• 11.252 nieuwsartikelen

Met onder meer: Claire Danes, Steve Martin en Jason Schwartzman

Gesproken taal: Engels en Pools

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Shopgirl

Mirabelle is een verkoopster van handschoenen en accessoires in een warenhuis en tevens een artieste met aspiraties. Twee mannen worden verliefd op haar: de rijke weduwnaar Ray en de musicus Jeremy. Mirabelle heeft veel moeite een keuze tussen de beide heren te maken.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Deze film wordt hier toch iets te scherp veroordeeld. Ik moet zeggen dat ik naar aanleiding van de poster, plotomschrijving en de naam Steve Martin als zowel acteur als schrijver op de credits nou niet bepaald stond te springen, maar Shopgirl heeft toch best zn charme. Onevenwichtig in de spreiding van romantiek en comedy (want er zitten best lollige stukjes in, rondom Schwartzman), en de zware soundtrack en sporadische voice-over zijn tekenen van overambitie, maar de cast is sterk en de algehele feel van de film goed genoeg voor een glimlach. 3*

avatar van Lady_Movie

Lady_Movie

heel grappig.

ik heb heel veel gelachen.

Het verhaal was leuk.

Af en toe een beetje te langdradig./

maar verder een leuke film.

een 3.0

avatar van sjar02

sjar02

Had er véél meer van verwacht. Valt me tegen.

Had hem liever niet gekocht.

avatar van Blokland

Blokland

Er goed geacteerd. Redelijk onderhoudend. 3,5*

avatar van Malick

Malick

Naar een komisch vehikel gezien te hebben op de avond vond ik het tijd voor een serieuze rol van Steve Martin. Een rustige kalme rol waar hij meer een dramatische kant mag spelen. En dat mag hij zeer zeker vaker gaan doen en waarschijnlijk krijgt hij door dit soort films veel meer krediet bij publiek en critici. De film is zelfs naar een gelijknamig boek van hem, sinds wanneer schrijft Martin dan zou je bijna zeggen.

De hoofdpersoon die door een voice-over wordt geïntroduceerd zoekt naar liefde, naar hunkering en naar de medemens. Deze film die veel lijkt weg te hebben van Me and You and Everyone we Know dat vooral kwam door de sfeer, qua vertellen van het verhaal en de achterliggende boodschap is misschien wel net zo bizar, mooi en tegelijkertijd een intens mooie liefdeverklaring voor de mens in relatie met de medemens. Deze zeer bijzondere filmervaring zorgde ervoor dat ik meegenomen werd naar een alledaagse schoonheid van de mens. De film bijvoorbeeld kent geen echte diepgang of karakterontwikkeling maar dat is nergens een probleem omdat de hoofdpersoon Mirabelle zo intens mooi haar rol in kleurt binnen het gestelde kader. Zo is er een heuse chemie aanwezig tussen haar en de beiden kerels en weet ze niet echt wie te kiezen omdat beide heren verschillenden minpunten kennen en herkennen. Door prachtige beelden werd ik op sommige momenten gehypnotiseerd en de muziek gooide daar ook een schepje bovenop door deels verwijzingen te doen naar de karakters en hun problemen die ze niet zichtbaar wouden tonen voor de ander.

Als grote verrassing kwam deze film uit de bus en hoop van harte dat in Steve Martin meer serieuze rollen zitten. Dit stilistische portret van mensen met hun dagelijkse emotionele problemen komt dicht bij in de buurt van de echte mens waardoor wij als kijker beter kunnen identificeren dan andere vreselijke romkoms. Muurbloempje zekers weten!

avatar van Getting Louder

Malick

Getting Louder schreef:

zZzZzZzZz

boring..

Had je dit van te voren niet kunnen weten? Weinig actie veel verhaal!

avatar van Gish

Gish

Aleen het optreden van de mooie Claire Danes kon mij vermaken.

Verder een onevenwichtige en tamelijk voorspelbare film met een irritante [niet grappige] Jason Schwartzman.

avatar van kanjertje

kanjertje

Eerder flauw, langdradig en zonder een goed verhaal.

Heb hem uitgekeken en naar 't einde toe terug iets beter.

avatar van lianne*

lianne*

Deze film is egt zo ongelovelijk slecht!

Toen ik m ging kijken dacht ik van nah. kan een leuke film zijn.

Maar ik heb nog nooit zo'n saaie en slechte film gezien! Hij slaat echt nergens op! :S

En dat zeg ik niet snel.

avatar van nightbreed

nightbreed

Mooi filmpje die lekker wegkijkt.

Bij de relatie tussen Mirabelle en Ray kiest de film voor drama en bij de relatie tussen Jeremy kiest de film voor komedie.

Het grootste deel van de film gaat om de relatie tussen Ray en Mirabelle, dus mensen die deze film hebben gekozen omdat ze dachten dat dit een komedie zou zijn zullen bedrogen uitkomen.

Persoonlijk hou ik wel van dramafilms met hier en daar een komisch stukje om het geheel wat luchtiger te maken.

Nu ga ik een opmerking maken die er helemaal niet toe lijkt te doen, maar niets is minder waar: Claire Danes is een verdomd lekker ding.

Hiermee wil ik zeggen dat het wel ongeloofwaardig is dat niemand haar zag staan behalve de 2 heren.

avatar van aburex

aburex

Steve Martin eens in een serieuze rol: hier bewijst hij dat hij ook serieuze rollen aankan. Bovendien is de film naar een novelle van hem. De film zelf is soms langdradig en Danes (vind ik niet echt een mooie vrouw) en Schwartzman weten niet echt te overtuigen. Gelukkig houd Steve Martin de film een beetje recht als de rijke zakenman. Heb niet echt veel gelachen (eventjes de mondhoeken naar omhoog). Het is niet echt een drama of romantische film, de film zweeft een betje tussen beide. Heb hem toch uitgekeken en het einde vond ik wel goed, daarom 3,5*

avatar van AC1

AC1

Een romantische komedie maar dan zonder dat vervelende, stropigere Whitney Houston gehalte. Het is goed vertelt en de karakters hebben een overvloed aan charisma.

avatar van Dk2008

Dk2008

Mensen die slaappillen gebruiken, laat ze een keer in de la en probeer deze film eens. Slaapverwekkend, helemaal niet komisch, gewoon een saai drama. Tegenvaller.

avatar van K*D

K*D

Leuke film. In eerste instantie dacht ik dat het weer zo'n romantische drama hollywood drama zou zijn van "ik ben verliefd op jou maar ik wil samen zijn met hem en nu ga ik anderhalf uur besteden aan het uitvogelen wat ik nou eigenlijk wil" maar dat was dus absoluut niet zo. Er heerste een hele aparte sfeer, ondanks dat de personages niks met elkaar te maken hadden, was er toch nog een chemie. Erg leuk om dat te zien.

avatar van skipy05

skipy05

Mooie film. soms iets te traag vind ik. Grappige stukken heb ik niet tegengekomen in de film. Claire Danes vond ik goed spelen. Steve Martin vond ik ook heel goed doen.

avatar van Fryce

Fryce

Beetje traag, maar niet echt vervelend traag. Hou wel van claire Danes en ook wle leuk om Martin eens in een betere rol te zien.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Wat een kitscherige dramasoundtrack, die blijft plakken in je oren en geen wattenstaafje dat ertegen helpt!

Verder een wisselvallig filmpje, met wel wat grappige, maar dan ook weer vreselijke dialogen: Martin die bij het dineetje zegt: ''Now I am your watch.'' Het verhaal van a tot z was in principe best onderhoudend.

Clair Danes mag ik heel graag zien, Steve Martin was adequaat en Schwartzman vond ik af en toe goed (/grappig), maar soms ook irritant (net als in die Comedycentralserie 'Bored to death').

2,5*.

avatar van TimZor

TimZor

Als een film bij Comedy central komt hoop je elke keer weer dat je een echt leuke komedie gaat kijken (daar heet het Comedy central toch voor) maar helaas was dat niet het geval met deze film. het drama had de boventoon met af en toe een grappig momentje. gelukkig speelde Schwartzman er dan nog in mee voor de (beperkte) humor.

Voor de rest was het een redelijk filmpje beetje traag met zomaar eens een goede Steve martin (irriteer ik me normaal mateloos aan) en de altijd weer leuke en charmante Danes.

Net geen voldoende maar hou het even op een 2,5.

avatar van kort0235

kort0235

Het enige, maar dan ook het enige pluspunt in deze slechte film is Claire Danes!

Een mooie vrouw mét uitstraling.

Kan ik van de andere acteurs en actrices helaas niet zeggen.

Jason, in de rol van Jeremy, heeft hét gewoon niet.

Steve Martin geef ik het voordeel van de twijfel in deze meer serieuze rol.

Jammer, volgende keer beter.......

Een 1,0*

avatar van confucius repeat

confucius repeat

Geef toe, dit is toch wel héél slappe kost. Om bij het vuilnis te zetten leek me wat overdreven maar kwam wel op in mijn denken. In elk geval is deze bagger geen tweede zit waard. Next.

avatar van tommycool

tommycool

Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Misschien moet je een volwassen vrouw zijn, wil je dit leuk vinden, maar het is zo saai dat ik de neiging had om heel lang te slapen. Heb hier wel wat tijd van m'n leven verknoeid.

avatar van tommycool

tommycool

Lady_Movie schreef:

heel grappig.

ik heb heel veel gelachen.

Het verhaal was leuk.

Af en toe een beetje te langdradig./

maar verder een leuke film.

een 3.0

veel gelachen? was je dan nog niet in slaap gevallen?