Jacknife (1989)

geregisseerd door David Hugh Jones
met Robert De Niro, Kathy Baker en Ed Harris

Een conflict ontstaat tussen een Vietnam veteraan en de zuster waar hij mee leeft, wanneer zij romantisch betrokken raakt met de leger vriend die hem herinnert aan het tragische gevecht wat ze beiden overleefden.

avatar van Jack Sparrow
Redelijke film, hier en daar wel een paar redelijke scenes maar veelal is de film nogal saai. Gelukkig maakt het sterke spel van de Niro wel wat goed.

2,5 sterren.

Eergisteren gekocht bij Marskramer voor € 2.95, een twee-in-één dvd. Er staat ook Deerhunter op. Ben benieuwd ik ben nl deze twee films vergeten hoe het ging. "FF geheuge opfrisse"

ho ho........... Ed Harris moet ook ff genoemd worden. Hij speelde eruuuuuuug goed. Hij is ongelooflijk geloofwaardig als getraumatiseerde Vietnam veteraan.
De niro is verder ook ok. Geen super film idd, maar wel heel goede acteerprestaties.

diehardfan
Ondergewaardeerde speelfilm.
Zeer goede rollen van DeNiro , Baker, en speciaal Harris.
Vandaag na lang geleden weer eens bekeken en viel me nog steeds niet tegen.De scene op `t schoolbal met de uitbarsting van Harris....kippenvel
Als je iemand vraagt of ie ``jacknife`` heeft gezien , is `t antwoord...`ken ik niet`.
Huur of koop em `s, en bekijk em in 1 ruk uit.
Je zult niet teleurgesteld zijn....tenzij je niet van dit soort films houd.
Een kleine grootse film!

avatar van Jules [NL]
zwaar ondergewaardeerde film
ik vind echt dat deze film gewoon rustig 4* waard is

INderdaad Jules erg ondergewaardeerd

4,5 van mij

erg mooi verhaal

avatar van TheRisingSun
Ben het er geheel mee eens dat deze film ondergewaardeerd wordt / is!

't Is weldegelijk een goede film namelijk! Misschien niet met dezelfde impact als "The Deer Hunter", maar absoluut een sterk menselijk drama.

't Verhaal is simpel en alles behalve gecompliceerd, maar mede door de sterke acteerprestaties van vooral De Niro en Harris is dit een goede film geworden. Baker valt daarnaast zeker niet uit de toon.

4 sterren

83Utreg!
Deze film waar ik nooit van had gehoord heeft mij aangenaam verrast. Ik denk dat zoals hierboven al word gezegd de film niet echt op waarde word geschat. De film is niet vlot of spectaculair te noemen, maar De Niro speelt een sterke rol, en Ed Harris vond ik ook een erg boeiende rol vertolken. Het onderwerp is ook wel interessant, omdat er uiteraard vooral over de oorlog zelf films worden gemaakt. De dingen die die gasten hebben gezien tekent ze voor het leven. goede film, moet je zien.

avatar van 606
Toch een goede film, waaruit blijkt dat de oorlog ook op een andere manier kapot kan maken dan alleen materiele schade.
Het kan een mens echt kapot maken.
Goed geacteerd door iedereen.

3,5 ster

avatar van boozebelly
Deze film kreeg ik gratis bij aankoop van 'The Deer Hunter' en eindelijk heb ik hem maar eens bekeken. Ik moet zeggen dat het best een aardig fimpje is, maar het niveau van eerdergenoemde haalt hij nergens. Ook DeNiro doet alles op de automatische piloot en weet de film niet dat beetje extra te geven. Die scenes in Vietnam kwamen trouwens ook erg goedkoop op mij over.
Tsja...eigenlijk heb ik de indruk dat de bedoelingen goed waren met deze film, maar het komt allemaal niet echt goed uit de verf omdat het iets te simpel & clichématig in beeld is gebracht. Ed Harris zet ook een met zichzelf in de knoop zittende veteraan neer waar het karikatuur mij iets teveel vanaf druipt.
Dat maakt dan ook niet de impact die het zou moeten, alhoewel Harris er ook weinig aan kan doen dat die rol zo op papier staat. Wat hij moet doen doet hij wel goed en met overtuiging.
Ik heb me best vermaakt met deze film en echt slecht is ie ook zeker niet, maar al met al moet ik helaas concluderen dat het maar weinig indruk op mij heeft gemaakt.

Een nipte voldoende: 3,0*

avatar van Goodfella_88
Goed verhaal en een zeer overtuigende de Niro

avatar van Johnny Sack
Ooit een keer gekocht bij Media markt uit de euro bak. Na gezien te hebben had ik ook wel het tienvoudige willen betalen. Misschien is mijn mening licht vertroebeld omdat ik de Niro fan ben maar in deze film was de gehele cast goed bezig. De film oogt ietwat gedatteerd en low-budget maar het verhaal en de acteerprestaties zijn van een erg hoog niveau.
Kijken dus............

****4

avatar van FILM!BOY!
Een film met De Niro is bij mij automatisch 0,5

avatar van MH040
FILM!BOY! schreef:
Een film met De Niro is bij mij automatisch 0,5

Dit is met afstand de gekste opmerking die ik ooit heb gelezen op Moviemeter