The Inspector (1962)

Alternatieve titel: Lisa

geregisseerd door Philip Dunne
met Stephen Boyd, Dolores Hart en Leo McKern

Op het einde van de Tweede Wereldoorlog waren de joden verspreid over de ganse wereld. Velen onder hen wilden terugkeren naar Palestina. Lisa Held kreeg de belofte dat ze mocht terugkeren naar haar thuisland. Inspecteur Peter Jongman van de Nederlandse geheime politie heeft medelijden met haar. Hij moet ervoor zorgen dat ze het land kan binnengesmokkeld worden.

Weet iemand of de film "Lisa" naar het gelijknamige boek van Jan de Hartog "The Inspector" ooit op video of DVD is verschenen?
Ik ben zeer geinteresseerd in deze film omdat het binnenschip wat er een rol in speelt van mijn vader was.
Mocht iemand in het bezit hiervan zijn laat het mij svp weten!

Zeer bedankt alvast.

tav Jaap Hoogeveen/ Mijn ouders hebben in Hoek van Holland gefigureerd In Lisa aka The Inspector. Heb je nog reacties gehad? Wil de film ook graag nog een keer zien
Groet Drank Dam
010-4767856

Film ooit in de bios gezien (1963) daarna nooit meer.
Boeiende en spannende film. De film is nog nooit op video of dvd uitgebracht, ook niet in Amerika.

Attentie Frank Dam. Ik zie nu pas je reactie. Nee helaas. Ik heb verder geen reacties gehad behalve van ap1947 - zie boven.

Inmiddels ergens te verkrijgen?