LEGO Batman: The Movie - DC Superheroes Unite (2013)

Alternatieve titels: Lego Batman: The Movie DC Superheroes Unite | LEGO Batman: The Movie - DC Super Heroes Unite

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Jon Burton
met de stemmen van Clancy Brown, Troy Baker en Christopher Corey Smith

Batman's grootste vijand, The Joker, besluit samen te gaan werken met Lex Luthor. Samen vormen ze een misdadig team dat de wereld, steen voor steen, wil vernietigen. Het is aan Batman, Superman en de rest van The Justice League om hen te stoppen. De superhelden bundelen hun krachten.

avatar van baspls
Grappige en redelijk vermakelijke film.
Wel een beetje flauw af en toe. En niet alles is echt van Lego.
Ook is de Joker bijzonder slecht vertolkt, gewoon een schande voor Jack Nicholson.
De muziek pas ook helemaal niet bij de scénes de hele film is de Soundtrack van Danny Elfman voor Batman (1989) en af en toe John Williams' Superman (1978).

avatar van Gang_Star
Om te beginnen baspls,
The joker (schande voor Jack Nicholson)? Heb jij dan nooit the dark knight gezien, Heath Ledger heeft de acteerprestatie moeiteloos overtroffen met zijn rol als Joker.
Dat Joker in deze film slecht vertolkt is ben ik het totaal niet met je eens, Joker kan dreigend overkomen (vooral zo nu en dan in de games Batman: Arkham Asylum & Arkham City), maar in een film die vooral voor een jonge doelgroep geschikt is, is deze joker juist hartstikke grappig, en dat is toch ook de bedoeling van een clown, lijkt mij.
Verder hoef je eigenlijk nauwelijks op andere zaken in te gaan over deze film, gewoon een type laat maar op je afkomen film. Een film die niet bijzonder is, maar wel grappig en voor je het weet voorbij is.

avatar van baspls
Voor mij blijft Jack Nicholson de enige echte Joker. The Dark Night (wat ik er van gezien heb) vond ik niet erg goed en de Joker daarin al helemaal niet. Inderdaad is deze film op kinderen gericht op kinderen en misschien is dat ook wel een beetje het probleem.

avatar van Gang_Star
Dat het op kinderen gericht is en dat dat voor jou het probleem is, daar ben ik het niet mee eens. (en ook dat je zegt dat The Dark Knight en Heath Ledger niet goed zijn, daar ben ik het totaal niet mee eens, maar dat terzijde). Deze film lijkt namelijk in grote lijnen op de Lego games. Daarmee bedoel ik dan o.a. uiteraard Lego Batman, maar ook games als die van Indiana Jones en Harry Potter bijvoorbeeld. Die spellen zijn bij een grote doelgroep zeer populair, en dat is echt niet alleen maar bij kinderen om maar eens een voorbeeld te geven. De humor is bij beide toch redelijk gelijkwaardig en qua opzet zit er niet echt veel verschil in.
Niet iedereen zal dit leuk vinden, maar denk veelal kinderen en mogelijk spelers van de Lego Batman games kunnen hier toch een hoop plezier aan beleven.

avatar van Bijdevaate11
Vrij kinderlijk maar wel tof in elkaar gezet! Niet heel bijzonder verhaal verder. even leuk voor tussendoor

avatar van MarkFish
Lex Luthor en The Joker die samenwerken, Lego Batman., The Justice League, ik was heel benieuwd. Het viel op zich niet tegen, het was wel een kinderfilm. Veel van de humor die er inzit zal de kleinsten weliswaar ontgaan, maar hoogstaand is het natuurlijk niet. Het is een beetje flauw en voorspelbaar, maar wel op een leuke manier. Ze hebben er karikaturen van de serieuze superhelden uit films van gemaakt.

Verder is het qua verhaal(tje) gewoon rechttoe, rechtaan een lange tekenfilm, of serie van Batman.

ik vond hem wel geinig maar zijn dit alle cutsenes

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat een rare, lage score hier zeg. LEGO Batman is gewoon uitermate vermakelijk gebleken, maar ik heb dan ook een zwak voor LEGO en hou enorm van het Batman universum. Superman en The Justice League doen me heel wat minder, maar ze passen hier wel bij. Het blijft gewoon tof om een filmwereld te zien dat geheel is gebouwd uit LEGO materialen. Daarnaast zijn ze echt wel leuk om gegaan met Batman en Superman, inclusief de klassieke soundtracks uit Batman (1989) en Superman (1978) die ik leuk vond om weer eens te horen. Ook zitten alle oude vijanden en bondgenoten erin en zijn er genoeg kleine grappen die leuk voor de oudere kijker zijn.

Gewoon vermakelijke onzin. Prima LEGO avontuurtje. Ik hoop dat er meer van dit soort LEGO films nog volgen.

avatar van Captain Proton
Schitterend. Heb me in een deuk gelegen bij deze film. Lekker de draak steken met Batman. Het enige wat me tegenviel, is als Batman (of was het nou Robin) over het water vaart met zijn watermobiel. Je ziet geen spoor in het water. Wel dat water weg spat, maar geen vaarspoor achter een schip. Verder prima vermaakt. Verhaal is prima. En je moet dit soort film meer als een parodie zien.