de binnen en buitenshots trouwens

avatar van Boeikens
jeroentjuhhhhh schreef:
Poging gedaan om hem te herzien.

Moedig van je om deze prul een tweede kans te geven

avatar van MissMayhem
gorelover schreef:
moet je de documantaire eens kijken.
doodeng

Klopt, de docu is alle opzichten veel beter dan de film