A Woman's Secret (1949)

Film noir / Drama

geregisseerd door Nicholas Ray
met Maureen O'Hara, Gloria Grahame en Melvyn Douglas

De succesvolle zangeres Susan (Gloria Grahame) wordt naar het ziekenhuis gebracht met een schotwond. Haar vriendin/ontdekker Marian (Maureen O'Hara) neemt de schuld op zich, maar haar advocaat en beste vriend twijfelt sterk aan haar verhaal. Hij besluit de verschillende personen die betrokkenen waren bij Susan's bliksemcarrière te ondervragen, in een poging achter de ware toedracht van de tragische gebeurtenis te komen.

Dustyfan
Wat een juweeltje vol humor en vaart! Briljant verhaal en erg mooi uitgewerkt. En wat is Maureen O'Hara een mooie vrouw...!

Een van de leukste quotes:
Luke Jordan: Where do you come from?
Susan Caldwell aka Estrellita: Azusa. Azusa, California.
Luke Jordan: Azusa?
Susan Caldwell aka Estrellita: It's kind of a made-up word. Different letters. They put them together - that's how they got the name. Everything from A to Z, USA. A-ZU-SA.

FisherKing
Maureen O'Hara en Melvyn Douglas zijn betoverend.

Wat een fantastische film gecombineerd met dito scenario.
Echt een meesterwerk. (alsof het gisteren gebeurde)

"Susan Caldwell: I think I'll take a little water first. It clears your throat you know.
[gulps water for twelve seconds]
Luke Jordan: All clear? "

Nicholas Ray is echt een heel briljant regisseur.

Nicholas Ray and Gloria Grahame met while shooting this film. They were married in Las Vegas shortly after completing the film. They chose Las Vegas because Ray loved to gamble and to allow Grahame to get a quickie divorce (after the required six weeks of residency in Nevada) from actor Stanley Clements. The day the divorced was granted, the two married.

avatar van Bas17
[gulps water for twelve seconds]
Luke Jordan: All clear? "

Deze film lijkt me echt heel grappig Zulke subtiele, droge humor bevalt me wel.

Ben erg benieuwd, de film is bijna binnen, alleen niet via post

avatar van Dogie_Hogan
Te veel aandacht voor Blu-ray... eerst maar es goede DVD transfers!
Keek naar een DVD van deze film met O'hara en Grahame uit, bedroevend echter.