Return to the Batcave: The Misadventures of Adam and Burt (2003)

Actie / Komedie

geregisseerd door Paul A. Kaufman
met Burt Ward, Adam West en Jack Brewer

Wanneer de Batmobile uit een automuseum gestolen wordt, komen Adam West en Burt Ward, de twee acteurs die vroeger de rollen van Batman en Robin speelden, opnieuw in actie. Al gauw komen ze er achter dat de oplossing van de diefstal in hun gezamenlijke Batman-verleden te vinden is.

avatar van bioscoopzaal
Holy Reunion Movie, Batman!!!

Ik ben stiekem een grote fan van de originele reeks (al wou ik dat ze de Batusi nooit hadden uitgevonden), en ook deze special ziet er weer erg melig uit. Lijkt me leuk.

Trailer en clips.

jammer dat ie zo'n lage waardering krijgt. vond em best geinig eigenlijk
lekker flauw met veel zelfspot, je moet er van houden blijkt maar weer.

Ik ben ook een hele grote fan van de originele reeks en vind deze parodie met een knipoog naar het prive leven van de sterren van toen leuk opgezet.

avatar van Fikret8
Beejeej schreef:
jammer dat ie zo'n lage waardering krijgt. vond em best geinig eigenlijk
lekker flauw met veel zelfspot, je moet er van houden blijkt maar weer.

Nou ik heb het gemiddelde met mijn stem in ieder geval omhoog gehaald.

avatar van Sovjet1976
Leuke film met veel historie over hoe het er vroeger aan toe ging. De zo genaamde achter liggende gedachte met vrouwen en de homo relatie tussen bruce en robbin is bijzonder. De ouwe tegenspelers en de setting is erg leuk. En uiteraard aan humor geen gebrek, vooral de voice-over is geestig.

avatar van Askikker
Zonder voorkennis lijkt me deze film niet te pruimen, maar als je alle originele 120 afleveringen met dit duo koestert als het beste wat de teevee ooit heeft voortgebracht heb je met deze dvd een pareltje in handen. Machtig om heel veel van de originele spelers al dik bejaard, zoon 35 jaar later, de ultiem grappigste cultserie allertijden nog es dik over te zien doen, je moet maar durven, en dan zóón resultaat! Was het in de originele serie al lachen om ''stuntel'' Burt Ward, nou is t helemaal supergein. De enige die onbtreekt is de butler Alfred; maar die was indertijd al 80 jaar, dus die zou nu al over de 110 geweest zijn. Wat in alle Batmanfilms na de originele ontbrak was humor en zelfspot, dat word nu in een slag heel dik ingehaald, ik heb diep respect voor de spelers. Ik had graag vijf sterren gegeven, maar die blijven voor de originele serie bewaard

avatar van krosnicky
deze verteld het verhaal van zowel voor als achter de schermen op de set van de batman serie uit de 60's met een simpel bassis vehaal over 2 bejaarde acteurs ( West en Ward ) die de auto uit hun tv serie moeten terug vinden

avatar van movie acteurs
Wist eerst niet dat deze film hier op de site zat.

Die Batman film uit 1966 was al flauw met hun stompzinnige raadsels maar die was wel erg grappig. Hier vond ik het ook erg flauw en niet zo heel grappig als in die film. Er zaten heus wel een paar grappige stukjes bij zoals in het begin wanneer de Batmobiel wordt gestolen. Maar voor de rest valt het erg tegen. Krijgt een 2,5 omdat ik Jason Marsden wel goed gecast vond als Burt Ward en voor de paar grappige stukjes.

avatar van Captain Pervert
Someone wants us to relive our past, but to what dark end?

Ik heb onverwacht genoten van deze heerlijke zelfspot door Adam West en zijn minder bekende sidekick Burt Ward. Begin jaren '90 keek ik altijd naar de re-runs van Batman ("tudududududududu dududu Batmaaaannnn") bij Telekids. Destijds had ik nog helemaal niet door dat het allemaal niet zo serieus was en vond ik het onwijs spannend. Ik was iedere keer daadwerkelijk verrast dat er in de Batbelt wederom een vernuftige gadget zat waarmee Batman en Robin zich uit penibele situaties wisten te redden.

West en Ward spelen prachtig in op dit jeugdsentiment en nemen zichzelf, hun carrière en hun privéleven heerlijk op de hak. Ik houd daar wel van: zelfspot is de maatstaf van ware grootsheid. We krijgen veel flashbacks naar de jaren '60 waar onze helden worden gespeeld door twee relatief onbekende acteurs, maar die doen het heel erg leuk. Opvallend genoeg is deze film bij beide heren de laatste film in hun IMDB repertoire

De vele hints naar een mogelijk homo-erotische ondertoon in de serie zijn flauw maar wel grappig. Nog een leuk detail is dat Cesar Romero weigerde zijn snor te scheren voor zijn rol als The Joker en dat mij nu pas opvalt dat ze zijn snor dus wit geschminkt hadden destijds

3,5 sterren; meer kan ik er niet voor geven maar dat is ook niet waar de makers op mikten.